Každý z nás má nějaký svůj vysněný vůz. Mezi tyto vozy mohou patřit Lamborghini Gallardo, Ferrari F430 nebo například Porsche 911 Turbo.
Při pohledu na tyto vozy se vám srdce rozbuší rychleji a vozy předvádějí na silnicích skutečnou magii rychlosti. Do uvedené skupiny vozů by se mohl zařadit i model Audi R8, a to v úpravě od Abt Sportsline. A nejen to - Abt R8 je připraveno se s uvedenými vozy nejen utkat, ale v tomto prestižním duelu je dokonce porazit!
Již designové studie naznačují první dojmy z nejsportovnějšího vozu společnosti Abt a naznačují, že se tomuto úpravci podařilo již v sériové podobě excelentní vůz Audi R8 doladit v každičkém detailu až k naprosté dokonalosti. Již ve skicách jsou přitom zdůrazněny závodnické geny vozy. Přední část bavorské R8 ukazuje světu tvář společnosti Abt. Spolu s unikátní a krásnou zadní částí vozu, která obsahuje čtyři koncovky výfuku, zadní difuzér a extravagantní zadní křídlo, je přední část Abt R8 součástí celkové koncepce, která přináší fenomenální jízdní vlastnosti a schopnost přesného držení jízdní stopy.
Převratné technologické a designové počiny nemusejí vždy pocházet jen z Maranella. Abt R8 bude senzačním autem snů, které bude odkazovat na geny nejvyšší třídy závodních vozů. Tento speciální automobil bude patřit mezi nejrychlejší z nejrychlejších - Abt R8 by měl být zadtným soupeřem pro vozy Lamborghini i Porsche. Očekávaná data o výkonech Abt jako vždy tají až do poslední chvíle. Přesto již některé údaje pronikly na veřejnost. Osmiválcový motor V8 o objemu 4,2 litru by měl díky přeplňování Abt dosahovat výkonu 530 koní (390 kW). V porovnání se sériovým modelem, který také dosahuje působivých parametrů, jde o nárůst výkonu o 110 koní (81 kW). Vůz bude stát na zcela nových dvacetipalcových kolech Abt BR, jejichž úkolem bude stylový přenost takové hnací síly na asfalt. Abt R8 díky pohonu všech kol zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 3.9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 317 km/h. Vůz je vybaven podvozkem Abt, který je výškově nastavitelný a umožňuje i nastavení tuhosti, útlumu a tím zlepšení výkonových parametrů nebo naopak zlepšení jízdního komfortu přesně podle požadavků každého řidiče. Vůz snů se tak pomalu stává skutečností: na podzim tohoto roku se v nejvyšší třídě sportovních vozů objeví nové želízko v podobě takřka neporazitelně rychlého a neskutečně krásného modelu Abt R8.
Foto: Abt
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.