„Splnit více, než slibuje“ – to je filozofie nového Opelu Corsa GSi. Na rozdíl od Corsy OPC, která se v ČR oficiálně představila na nedávném autosalonu v Brně, je pro Corsu GSi příznačný decentnější design a přece jenom ne tak nekompromisně dravé výkony.
Corsu GSi pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výklonu 110 kW/150 k při 5000 ot/min. Ten novou sportovní verzi řady Corsa umísťuje mezi model poháněný turbodieselem 1.7 CDTI/125 k a Corsu OPC o výkonu 192 k.
„Jsme nadšeni, že můžeme představit pokračovatele legendární řady „GSi“. Příznivci značky Opel dobře vědí, co se za tímto označením skrývá: Spousta radosti z dravé jízdy, vysoké hodnoty za vynaložené peníze a žádné kompromisy pokud jde o každodenní využívání a jízdní vlastnosti,“ vysvětluje Alain Visser, výkonný ředitel automobilky Opel odpovědný za evropský marketing. „Corsa GSi je kombinací kompaktních rozměrů a působivých výkonů v celém spektru otáček motoru, což ji v mnoha ohledech posouvá o třídu výše, než je třída základního modelu.“
Nová Corsa GSi tak rozšiřuje nabídku své řady na pět zážehových a tři vznětové verze, jejichž výkonové spektrum sahá od 60 k až po 192 k. Od uvedení nové – čtvrté – generace Corsy na trh v říjnu roku 2006 se v Evropě prodalo už přes 320 000 těchto vozů.
Zájemci o novou Corsu GSi si budou moci vybírat mezi 3- a 5-dveřovou verzí karoserie. Přeplňovaný zážehový motor, který z objemu 1,6 l dává výkon 110 kW/150 k, dokáže Corsu GSi rozjet až na rychlost 210 km/h, zrychlení 0-100 km/h Corsa GSi zvládá během 8,1 s. Řízení s elektrickým posilovačem EPS (Electric Power Steering) s variabilně progresivním účinkem, snížený sportovní podvozek (vpředu o18 mm, vzadu o15 mm) a stabilizační systém ESP už v základní výbavě zaručují skutečně agilní ovládání a chování vozu.
Styling Corsy GSi je decentně sportovní. K viditelným úpravám patří například dolní lišta předního spojleru, dolní lišta zadního čela a spojler, bočné prahové lišty v barvě karoserie, chromovaná sportovní koncovka výfuku a litá kola 17“. Dynamickou atmosféru interiéru umocňují komfortní sportovní sedadla s vynikajícím bočním vedením, kožený volant s červený dekorem, červené bezpečnostní pásy a hliníkové pedály.
Přehled sportovních modelů Corsa
Corsa Sport
Corsa GSi
Corsa OPC
1.4 TWINPORT
1.7 CDTI
1.6 Turbo ECOTEC
1.6 Turbo ECOTEC
Zdv. objem (cm3)
1364
1686
1598
1598
Výkon (kW/k při ot/min)
66/90 při 5600
92/125 při 4000
110/150 při 5000
141/192 při 5850
Max. toč. moment (Nm při ot/min)
125 při 4000
280 při 2300
210 při 1800 až 5000
230 při 1980 až 5850
Max. rychlost (km/h)
173
195
210
225
Zrychl. 0-100 km/h (s)
12,4
9,9
8,1
7,2
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)
6,2
4,8
7,9
7,9
Počet dveří
3 / 5
3 / 5
3 / 5
3
OpelTrh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?