Zcela nové kupé Infiniti G37 v sobě kombinuje radostný výkon, fantastický styling a moderní, sportovně laděný interiér originálního kupé Infiniti G Coupe, ale každou z těchto vlastností pozvedá na novou úroveň.
Nejzajímavějším vylepšením kupé G37 je vůbec první použití nového šestiválce V6 o objemu 3,7 litru, který je vybaven systémem proměnného časování a zdvihu ventilů VVEL. Odhaduje se, že výkon motoru dosáhne hodnoty 330 koní a maximální točivý moment 373 Nm.
Kromě použití objemnějšího motoru namísto původní jednotky o objemu 3,5 litru je zajímavý systém VVEL, který kombinuje hydraulicky ovládané proměnné časování ventilů a elektronicky ovládaný proměnný zdvih sacích ventilů, což pomáhá nejen zvýšit výkon motoru a zlepšit jeho odezvu, ale také snižuje úroveň emisí škodlivých plynů a zlepšuje hospodárnost motoru. Motor spolupracuje buď s vylepšenou, elektronicky řízenou pětistupňovou automatickou převodovkou, která může být volitelně ovládána pádly pod volantem, nebo významně přepracovanou a vylepšenou šestistupňovou manuální převodovkou.
Vylepšena byla také podvozková platforma G37 kupé. Podvozek může být vybaven pokročilým systémem řízení všech kol 4WAS, který napomáhá lepší ovladatelnosti vozu nejen úpravou převodu řízení předních kol, ale také úpravou geometrie zadní nápravy, a to v závislosti na rychlosti vozu a pokynech od volantu. Brdné vlastnosti a ovladatelnost vozu by měly být jedny z nejlepších ve třídě luxusních sportovních kupé.
Všechny uvedené systémy se skrývají pod zcela novou a svůdnou slupkou karoserie. Design exteriéru modelu G37 Coupe se vyznačuje plynulými křivkami, které se táhnou od předního nárazníku přes zvlněnou kapotu i hladce zakřivené čelní sklo. Na přední masce najdeme typický znak Infiniti a přední světlomety jsou vyrobeny ve tvaŕu písmene L. Interiér vozu je zpracován s mistrovskou kvalitou, jak se na Infiniti patří, a honosí se také zcela novým designem. Použity jsou zde unikátní materiály a povrchové úpravy, které nesou tradiční znaky japonského designu. Nové G Coupe také nabízí rozsáhlý seznam dostupných technologických prvků - navigační systém s dotykovým displejem, a funkcí navigace podle aktuální dopravní situace XMR NavTraffict, zpětnou kameru, použitelnou při couvání, nebo unikátní ˇaudiosystém Infiniti "Studio on Wheels", dodávaný společností Bose. Systém je vybaven 24-bitovým převodníkem Burr Brown DAC, jedenácti reproduktory, včetně třípásmových dveřních reproduktorů s desetipalcovými basovými ozvučnicemi a Music Boxem s pevným diskem o kapacitě 9.3 GB.
Foto: Infiniti
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?