Jeden z řady švýcarských malosériových výrobců představil svůj nový vůz Sportscar. Jak už název napovídá, nejde o nic jiného, než výkon, jízdní vlastnosti, nejnovější technologie a samozřejmě upoutání pozornosti.
Sportscar se však přece jen něčím odlišuje. Od vstupního výpočtu po dokončení prvního kusu do provozuschopného stavu bylo potřeba jen devíti měsíců. Velkou měrou bylo této produktivnosti dosaženo použitím počítačů, které měly při návrhu hlavní slovo.
Konstrukční řešení i vnější tvary odráží základní principy plynoucí z poznatků aerodynamiky. Protikladem vynikajících jízdních vlastností a výkonů je malá atraktivita vzhledu, která si skutečně nezadá s výrobky renomovaných designových studií, především italské provenience.
Rozměry jsou 4,50 / 2,01 / 1,15 metru, váha je udávána 1100 kilogramů. Dvojmístná karosérie je kompletně vyrobena z uhlíkových vláken, za sedadly umístěný motor pohání zadní kola přes sekvenční poloautomatickou nebo plně automatickou převodovku. Hnacím agregátem je přeplňovaný sedmilitrový osmiválec s výkonem 900 koní a točivým momentem 1050 newtometrů. Řídící jednotka motoru umožňuje nastavení více módů v závislosti od přání řidiče.
Aby byla zajištěna bezpečnost při tak ohromné síle, do karosérie bohatě využívající aerodynamického přítlaku, bylo implementováno zadní křídlo, jež mění svůj sklon v závislosti na akceleraci a brzdění. Vůz je vybaven kromě mohutného motoru i silnou brzdovou soustavou s kotouči z uhlíkových vláken a antiblokovacím systémem.
Ani komfort omezen pochopitelně nebyl, a proto nechybí dálkové otvírání dveří, multifunkční display s palubním počítačem, navigační systém, špičková klimatizace a audio výbava.
Za zmínku stojí, že nový vůz společnosti Weber je určen pro závody na okruzích, proto je už z výroby mnoho systémů kontrolováno čidly a k vozu je dodáván i speciální software pro telemetrii.
Foto: www.conceptcarz.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.