Do nedávna si asi těžko někdo mohl představit sportovní auto s dieselovým motorem, jenomže doba se mění a moderní vznětové agregáty dnes ukazují záda leckterým benzíňákům, to platí i o novém Meganu s dCi motorem!
Renault ve spolupráci s sportovním oddělením vyvinul nový 2,0 litrový turbodiesel, jehož dominantou jsou jak rozumné provozní náklady, tak dostatek výkonu, posuďte sami, 125 kw / 175 koní není zrovna málo a když k tomu připočítáme 360 Nm kroutícího momentu již od 2.000 ot/min. máme tady zrychlení na stovku za pouhých 8,3 vteřiny. A to nemluvíme o spotřebě rozumných 6,5 l / 100 km.
Výkon je standardně spojen s 6-ti rychlostní manuální převodovkou. Úpravy se dotkly i podvozku, ten je převzat z ostré verze 2,0 Turbo, které se pyšní vynikajícími jízdními vlastnostmi spolu s komfortem, modifikovaný podvozek je pak propojen se stabilizačním systémem ESP. Výhodou jsou rovněž čtyřpístové brzdiče s kotouči o průměru 312 mm, které bezpečně zastaví kola o velikosti 18“ palců s pneumatikami 225/40 R18.
Megane Sport dCi je k dispozici v pěti i třídvéřové verzi a krom jiného zadního křidélka se neliší od verze 2,0 turbo. Interiér je pak v duchu hliníkových doplňků s koženým volantem a polokoženými sedadly.
zdroj: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.