Nová Laguna - bližší představení

Jan Fiala, 4. června 2007, 17:45 Google+

Nový Renault Laguna se vyznačuje stylem, inspirovaným snahou o dosažení dynamických, přirozených a elegantních tvarů. Má za úkol učinit z řízení skutečný požitek, a to díky výjimečné ovladatelnosti a širokému spektru nabízených pohonných jednotek a převodovek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Laguna

Laguna | foto: Renault

Sdílejte článek

Nová Laguna disponuje tužším podvozkem a strmějším převodem řízení, a tak ještě lépe drží stopu a citlivěji reaguje na pokyny řidiče. Navzdory tomu však podvozek zůstává výjimečně komfortní.

Tradičně skvělá je úroveň bezpečnostní výbavy tohoto modelu. Speciální pozornost věnovali návrháři ochraně posádky při bočním nárazu. Proto je nová Laguna vybavena novou generací airbagu, chránícího při nárazu nejen hrudník, ale také oblast pánve. Senzory bočního nárazu jsou integrovány v předních dveřích a středovém B sloupku, a v závislosti na speciálním algoritmu vyhodnocuje řídící jednotka optimální čas pro rozvinutí airbagu podle intenzity a směru nárazu.
Také brzdový systém byl vylepšen a podle testů se zdá, že půjde o jeden z nejodolnějších brzdových systémů, co se týká odolnosti proti vadnutí.

Posádka nové Laguny se může těšit na výborný akustický komfort. Za tím se skrývá méně hlučný podvozek a lepší zvuková izolace kabiny od motoru. Také teplotní komfort je zajištěn - vůz dostal vysoce výkonný kompresor klimatizace, který je schopen rychle ochladit dostatečný objem vzduchu, a teplotní čidla jsou umístěna nejen v kabině, ale také vně vozu, díky čemuž umí řídící jednotka klimatizace reagovat například i na vliv přímého slunečního svitu.

Ještě lépe čitelný je informační panel přístrojů a poroznost byla věnována i příkladné ergonomii všech ovládacích prvků v interiéru vozu. Například parkovací brzda je elektronická a vůz je vybaven hands-free kartou druhé generace. Ve verzi Wagon(kombi) je možnost vytvoření zcela rovné plochy po sklopení zadních sedaček, a to jednoduchým stiskem tlačítka.

Nová Laguna bude robustnější a ještě odolnější, nežli předchozí model. Do procesu testování bylo zapojeno 120 vozů z předsériové výroby a dohromady tyto vozy při testování najely více než 6 milionů kilometrů v rozličných klimatických podmínkách na nejrůznějších typech silnic. Současně by nová Laguna měla nabídnout velmi nízké provozní náklady, a to jak co se týká spotřeby, tak i nákladů na údržbu a opravy.

Nabídka pohonných jednotek a převodovek

Nová Laguna bude dostupná se širokou škálou motorů, všechny budou spřaženy se šestistupňovými převodovkami.
Benzinové jednotky budou zastoupeny motory 2.0 16V o výkonu 103kW (140k) a 2.0T 16V o výkonu 125kW (170k). Atmosféricky plněná jednotka se vyznačuje dostatečným točivým momentem od nejnižších otáček a plochou křivkou výkonu, přičemž v celém spektru otáček produkuje patřičnou zvukovou kulisu.
Přeplňovaný motor, známý již ze současné generace, pak k výše uvedenému přidává ještě výraznější zátah a zlepšenou dynamiku, aniž by tato byla vykoupena zvýšenou spotřebou pohonných hmot.

Dieselové motory budou nabízeny v objemech 1.5 a 2.0 litru.
Jednotka 1.5 dCi bude disponovat výkonem 81kW (110k) a nabídne nejlepší poměr výkonu a spotřeby - ta bude dosahovat v kombinovaném režimu pouhých 5,1 l/100km, což znamená emise oxidu uhličitého jen 136g/km. Interval výměny oleje u tohoto motoru byl prodloužen na 30 000 km.
Motor 2.0 dCi bude nabízen ve třech výkonových verzích. Nejslabší verze bude mít výkon 96kW/130k, verze se středním výkonem dosáhne 110kW/150k a bude spřažena s šestistupňovým automatem. Nejvýkonnější dieselový motor pak nabídne výkon 127kW/175k.
Také dvoulitrové motory budou mít servisní interval 30 000 km a budou do budoucna připraveny plnit emisní normu EU5. Kombinovaná spotřeba dieselových dvoulitrů bude zhruba 6 l/100km při emisích oxidu uhličitého 158 g/km.

TIP: podívejte se na video nové Laguny!

Zdroj, foto: Renault

Vytisknout

Diskuze: Nová Laguna - bližší představení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

MILA

Magna Steyr Mila, střecha čtyřikrát jinak

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud