Emtři, emtři, emtři…..to je zaklínadlo každého z fanoušku Bavoráckých vozů s vrtulkou ve znaku, kteří netrpělivě čekají na konečnou podobu jejich modly, Bmw po dlouhém odhalování ukázalo jak bude nová M3 ve skutečnosti vypadat.
Individuální vzhled vozů s eMkem ve znaku je tradice kterou Bmw dodržuje už od roku 1986, kdy přišlo s prvním modelem M3 E30. Z fotografií je jasné, že nová generace se od nedávno představeného konceptu v Ženevě neliší. Vnější prvky, které ji liší od běžné trojky coupe jsou nafouklé blatníky, sportovně střižené nárazníky, vypouklá kapota s průduchy, jiná zrcátka a tradičně čtveřice koncovek výfuků.
Aby bylo nové M3 lepší než to předchozí bylo velmi obtížné, jedinou cestou byla odlehčovací kůra, karbonovou střechou podobnou jako u M6, hliníkovými prvky podvozku a speciálně vylehčeným motorem se ušetřilo několik desítek kilogramů a celková hmotnost se zastavila lehce pod 1,6 tuny.
Nebylo by to Bmw, kdyby změnou neprošel agregát, už žádný řadový šestiválec, ale rovnou vidlicový osmiválec s obsahem 4,0 l, který poskytuje neskutečných 420 koní , tedy přes 100 koní na litr a 3,8 kg na jeden kůň! Více o tomto motoru naleznete v sekci "zajímavosti".
zdroj: bmw
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.