Mercedes plánuje výrobu svého nejrychlejšího modelu SLR také ve verzi kabrio, neboli Roadster. Řidič a spolujezdec si tak budou moci užívat nebe nad hlavou v těch nejvyšších rychlostech.
Zkušenosti a techniku Mercedesu v závodech F1 se projeví na nízké hmotnosti, vysoké tuhosti a bezpečnosti vozu, a to díky karbonovým dílům, hliníkových výztuh, či ochraným obloukům za sedadly. Celkově tak SLR Roadster disponuje stejnými jízdními vlastnostmi jako jiný uzavřený supersport. Přestože je Mercedes zastáncem pevné skládací střechy, pro SLR použil plátěnou automaticky stahovatelnou střechu ze speciálně odolného materiálu pro denní použití, nezávisle na počasí. I přes neobvyklou koncepci střechy slibuje Mercedes bezproblémovou jízdu v rychlostech nad 300 km/h. S otevřenou střechou je doporučena rychlost do 200 km/h, poté musíte počítat s vysokou hlučností obtékaného vzduchu.
SLR Roadster je vybaven stejně jako verze kupé sportovně laděným podvozkem, keramickými brzdami nebo optimálním rozložením hmotnosti díky motoru umístěného za přední nápravou. Nově je také použit difuzor v zádi vozu pro lepší přítlak. S výkonem 460 kw / 626 koní si budete s ostatními účastníky provozu doslova pohrávat a to i při zařazení vysokého rychlostního stupně, kroutící moment totiž dosahuje hodnoty 780 Nm! Pokud se ptáte co takové monstrum pohání, tak je to jak jinak než motor z produkce AMG, V8 s 5,5 litru objemu navíc nadvakrát přeplňovaný si s vozem doslova pohrává, vždyť zrychlení z klidu na 100 km/h zvládá za pouhých 3,8 vteřiny a maximálka je 332 km/h.
zdroj: Mercedes
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.