Nový Opel Corsa GSi: Decentně sportovní

ar1, 13. června 2007, 00:01 Google+

„Splnit více, než slibuje“ – to je filozofie nového Opelu Corsa GSi. Na rozdíl od Corsy OPC, která se v ČR oficiálně představila na nedávném autosalonu v Brně, je pro Corsu GSi příznačný decentnější design a přece jenom ne tak nekompromisně dravé výkony.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Metroproject

Metroproject | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Corsu GSi pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výklonu 110 kW/150 k při 5000 ot/min. Ten novou sportovní verzi řady Corsa umísťuje mezi model poháněný turbodieselem 1.7 CDTI/125 k a  Corsu OPC o výkonu 192 k.  

„Jsme nadšeni, že můžeme představit pokračovatele legendární řady „GSi“. Příznivci značky Opel dobře vědí, co se za tímto označením skrývá: Spousta radosti z dravé jízdy, vysoké hodnoty za vynaložené peníze a žádné kompromisy pokud jde o každodenní využívání a jízdní vlastnosti,“ vysvětluje Alain Visser, výkonný ředitel automobilky Opel odpovědný za evropský marketing. „Corsa GSi je kombinací kompaktních rozměrů a působivých výkonů v celém spektru otáček motoru, což ji v mnoha ohledech posouvá o třídu výše, než je třída základního modelu.“

Nová Corsa GSi tak rozšiřuje nabídku své řady na pět zážehových a tři vznětové verze, jejichž výkonové spektrum sahá od 60 k až po 192 k. Od uvedení nové – čtvrté – generace Corsy na trh v říjnu roku 2006 se v Evropě prodalo už přes 320 000 těchto vozů.

Zájemci o novou Corsu GSi si budou moci vybírat mezi 3- a 5-dveřovou verzí karoserie. Přeplňovaný zážehový motor, který z objemu 1,6 l dává výkon 110 kW/150 k, dokáže Corsu GSi rozjet až na rychlost 210 km/h, zrychlení 0-100 km/h Corsa GSi zvládá během 8,1 s. Řízení s elektrickým posilovačem EPS (Electric Power Steering) s variabilně progresivním účinkem, snížený sportovní podvozek (vpředu o18 mm, vzadu o15 mm) a stabilizační systém ESP už v základní výbavě zaručují skutečně agilní ovládání a chování vozu.

Styling Corsy GSi je decentně sportovní. K viditelným úpravám patří například dolní lišta předního spojleru, dolní lišta zadního čela a spojler, bočné prahové lišty v barvě karoserie, chromovaná sportovní koncovka výfuku a litá kola 17“. Dynamickou atmosféru interiéru umocňují komfortní sportovní sedadla s vynikajícím bočním vedením, kožený volant s červený dekorem, červené bezpečnostní pásy a hliníkové pedály.

Přehled sportovních modelů Corsa 


Corsa Sport

Corsa GSi

Corsa OPC


1.4 TWINPORT

1.7 CDTI

1.6 Turbo ECOTEC

1.6 Turbo ECOTEC

Zdv. objem (cm3)

1364

1686

1598

1598

Výkon (kW/k při ot/min)

66/90 při 5600

92/125 při 4000

110/150 při 5000

141/192 při 5850

Max. toč. moment (Nm při ot/min)

125 při 4000

280 při 2300

210 při 1800 až 5000

230 při 1980 až 5850

Max. rychlost (km/h)

173

195

210

225

Zrychl. 0-100 km/h (s)

12,4

9,9

8,1

7,2

Kombinovaná spotřeba (l/100 km)

6,2

4,8

7,9

7,9

Počet dveří

3 / 5

3 / 5

3 / 5

3


Opel

Vytisknout

Diskuze: Nový Opel Corsa GSi: Decentně sportovní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

9-7X Aero

Audi vítězí na Autosalonu Brno 2007

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud