„Splnit více, než slibuje“ – to je filozofie nového Opelu Corsa GSi. Na rozdíl od Corsy OPC, která se v ČR oficiálně představila na nedávném autosalonu v Brně, je pro Corsu GSi příznačný decentnější design a přece jenom ne tak nekompromisně dravé výkony.
Corsu GSi pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výklonu 110 kW/150 k při 5000 ot/min. Ten novou sportovní verzi řady Corsa umísťuje mezi model poháněný turbodieselem 1.7 CDTI/125 k a Corsu OPC o výkonu 192 k.
„Jsme nadšeni, že můžeme představit pokračovatele legendární řady „GSi“. Příznivci značky Opel dobře vědí, co se za tímto označením skrývá: Spousta radosti z dravé jízdy, vysoké hodnoty za vynaložené peníze a žádné kompromisy pokud jde o každodenní využívání a jízdní vlastnosti,“ vysvětluje Alain Visser, výkonný ředitel automobilky Opel odpovědný za evropský marketing. „Corsa GSi je kombinací kompaktních rozměrů a působivých výkonů v celém spektru otáček motoru, což ji v mnoha ohledech posouvá o třídu výše, než je třída základního modelu.“
Nová Corsa GSi tak rozšiřuje nabídku své řady na pět zážehových a tři vznětové verze, jejichž výkonové spektrum sahá od 60 k až po 192 k. Od uvedení nové – čtvrté – generace Corsy na trh v říjnu roku 2006 se v Evropě prodalo už přes 320 000 těchto vozů.
Zájemci o novou Corsu GSi si budou moci vybírat mezi 3- a 5-dveřovou verzí karoserie. Přeplňovaný zážehový motor, který z objemu 1,6 l dává výkon 110 kW/150 k, dokáže Corsu GSi rozjet až na rychlost 210 km/h, zrychlení 0-100 km/h Corsa GSi zvládá během 8,1 s. Řízení s elektrickým posilovačem EPS (Electric Power Steering) s variabilně progresivním účinkem, snížený sportovní podvozek (vpředu o18 mm, vzadu o15 mm) a stabilizační systém ESP už v základní výbavě zaručují skutečně agilní ovládání a chování vozu.
Styling Corsy GSi je decentně sportovní. K viditelným úpravám patří například dolní lišta předního spojleru, dolní lišta zadního čela a spojler, bočné prahové lišty v barvě karoserie, chromovaná sportovní koncovka výfuku a litá kola 17“. Dynamickou atmosféru interiéru umocňují komfortní sportovní sedadla s vynikajícím bočním vedením, kožený volant s červený dekorem, červené bezpečnostní pásy a hliníkové pedály.
Přehled sportovních modelů Corsa
Corsa Sport
Corsa GSi
Corsa OPC
1.4 TWINPORT
1.7 CDTI
1.6 Turbo ECOTEC
1.6 Turbo ECOTEC
Zdv. objem (cm3)
1364
1686
1598
1598
Výkon (kW/k při ot/min)
66/90 při 5600
92/125 při 4000
110/150 při 5000
141/192 při 5850
Max. toč. moment (Nm při ot/min)
125 při 4000
280 při 2300
210 při 1800 až 5000
230 při 1980 až 5850
Max. rychlost (km/h)
173
195
210
225
Zrychl. 0-100 km/h (s)
12,4
9,9
8,1
7,2
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)
6,2
4,8
7,9
7,9
Počet dveří
3 / 5
3 / 5
3 / 5
3
OpelMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.