Nový Opel GT: Boj o Evropu! (+ tapety)

ar1, 18. dubna 2007, 00:14 Google+

Už loni, kdo navštívil Mezinárodní autosalon v Ženevě si jistě pamatuje na tehdejší verzi vystaveného konceptu nového kabrioletu Opel GT. A že má toto nové GT-čko v Evropě na co navazovat...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GT

GT | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Dvousedadlové sportovní Coupé má své místo v automobilové historii. Vše začalo v roce 1968, kdy se zrodil soupeř silný a velmi podobný Chevroletu Corvette. Tehdy byl Opel GT vybavený kovovou karosérií, jehož srdcem byl v předu podélně uložený čtyřválec s pohonem na zadní kola. Tento model se vyznačoval velkým prostorem. Svoji slavnou éru si tento první model GT prožil v letech 1968  až 1973, nyní jsou tyto exempláře spíše kořistí bohatých sběratelů.

Nyní k současnosti. Letos byl nový model Opelu, GT opět prezentován na výstavě v Ženevě, tentokrát již v definitivní podobě. A hned slavil úspěch svých fanoušků a obdivovatelů. Každý, kdo navštívil expozici Opelu musel tento drahokam obdivovat. Opravdu, Opel přináší v tomto modelu nový šarm k někdy spíše konzervativnímu světu automobilů. Do nového stylu hodně zasáhnou jeho dynamické rysy, jenž střídají ostré hrany s jemnými oblouky.

Interiér je také navržený ve sportovním duchu. Kožená sedadla potažená červenou kůží, včetně potažení volantu a dveří a opět nechybí silný motor s pohonem na zadní kola. Samozřejmě součástí výbavy je elektricky ovládaná sklápěcí střecha. Široký úsměv nového GT-čka doplňuje příjemná chromová maska vozu ve stylu Opel.

Hliníková kola s dvojitým výfukem ještě více umocňují pocit sportovního vozidla. 

Řidič se posadí téměř až na zem. Příjemný pocit dále navozuje volant, který přesně padne do rukou a sportovní řadící páka, jenž je umístěná tak, aby řidič nemusel příliš zvedat ruku při řazení. Prostě vše je tak, jak má být. Nádrž vozu by mohla být větší, protože při kombinované spotřebě 9,2  l / 100 km při kapacitě 66 litrů moc daleké cestování neumožní.

Dvoulitrový turbo motor disponuje silou 264 koňských sil a je vybavený přímým vstřikováním paliva. Jeho maximální udávanou rychlostí je 229 km/h. Motor je spřažen s 5ti stupňovou manuální převodovkou. Brzdy jsou silné, tuhé, s rychlým účinkem. Řidiči přijdou na pomoc také elektronické systémy jako Electronic Stability Program ES a nebo kontrola trakce. Tyto systémy lze samozřejmě ale vyřadit z provozu. Z nuly na stovku dokáže vystřelit za 5,7 sekundy.

Technická data:

 Obsah motoru: 1998 ccm
 Max. výkon (kW / hp / rpm): 194 / 264 / 5,300
 Převodovka: 5ti rychlostní - manuální 
 Maximální rychlost: 229 km/h 
 Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,7 s 
 Město / meziměsto / kombinovaná spotřeba: 13.0 / 6.9 / 9.2

Foto: Opel

Vytisknout

Diskuze: Nový Opel GT: Boj o Evropu! (+ tapety)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Fabia

Nová Fabia má titul Auto roku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud