Korejský výrobce automobilů, společnost Hyundai, zveřejnila své další plány, jak se stát plně evropským výrobcem automobilů. Na veřejnost se tak dostávají první oficiální snímky nově připravovaného modelu i30 kombi,
který naváže na již dříve představenou verzi zcela nového modelu i30 ve karosářské variantě pětidveřového hatchbacku.
První obrázky nového kombi přicházjí týden poté, co slavnostně započaly práce na výstavbě nové továrny Hyundai v Nošovicích. Nová rodina vozů i30 je zařazena do segmentu C, tedy mezi vozy nižší střední třídy, a bude později vyráběna právě v této továrně, umístěné v České republice.
Podobně jako jeho pětidveřový sourozenec bylo i30 kombi navrženo v evropském designovém centru Hyundai, které sídlí v německém Russelsheimu. To by mělo zaručit, že vůz bude vyhovovat specifickým požadavkům evropských zákazníků a pomoci mu dosáhnout prodejních úspěchů.
Promyšlené detaily designu vozu zahrnují projektorové světlomety, USB port pro připojení přenosného hudebního přehrávače, inteligentní systém dálkově ovládaného centrálního zamykání, integrované střešní lyžiny pro maximalizaci přepravních schopností vozu, nebo boční směrová světla, integrovaná do vnějších zpětných zrcátek.
V porovnání s hatchbackem je kombi o 230 mm delší, o 50 mm vyšší a disponuje také o 90 mm prodlouženým rozvorem, což významně zlepšuje jeho přepravní schopnosti i praktičnost. Již od uvedení bude kombi dostupné se dvěma čtyřválcovými motory o objemu 1,6 litru, a to jedním benzinovým motorem a jedním dieselem.
Rozměry i30 kombi: (pro srovnání uvádíme rozdíl proti pětidvěřovému hatchbacku i30)
Délka: 4475 mm (+230mm) Šířka: 1775 mm Výška: 1530 mm (+50 mm) Rozvor: 2700 mm (+90 mm) Pneumatiky 205/55 R16
Pohonné jednotky: Benzinový řadový čtyřválec Gamma o objemu 1,6 litru s rozvodem DOHC Dieselový motor CRDi o objemu 1,6 litru s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek Motory jsoy umístěny vepředu a vůz má poháněna přední kola.
Protože první živé představení tohoto modelu bude na letošní Motorshow ve Frankfurtu, předpokládá se, že se model i30 kombi dostane v Evropě do prodeje na počátku roku 2008. Pětidveřový hatchback se začne prodávat již v průběhu letošního léta.
Foto: Hyundai
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.