U našich západních sousedů proběhla včera v Berlíně významná valná hromada akcionářů koncernu DaimlerChrysler. Kritika fůze německé ikony s americkou automobilkou roste přímo úměrně času a vedení začalo nahlas mluvit o možnosti prodeje ztrátového Chrysleru.
Informaci přinesly Hospodářské noviny, které se dnes věnovaly mimo jiné i tématu nenaplněných představ před devíti roky oslavované fůze dvou ohromných automobilek. Hans-Richard Schmitz ze společnosti pro ochranu akcionářů (DSW) byl pro agenturu DPA hodně kritický a americkou automobilku přirovnal k mlýnskému kameni na krku koncernu, který ji rok co rok táhne dolů. Jediným řešením podle něj i dalších zastánců tohoto názoru je co nejrychlejší prodej.
Nejvyšší šéf DaimlerChrysler Dieter Zetsche hovořil před akcionáři zklamanými z poklesu ceny akcií o 30% o možném řešení, i když představit konkrétní varianty zatím nechtěl. Přestože prodej nepotvrdil, připustil tuto možnost za jednu ze zvažovaných. Američané přes nejasnou budoucnost nadále dramaticky redukují náklady a během dvou let by měli zrušit 13 000 pracovních míst a přehoupnout se do černých čísel.
Při takové zprávě se okamžitě objevují jména případných zájemců a skloňovány jsou finanční skupiny Blackstone a Cerberus, což ovšem odmítají zástupci koncernu i německé odborové organizace IG Metall. V případě těchto společností jde totiž především o prodej ziskových a rušení neziskových skupin. Větší šance se proto dávají kanadské výrobní společnosti Magna, jež by se snažila udržet výrobu a dokončit ozdravný proces.
foto: www.annimages.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?