U našich západních sousedů proběhla včera v Berlíně významná valná hromada akcionářů koncernu DaimlerChrysler. Kritika fůze německé ikony s americkou automobilkou roste přímo úměrně času a vedení začalo nahlas mluvit o možnosti prodeje ztrátového Chrysleru.
Informaci přinesly Hospodářské noviny, které se dnes věnovaly mimo jiné i tématu nenaplněných představ před devíti roky oslavované fůze dvou ohromných automobilek. Hans-Richard Schmitz ze společnosti pro ochranu akcionářů (DSW) byl pro agenturu DPA hodně kritický a americkou automobilku přirovnal k mlýnskému kameni na krku koncernu, který ji rok co rok táhne dolů. Jediným řešením podle něj i dalších zastánců tohoto názoru je co nejrychlejší prodej.
Nejvyšší šéf DaimlerChrysler Dieter Zetsche hovořil před akcionáři zklamanými z poklesu ceny akcií o 30% o možném řešení, i když představit konkrétní varianty zatím nechtěl. Přestože prodej nepotvrdil, připustil tuto možnost za jednu ze zvažovaných. Američané přes nejasnou budoucnost nadále dramaticky redukují náklady a během dvou let by měli zrušit 13 000 pracovních míst a přehoupnout se do černých čísel.
Při takové zprávě se okamžitě objevují jména případných zájemců a skloňovány jsou finanční skupiny Blackstone a Cerberus, což ovšem odmítají zástupci koncernu i německé odborové organizace IG Metall. V případě těchto společností jde totiž především o prodej ziskových a rušení neziskových skupin. Větší šance se proto dávají kanadské výrobní společnosti Magna, jež by se snažila udržet výrobu a dokončit ozdravný proces.
foto: www.annimages.comS bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.