Už loni, kdo navštívil Mezinárodní autosalon v Ženevě si jistě pamatuje na tehdejší verzi vystaveného konceptu nového kabrioletu Opel GT. A že má toto nové GT-čko v Evropě na co navazovat...
Dvousedadlové sportovní Coupé má své místo v automobilové historii. Vše začalo v roce 1968, kdy se zrodil soupeř silný a velmi podobný Chevroletu Corvette. Tehdy byl Opel GT vybavený kovovou karosérií, jehož srdcem byl v předu podélně uložený čtyřválec s pohonem na zadní kola. Tento model se vyznačoval velkým prostorem. Svoji slavnou éru si tento první model GT prožil v letech 1968 až 1973, nyní jsou tyto exempláře spíše kořistí bohatých sběratelů.
Nyní k současnosti. Letos byl nový model Opelu, GT opět prezentován na výstavě v Ženevě, tentokrát již v definitivní podobě. A hned slavil úspěch svých fanoušků a obdivovatelů. Každý, kdo navštívil expozici Opelu musel tento drahokam obdivovat. Opravdu, Opel přináší v tomto modelu nový šarm k někdy spíše konzervativnímu světu automobilů. Do nového stylu hodně zasáhnou jeho dynamické rysy, jenž střídají ostré hrany s jemnými oblouky.
Interiér je také navržený ve sportovním duchu. Kožená sedadla potažená červenou kůží, včetně potažení volantu a dveří a opět nechybí silný motor s pohonem na zadní kola. Samozřejmě součástí výbavy je elektricky ovládaná sklápěcí střecha. Široký úsměv nového GT-čka doplňuje příjemná chromová maska vozu ve stylu Opel.
Hliníková kola s dvojitým výfukem ještě více umocňují pocit sportovního vozidla.
Řidič se posadí téměř až na zem. Příjemný pocit dále navozuje volant, který přesně padne do rukou a sportovní řadící páka, jenž je umístěná tak, aby řidič nemusel příliš zvedat ruku při řazení. Prostě vše je tak, jak má být. Nádrž vozu by mohla být větší, protože při kombinované spotřebě 9,2 l / 100 km při kapacitě 66 litrů moc daleké cestování neumožní.
Dvoulitrový turbo motor disponuje silou 264 koňských sil a je vybavený přímým vstřikováním paliva. Jeho maximální udávanou rychlostí je 229 km/h. Motor je spřažen s 5ti stupňovou manuální převodovkou. Brzdy jsou silné, tuhé, s rychlým účinkem. Řidiči přijdou na pomoc také elektronické systémy jako Electronic Stability Program ES a nebo kontrola trakce. Tyto systémy lze samozřejmě ale vyřadit z provozu. Z nuly na stovku dokáže vystřelit za 5,7 sekundy. Technická data: Obsah motoru: 1998 ccm Max. výkon (kW / hp / rpm): 194 / 264 / 5,300 Převodovka: 5ti rychlostní - manuální Maximální rychlost: 229 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,7 s Město / meziměsto / kombinovaná spotřeba: 13.0 / 6.9 / 9.2 Foto: Opel
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.