Korejský výrobce automobilů, společnost Hyundai, zveřejnila své další plány, jak se stát plně evropským výrobcem automobilů. Na veřejnost se tak dostávají první oficiální snímky nově připravovaného modelu i30 kombi,
který naváže na již dříve představenou verzi zcela nového modelu i30 ve karosářské variantě pětidveřového hatchbacku.
První obrázky nového kombi přicházjí týden poté, co slavnostně započaly práce na výstavbě nové továrny Hyundai v Nošovicích. Nová rodina vozů i30 je zařazena do segmentu C, tedy mezi vozy nižší střední třídy, a bude později vyráběna právě v této továrně, umístěné v České republice.
Podobně jako jeho pětidveřový sourozenec bylo i30 kombi navrženo v evropském designovém centru Hyundai, které sídlí v německém Russelsheimu. To by mělo zaručit, že vůz bude vyhovovat specifickým požadavkům evropských zákazníků a pomoci mu dosáhnout prodejních úspěchů.
Promyšlené detaily designu vozu zahrnují projektorové světlomety, USB port pro připojení přenosného hudebního přehrávače, inteligentní systém dálkově ovládaného centrálního zamykání, integrované střešní lyžiny pro maximalizaci přepravních schopností vozu, nebo boční směrová světla, integrovaná do vnějších zpětných zrcátek.
V porovnání s hatchbackem je kombi o 230 mm delší, o 50 mm vyšší a disponuje také o 90 mm prodlouženým rozvorem, což významně zlepšuje jeho přepravní schopnosti i praktičnost. Již od uvedení bude kombi dostupné se dvěma čtyřválcovými motory o objemu 1,6 litru, a to jedním benzinovým motorem a jedním dieselem.
Rozměry i30 kombi: (pro srovnání uvádíme rozdíl proti pětidvěřovému hatchbacku i30)
Délka: 4475 mm (+230mm) Šířka: 1775 mm Výška: 1530 mm (+50 mm) Rozvor: 2700 mm (+90 mm) Pneumatiky 205/55 R16
Pohonné jednotky: Benzinový řadový čtyřválec Gamma o objemu 1,6 litru s rozvodem DOHC Dieselový motor CRDi o objemu 1,6 litru s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek Motory jsoy umístěny vepředu a vůz má poháněna přední kola.
Protože první živé představení tohoto modelu bude na letošní Motorshow ve Frankfurtu, předpokládá se, že se model i30 kombi dostane v Evropě do prodeje na počátku roku 2008. Pětidveřový hatchback se začne prodávat již v průběhu letošního léta.
Foto: Hyundai
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?