Už loni, kdo navštívil Mezinárodní autosalon v Ženevě si jistě pamatuje na tehdejší verzi vystaveného konceptu nového kabrioletu Opel GT. A že má toto nové GT-čko v Evropě na co navazovat...
Dvousedadlové sportovní Coupé má své místo v automobilové historii. Vše začalo v roce 1968, kdy se zrodil soupeř silný a velmi podobný Chevroletu Corvette. Tehdy byl Opel GT vybavený kovovou karosérií, jehož srdcem byl v předu podélně uložený čtyřválec s pohonem na zadní kola. Tento model se vyznačoval velkým prostorem. Svoji slavnou éru si tento první model GT prožil v letech 1968 až 1973, nyní jsou tyto exempláře spíše kořistí bohatých sběratelů.
Nyní k současnosti. Letos byl nový model Opelu, GT opět prezentován na výstavě v Ženevě, tentokrát již v definitivní podobě. A hned slavil úspěch svých fanoušků a obdivovatelů. Každý, kdo navštívil expozici Opelu musel tento drahokam obdivovat. Opravdu, Opel přináší v tomto modelu nový šarm k někdy spíše konzervativnímu světu automobilů. Do nového stylu hodně zasáhnou jeho dynamické rysy, jenž střídají ostré hrany s jemnými oblouky.
Interiér je také navržený ve sportovním duchu. Kožená sedadla potažená červenou kůží, včetně potažení volantu a dveří a opět nechybí silný motor s pohonem na zadní kola. Samozřejmě součástí výbavy je elektricky ovládaná sklápěcí střecha. Široký úsměv nového GT-čka doplňuje příjemná chromová maska vozu ve stylu Opel.
Hliníková kola s dvojitým výfukem ještě více umocňují pocit sportovního vozidla.
Řidič se posadí téměř až na zem. Příjemný pocit dále navozuje volant, který přesně padne do rukou a sportovní řadící páka, jenž je umístěná tak, aby řidič nemusel příliš zvedat ruku při řazení. Prostě vše je tak, jak má být. Nádrž vozu by mohla být větší, protože při kombinované spotřebě 9,2 l / 100 km při kapacitě 66 litrů moc daleké cestování neumožní.
Dvoulitrový turbo motor disponuje silou 264 koňských sil a je vybavený přímým vstřikováním paliva. Jeho maximální udávanou rychlostí je 229 km/h. Motor je spřažen s 5ti stupňovou manuální převodovkou. Brzdy jsou silné, tuhé, s rychlým účinkem. Řidiči přijdou na pomoc také elektronické systémy jako Electronic Stability Program ES a nebo kontrola trakce. Tyto systémy lze samozřejmě ale vyřadit z provozu. Z nuly na stovku dokáže vystřelit za 5,7 sekundy. Technická data: Obsah motoru: 1998 ccm Max. výkon (kW / hp / rpm): 194 / 264 / 5,300 Převodovka: 5ti rychlostní - manuální Maximální rychlost: 229 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,7 s Město / meziměsto / kombinovaná spotřeba: 13.0 / 6.9 / 9.2 Foto: Opel
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?