Výkon, komfort, výbava, design a bezpečnost na nejvyšší úrovni, tak by se dal popsat nový Mercedes třídy CL, navíc v úpravě od AMG, který se objeví u prodejců Mercedes v nejbližší době.
Jak už je zvykem s motorem se u AMG příliš nemazlí, pod kapotu CL implantovali rovnou dvanácti-válec se slušným objemem 6,0 l, pro některé je to dostatečný potenciál pro dynamickou jízdu, ovšem pro AMG nikoliv, dvojitým přeplňováním se dostali na výkon 450 kw / 612 k. Zajímavým parametrem je nesporně také kroutící moment elektronicky omezený na 1000 Nm v rozsahu od 2.000 – 4.000 ot/min a to už stačí na akceleraci z klidu na sto za 4,4 vteřiny a na dvoustovku za 13,3s. Omezení je na klasických 250 km/h. Výkon je přenášen přes 5-ti rychlostní automatickou převodovkou s možností ručního řazení pádly Speedshift
AMG úprava zahrnuje 20-ti palcová kola, speciální podvozek, progresivní brzdy bez účinku vadnutí s brzdnou dráhou ze 100 na 0 na 35,6 metrech. Samozřejmostí je bezpečností systém Pre-Safe, Command control pro snadné multimediální ovládání a spoustu dalších elektronických systému, které si vás hýčkají od chvíle kdy usednete do masážních sedadel z exkluzivní nappa kůže s diamantovým vzorem. Karbonová dekorace přístrojové desky a loga V12 AMG jen doplňují atmosféru vozu, stejně jako tachometr končící číslicí 360 km/h nebo „Racetimer“, který změří vaše časy zrychlení a projetých úseků například na okruhu.
zdroj: Daimler Chrysler
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.