Výkon, komfort, výbava, design a bezpečnost na nejvyšší úrovni, tak by se dal popsat nový Mercedes třídy CL, navíc v úpravě od AMG, který se objeví u prodejců Mercedes v nejbližší době.
Jak už je zvykem s motorem se u AMG příliš nemazlí, pod kapotu CL implantovali rovnou dvanácti-válec se slušným objemem 6,0 l, pro některé je to dostatečný potenciál pro dynamickou jízdu, ovšem pro AMG nikoliv, dvojitým přeplňováním se dostali na výkon 450 kw / 612 k. Zajímavým parametrem je nesporně také kroutící moment elektronicky omezený na 1000 Nm v rozsahu od 2.000 – 4.000 ot/min a to už stačí na akceleraci z klidu na sto za 4,4 vteřiny a na dvoustovku za 13,3s. Omezení je na klasických 250 km/h. Výkon je přenášen přes 5-ti rychlostní automatickou převodovkou s možností ručního řazení pádly Speedshift
AMG úprava zahrnuje 20-ti palcová kola, speciální podvozek, progresivní brzdy bez účinku vadnutí s brzdnou dráhou ze 100 na 0 na 35,6 metrech. Samozřejmostí je bezpečností systém Pre-Safe, Command control pro snadné multimediální ovládání a spoustu dalších elektronických systému, které si vás hýčkají od chvíle kdy usednete do masážních sedadel z exkluzivní nappa kůže s diamantovým vzorem. Karbonová dekorace přístrojové desky a loga V12 AMG jen doplňují atmosféru vozu, stejně jako tachometr končící číslicí 360 km/h nebo „Racetimer“, který změří vaše časy zrychlení a projetých úseků například na okruhu.
zdroj: Daimler Chrysler
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.