Zcela nové kupé Infiniti G37 v sobě kombinuje radostný výkon, fantastický styling a moderní, sportovně laděný interiér originálního kupé Infiniti G Coupe, ale každou z těchto vlastností pozvedá na novou úroveň.
Nejzajímavějším vylepšením kupé G37 je vůbec první použití nového šestiválce V6 o objemu 3,7 litru, který je vybaven systémem proměnného časování a zdvihu ventilů VVEL. Odhaduje se, že výkon motoru dosáhne hodnoty 330 koní a maximální točivý moment 373 Nm.
Kromě použití objemnějšího motoru namísto původní jednotky o objemu 3,5 litru je zajímavý systém VVEL, který kombinuje hydraulicky ovládané proměnné časování ventilů a elektronicky ovládaný proměnný zdvih sacích ventilů, což pomáhá nejen zvýšit výkon motoru a zlepšit jeho odezvu, ale také snižuje úroveň emisí škodlivých plynů a zlepšuje hospodárnost motoru. Motor spolupracuje buď s vylepšenou, elektronicky řízenou pětistupňovou automatickou převodovkou, která může být volitelně ovládána pádly pod volantem, nebo významně přepracovanou a vylepšenou šestistupňovou manuální převodovkou.
Vylepšena byla také podvozková platforma G37 kupé. Podvozek může být vybaven pokročilým systémem řízení všech kol 4WAS, který napomáhá lepší ovladatelnosti vozu nejen úpravou převodu řízení předních kol, ale také úpravou geometrie zadní nápravy, a to v závislosti na rychlosti vozu a pokynech od volantu. Brdné vlastnosti a ovladatelnost vozu by měly být jedny z nejlepších ve třídě luxusních sportovních kupé.
Všechny uvedené systémy se skrývají pod zcela novou a svůdnou slupkou karoserie. Design exteriéru modelu G37 Coupe se vyznačuje plynulými křivkami, které se táhnou od předního nárazníku přes zvlněnou kapotu i hladce zakřivené čelní sklo. Na přední masce najdeme typický znak Infiniti a přední světlomety jsou vyrobeny ve tvaŕu písmene L. Interiér vozu je zpracován s mistrovskou kvalitou, jak se na Infiniti patří, a honosí se také zcela novým designem. Použity jsou zde unikátní materiály a povrchové úpravy, které nesou tradiční znaky japonského designu. Nové G Coupe také nabízí rozsáhlý seznam dostupných technologických prvků - navigační systém s dotykovým displejem, a funkcí navigace podle aktuální dopravní situace XMR NavTraffict, zpětnou kameru, použitelnou při couvání, nebo unikátní ˇaudiosystém Infiniti "Studio on Wheels", dodávaný společností Bose. Systém je vybaven 24-bitovým převodníkem Burr Brown DAC, jedenácti reproduktory, včetně třípásmových dveřních reproduktorů s desetipalcovými basovými ozvučnicemi a Music Boxem s pevným diskem o kapacitě 9.3 GB.
Foto: Infiniti
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.