Porsche rozšiřuje svůj vozový park, na řadu přišel tentokrát kabriolet, a když kabriolet, tak rovnou v ostré verzi Turbo! V prodeji se objeví již letos v září.
911 Turbo byla vždy něco víc než jen klasická 911, tuto pověst si vytvořila především výkonem, surovostí, ale zároveň špičkovou ovladatelností podporovanou pohonem všech kol. Výjimečné vlastnosti si budete teď moci užívat s nebem nad hlavou.
Stejně jako uzavřená verze má kabrio 3,6 litrový plochý šestiválec s dvojitým přeplňováním Biturbo s variabilními lopatkami VGT. Motor disponuje silou 480 koní a mohutným kroutícím momentem 620Nm v 1950 ot/min. Na přání je možno objednat systém „Sport Chrono Turbo Package“ který dokáže krátce překročit plnící tlak turbodmychadel a zvednout kroutící sílu až na 680 Nm. S manuální převodovkou zvládnete akceleraci na 100 km/h za 4 vteřiny, s automatem Tiptronic potom za 3,8 vteřiny. Obě verze zvládnou pokořit hranici 300km/h. Výrobce udává maximální rychlost 310 km/h a průměrnou spotřebu 12,9 l / 100km.
Verze kabrio je navzdory četných výztuh a vystřelovacích ochranných oblouků za sedadly těžší jen o 70 kg oproti coupé. Střecha je klasická tří-vrstvá plátěná s automatických stažením během 20 vteřin. Změny jsou provedeny také na podvozku s aktivním nastavením PASM, spolu se stabilizačním systémem PSM a trakční kontrolou pohonu všech kol PTM, která spolupracuje se spojkou a posílá výkon na jednotlivé nápravy během intervalu 100 milisekund. Od verze kupé má převzato zadní výsuvné přítlačné křidélko. Brzdy jsou jak je u Porsche zvykem velmi účinné, za příplatek je možno objednat keramické kotouče s šestipístovými třmeny převzaty z verze Carrera GT.
zdroj: Porsche
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.