Na počest 50tého výročí Caterhamu, představil výrobce speciální edici modelu Seven pod označením X330 pyšnící se deprimujícím výkonem, poměr výkon / váha je neuvěřitelných 600 koní na tunu!
Matně černý koncept je založen na současném modelu CSR Superlight s motorem o obsahu 2,3 litru od Fordu s turbodmychadlem, výkon je posunut z původních 260 koní na solidních 330, což vypovídá i z jeho názvu – X330.
Možná pro někoho z vás není výkon 330 koní nijak závratný, ale vzhledem k tomu, že Caterham váží pouhých 550 kg, lehkým propočtem pak zjistíme jeho výkon 600 koní na tunu, což je více než Bugatti Veyron s 521 k na tunu nebo McLaren s 559 k na tunu. Požitím turbodmychadla Rotrex C30-94, jehož výkon se lineárně zvedá s otáčky motoru se zlepšil průběh kroutícího momentu s hodnotou 300Nm v rozmezí od 5500 – 7500 ot/min.
Výroční model však nezahrnuje pouze vysoký výkon, ale také vylehčenou ocelovou karoserii, ultra lehká litá kola, nebo karbonové doplňky. Zkrátka a dobře Caterham je rovněž vhodným dárkem pro vaše padesáté narozeniny, nemyslíte?
foto: Caterham
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.