Emtři, emtři, emtři…..to je zaklínadlo každého z fanoušku Bavoráckých vozů s vrtulkou ve znaku, kteří netrpělivě čekají na konečnou podobu jejich modly, Bmw po dlouhém odhalování ukázalo jak bude nová M3 ve skutečnosti vypadat.
Individuální vzhled vozů s eMkem ve znaku je tradice kterou Bmw dodržuje už od roku 1986, kdy přišlo s prvním modelem M3 E30. Z fotografií je jasné, že nová generace se od nedávno představeného konceptu v Ženevě neliší. Vnější prvky, které ji liší od běžné trojky coupe jsou nafouklé blatníky, sportovně střižené nárazníky, vypouklá kapota s průduchy, jiná zrcátka a tradičně čtveřice koncovek výfuků.
Aby bylo nové M3 lepší než to předchozí bylo velmi obtížné, jedinou cestou byla odlehčovací kůra, karbonovou střechou podobnou jako u M6, hliníkovými prvky podvozku a speciálně vylehčeným motorem se ušetřilo několik desítek kilogramů a celková hmotnost se zastavila lehce pod 1,6 tuny.
Nebylo by to Bmw, kdyby změnou neprošel agregát, už žádný řadový šestiválec, ale rovnou vidlicový osmiválec s obsahem 4,0 l, který poskytuje neskutečných 420 koní , tedy přes 100 koní na litr a 3,8 kg na jeden kůň! Více o tomto motoru naleznete v sekci "zajímavosti".
zdroj: bmw
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.