Nový Renault Laguna se vyznačuje stylem, inspirovaným snahou o dosažení dynamických, přirozených a elegantních tvarů. Má za úkol učinit z řízení skutečný požitek, a to díky výjimečné ovladatelnosti a širokému spektru nabízených pohonných jednotek a převodovek.
Nová Laguna disponuje tužším podvozkem a strmějším převodem řízení, a tak ještě lépe drží stopu a citlivěji reaguje na pokyny řidiče. Navzdory tomu však podvozek zůstává výjimečně komfortní.
Tradičně skvělá je úroveň bezpečnostní výbavy tohoto modelu. Speciální pozornost věnovali návrháři ochraně posádky při bočním nárazu. Proto je nová Laguna vybavena novou generací airbagu, chránícího při nárazu nejen hrudník, ale také oblast pánve. Senzory bočního nárazu jsou integrovány v předních dveřích a středovém B sloupku, a v závislosti na speciálním algoritmu vyhodnocuje řídící jednotka optimální čas pro rozvinutí airbagu podle intenzity a směru nárazu. Také brzdový systém byl vylepšen a podle testů se zdá, že půjde o jeden z nejodolnějších brzdových systémů, co se týká odolnosti proti vadnutí.
Posádka nové Laguny se může těšit na výborný akustický komfort. Za tím se skrývá méně hlučný podvozek a lepší zvuková izolace kabiny od motoru. Také teplotní komfort je zajištěn - vůz dostal vysoce výkonný kompresor klimatizace, který je schopen rychle ochladit dostatečný objem vzduchu, a teplotní čidla jsou umístěna nejen v kabině, ale také vně vozu, díky čemuž umí řídící jednotka klimatizace reagovat například i na vliv přímého slunečního svitu. Ještě lépe čitelný je informační panel přístrojů a poroznost byla věnována i příkladné ergonomii všech ovládacích prvků v interiéru vozu. Například parkovací brzda je elektronická a vůz je vybaven hands-free kartou druhé generace. Ve verzi Wagon(kombi) je možnost vytvoření zcela rovné plochy po sklopení zadních sedaček, a to jednoduchým stiskem tlačítka.
Nová Laguna bude robustnější a ještě odolnější, nežli předchozí model. Do procesu testování bylo zapojeno 120 vozů z předsériové výroby a dohromady tyto vozy při testování najely více než 6 milionů kilometrů v rozličných klimatických podmínkách na nejrůznějších typech silnic. Současně by nová Laguna měla nabídnout velmi nízké provozní náklady, a to jak co se týká spotřeby, tak i nákladů na údržbu a opravy.
Nabídka pohonných jednotek a převodovek
Nová Laguna bude dostupná se širokou škálou motorů, všechny budou spřaženy se šestistupňovými převodovkami. Benzinové jednotky budou zastoupeny motory 2.0 16V o výkonu 103kW (140k) a 2.0T 16V o výkonu 125kW (170k). Atmosféricky plněná jednotka se vyznačuje dostatečným točivým momentem od nejnižších otáček a plochou křivkou výkonu, přičemž v celém spektru otáček produkuje patřičnou zvukovou kulisu. Přeplňovaný motor, známý již ze současné generace, pak k výše uvedenému přidává ještě výraznější zátah a zlepšenou dynamiku, aniž by tato byla vykoupena zvýšenou spotřebou pohonných hmot.
Dieselové motory budou nabízeny v objemech 1.5 a 2.0 litru. Jednotka 1.5 dCi bude disponovat výkonem 81kW (110k) a nabídne nejlepší poměr výkonu a spotřeby - ta bude dosahovat v kombinovaném režimu pouhých 5,1 l/100km, což znamená emise oxidu uhličitého jen 136g/km. Interval výměny oleje u tohoto motoru byl prodloužen na 30 000 km. Motor 2.0 dCi bude nabízen ve třech výkonových verzích. Nejslabší verze bude mít výkon 96kW/130k, verze se středním výkonem dosáhne 110kW/150k a bude spřažena s šestistupňovým automatem. Nejvýkonnější dieselový motor pak nabídne výkon 127kW/175k. Také dvoulitrové motory budou mít servisní interval 30 000 km a budou do budoucna připraveny plnit emisní normu EU5. Kombinovaná spotřeba dieselových dvoulitrů bude zhruba 6 l/100km při emisích oxidu uhličitého 158 g/km. TIP: podívejte se na video nové Laguny! Zdroj, foto: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.