Do nedávna si asi těžko někdo mohl představit sportovní auto s dieselovým motorem, jenomže doba se mění a moderní vznětové agregáty dnes ukazují záda leckterým benzíňákům, to platí i o novém Meganu s dCi motorem!
Renault ve spolupráci s sportovním oddělením vyvinul nový 2,0 litrový turbodiesel, jehož dominantou jsou jak rozumné provozní náklady, tak dostatek výkonu, posuďte sami, 125 kw / 175 koní není zrovna málo a když k tomu připočítáme 360 Nm kroutícího momentu již od 2.000 ot/min. máme tady zrychlení na stovku za pouhých 8,3 vteřiny. A to nemluvíme o spotřebě rozumných 6,5 l / 100 km.
Výkon je standardně spojen s 6-ti rychlostní manuální převodovkou. Úpravy se dotkly i podvozku, ten je převzat z ostré verze 2,0 Turbo, které se pyšní vynikajícími jízdními vlastnostmi spolu s komfortem, modifikovaný podvozek je pak propojen se stabilizačním systémem ESP. Výhodou jsou rovněž čtyřpístové brzdiče s kotouči o průměru 312 mm, které bezpečně zastaví kola o velikosti 18“ palců s pneumatikami 225/40 R18.
Megane Sport dCi je k dispozici v pěti i třídvéřové verzi a krom jiného zadního křidélka se neliší od verze 2,0 turbo. Interiér je pak v duchu hliníkových doplňků s koženým volantem a polokoženými sedadly.
zdroj: Renault
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.