Nový Renault Laguna se vyznačuje stylem, inspirovaným snahou o dosažení dynamických, přirozených a elegantních tvarů. Má za úkol učinit z řízení skutečný požitek, a to díky výjimečné ovladatelnosti a širokému spektru nabízených pohonných jednotek a převodovek.
Nová Laguna disponuje tužším podvozkem a strmějším převodem řízení, a tak ještě lépe drží stopu a citlivěji reaguje na pokyny řidiče. Navzdory tomu však podvozek zůstává výjimečně komfortní.
Tradičně skvělá je úroveň bezpečnostní výbavy tohoto modelu. Speciální pozornost věnovali návrháři ochraně posádky při bočním nárazu. Proto je nová Laguna vybavena novou generací airbagu, chránícího při nárazu nejen hrudník, ale také oblast pánve. Senzory bočního nárazu jsou integrovány v předních dveřích a středovém B sloupku, a v závislosti na speciálním algoritmu vyhodnocuje řídící jednotka optimální čas pro rozvinutí airbagu podle intenzity a směru nárazu. Také brzdový systém byl vylepšen a podle testů se zdá, že půjde o jeden z nejodolnějších brzdových systémů, co se týká odolnosti proti vadnutí.
Posádka nové Laguny se může těšit na výborný akustický komfort. Za tím se skrývá méně hlučný podvozek a lepší zvuková izolace kabiny od motoru. Také teplotní komfort je zajištěn - vůz dostal vysoce výkonný kompresor klimatizace, který je schopen rychle ochladit dostatečný objem vzduchu, a teplotní čidla jsou umístěna nejen v kabině, ale také vně vozu, díky čemuž umí řídící jednotka klimatizace reagovat například i na vliv přímého slunečního svitu. Ještě lépe čitelný je informační panel přístrojů a poroznost byla věnována i příkladné ergonomii všech ovládacích prvků v interiéru vozu. Například parkovací brzda je elektronická a vůz je vybaven hands-free kartou druhé generace. Ve verzi Wagon(kombi) je možnost vytvoření zcela rovné plochy po sklopení zadních sedaček, a to jednoduchým stiskem tlačítka.
Nová Laguna bude robustnější a ještě odolnější, nežli předchozí model. Do procesu testování bylo zapojeno 120 vozů z předsériové výroby a dohromady tyto vozy při testování najely více než 6 milionů kilometrů v rozličných klimatických podmínkách na nejrůznějších typech silnic. Současně by nová Laguna měla nabídnout velmi nízké provozní náklady, a to jak co se týká spotřeby, tak i nákladů na údržbu a opravy.
Nabídka pohonných jednotek a převodovek
Nová Laguna bude dostupná se širokou škálou motorů, všechny budou spřaženy se šestistupňovými převodovkami. Benzinové jednotky budou zastoupeny motory 2.0 16V o výkonu 103kW (140k) a 2.0T 16V o výkonu 125kW (170k). Atmosféricky plněná jednotka se vyznačuje dostatečným točivým momentem od nejnižších otáček a plochou křivkou výkonu, přičemž v celém spektru otáček produkuje patřičnou zvukovou kulisu. Přeplňovaný motor, známý již ze současné generace, pak k výše uvedenému přidává ještě výraznější zátah a zlepšenou dynamiku, aniž by tato byla vykoupena zvýšenou spotřebou pohonných hmot.
Dieselové motory budou nabízeny v objemech 1.5 a 2.0 litru. Jednotka 1.5 dCi bude disponovat výkonem 81kW (110k) a nabídne nejlepší poměr výkonu a spotřeby - ta bude dosahovat v kombinovaném režimu pouhých 5,1 l/100km, což znamená emise oxidu uhličitého jen 136g/km. Interval výměny oleje u tohoto motoru byl prodloužen na 30 000 km. Motor 2.0 dCi bude nabízen ve třech výkonových verzích. Nejslabší verze bude mít výkon 96kW/130k, verze se středním výkonem dosáhne 110kW/150k a bude spřažena s šestistupňovým automatem. Nejvýkonnější dieselový motor pak nabídne výkon 127kW/175k. Také dvoulitrové motory budou mít servisní interval 30 000 km a budou do budoucna připraveny plnit emisní normu EU5. Kombinovaná spotřeba dieselových dvoulitrů bude zhruba 6 l/100km při emisích oxidu uhličitého 158 g/km. TIP: podívejte se na video nové Laguny! Zdroj, foto: Renault
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?