Weber Sportscar, když auto tvoří počítač

Pavel Stavebník, 16. května 2007, 15:00 Google+

Jeden z řady švýcarských malosériových výrobců představil svůj nový vůz Sportscar. Jak už název napovídá, nejde o nic jiného, než výkon, jízdní vlastnosti, nejnovější technologie a samozřejmě upoutání pozornosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiorino

Fiorino | foto: www.conceptcarz.com

Sdílejte článek

Sportscar se však přece jen něčím odlišuje. Od vstupního výpočtu po dokončení prvního kusu do provozuschopného stavu bylo potřeba jen devíti měsíců. Velkou měrou bylo této produktivnosti dosaženo použitím počítačů, které měly při návrhu hlavní slovo.

Konstrukční řešení i vnější tvary odráží základní principy plynoucí z poznatků aerodynamiky. Protikladem vynikajících jízdních vlastností a výkonů je malá atraktivita vzhledu, která si skutečně nezadá s výrobky renomovaných designových studií, především italské provenience.

Rozměry jsou 4,50 / 2,01 / 1,15 metru, váha je udávána 1100 kilogramů. Dvojmístná karosérie je kompletně vyrobena z uhlíkových vláken, za sedadly umístěný motor pohání zadní kola přes sekvenční poloautomatickou nebo plně automatickou převodovku. Hnacím agregátem je přeplňovaný sedmilitrový osmiválec s výkonem 900 koní a točivým momentem 1050 newtometrů. Řídící jednotka motoru umožňuje nastavení více módů v závislosti od přání řidiče.

Aby byla zajištěna bezpečnost při tak ohromné síle, do karosérie bohatě využívající aerodynamického přítlaku, bylo implementováno zadní křídlo, jež mění svůj sklon v závislosti na akceleraci a brzdění. Vůz je vybaven kromě mohutného motoru i silnou brzdovou soustavou s kotouči z uhlíkových vláken a antiblokovacím systémem.

Ani komfort omezen pochopitelně nebyl, a proto nechybí dálkové otvírání dveří, multifunkční display s palubním počítačem, navigační systém, špičková klimatizace a audio výbava.

Za zmínku stojí, že nový vůz společnosti Weber je určen pro závody na okruzích, proto je už z výroby mnoho systémů kontrolováno čidly a k vozu je dodáván i speciální software pro telemetrii.

Foto: www.conceptcarz.com
Vytisknout

Diskuze: Weber Sportscar, když auto tvoří počítač

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Roomster

Britové milují škodovky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud