Alpina se zapsala do historie Bmw vozů již před více jak 40ti lety a dokonce i dnes má stále co nabídnout, posledním modelem v její nabídce je trojková řada BMW s označením Alpina B3 Bi-turbo.
B3 pokračuje v tradici Alpiny, neboli přeplňování motoru, k tomu mu postačí klasický šestiválcový řadový třílitr, díky implantaci dvojic turbodmychadel se výkon lehce vyhoupl na 265 kw / 360 koní a kroutící moment 500 Nm od 3.800 do 5.000 ot/min. Nějakou turbodíru nebo nízké otáčky u alpiny nehledejte, motor táhne plynule a ochotně od 1.500 až do 7.000 ot/min. Precizní vstřikování a kvalitní materiály pístů vyvíjela Alpina celý rok, což zaručuje vysokou životnost.
Motor je spjat s 6-ti rychlostním automatem Switch-Tronic a možností ručního řazení + a -. Že dokáže být Alpina B3 na cestě opravdu rychlá dokazují jednoznačně čísla, zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost zvládá za pouhých 4,9 vteřiny a bez omezovače pokračuje až k hranici 285 km/h, přitom dokáže být i šetrná k vaši peněžence v porovnání s konkurencí, šestý převodový stupeň je stvořen pro dálniční cestování v nízkých otáčkách a menším zatížením turbodmychadel.
Samozřejmostí je optický paket pomocí spoilerů, typicky nezaměnitelného modrého laku s tenkými bílými linkami Alpina a 19-ti palcovými koly, či čtveřici koncovek výfuků. Interiér zdobí luxusní kožené čalounění a sportovní doplňky s logem Alpina. foto: Alpina
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.