Porsche rozšiřuje svůj vozový park, na řadu přišel tentokrát kabriolet, a když kabriolet, tak rovnou v ostré verzi Turbo! V prodeji se objeví již letos v září.
911 Turbo byla vždy něco víc než jen klasická 911, tuto pověst si vytvořila především výkonem, surovostí, ale zároveň špičkovou ovladatelností podporovanou pohonem všech kol. Výjimečné vlastnosti si budete teď moci užívat s nebem nad hlavou.
Stejně jako uzavřená verze má kabrio 3,6 litrový plochý šestiválec s dvojitým přeplňováním Biturbo s variabilními lopatkami VGT. Motor disponuje silou 480 koní a mohutným kroutícím momentem 620Nm v 1950 ot/min. Na přání je možno objednat systém „Sport Chrono Turbo Package“ který dokáže krátce překročit plnící tlak turbodmychadel a zvednout kroutící sílu až na 680 Nm. S manuální převodovkou zvládnete akceleraci na 100 km/h za 4 vteřiny, s automatem Tiptronic potom za 3,8 vteřiny. Obě verze zvládnou pokořit hranici 300km/h. Výrobce udává maximální rychlost 310 km/h a průměrnou spotřebu 12,9 l / 100km.
Verze kabrio je navzdory četných výztuh a vystřelovacích ochranných oblouků za sedadly těžší jen o 70 kg oproti coupé. Střecha je klasická tří-vrstvá plátěná s automatických stažením během 20 vteřin. Změny jsou provedeny také na podvozku s aktivním nastavením PASM, spolu se stabilizačním systémem PSM a trakční kontrolou pohonu všech kol PTM, která spolupracuje se spojkou a posílá výkon na jednotlivé nápravy během intervalu 100 milisekund. Od verze kupé má převzato zadní výsuvné přítlačné křidélko. Brzdy jsou jak je u Porsche zvykem velmi účinné, za příplatek je možno objednat keramické kotouče s šestipístovými třmeny převzaty z verze Carrera GT.
zdroj: Porsche
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.