Nový model Linea představil Fiat na podzim minulého roku, z konceptu se stala realita a Linea jde do výroby. Zákazníka si získá především praktičností a nízkou cenou.
Elegantní a dynamický, ale přesto typický styl italského vozu. Jednoduché línie mají symbolizovat rodinný vůz, který zaplní mezeru mezi Grande Puntem a Bravem. Karosérie sedanu je dlouhá 4,56m, široká 1,73m a vysoká 1,5m, rozvor vozu je potom 2,6m a objem zavazadlového prostoru rovných 500 litrů. Stejná pozornost jako vnějšku byla věnována interiéru, vnitřní prostor je zkrátka nadměrný pro celou posádku se spoustou odkládacích míst, ergonomií a kvalitních materiálů.
Motory pokrývají škálu potřeb zákazníků. Nejslabší benzínová 1,4 se 77 koňmi a pěti-stupňovou převodovkou je základem, mnohem zajímavější variantou je však dieselová 1,3 16v multijet o výkonu 90 k. Sportovně ladění řidiči si přijdou na své s benzínovou přeplňovanou 1,4 16v Turbo o síle 120 koní.
Výbava zahrnuje automatickou klimatizaci, Blue&Me systém s USB připojením k rádiu s MP3, či tempomat nebo parkovací senzory. O bezpečnost se stará ABS s EBD a 6 airbagů v základu, za příplatek potom stabilizační systém ESP.¨
zdroj: Fiat
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.