Výkon, komfort, výbava, design a bezpečnost na nejvyšší úrovni, tak by se dal popsat nový Mercedes třídy CL, navíc v úpravě od AMG, který se objeví u prodejců Mercedes v nejbližší době.
Jak už je zvykem s motorem se u AMG příliš nemazlí, pod kapotu CL implantovali rovnou dvanácti-válec se slušným objemem 6,0 l, pro některé je to dostatečný potenciál pro dynamickou jízdu, ovšem pro AMG nikoliv, dvojitým přeplňováním se dostali na výkon 450 kw / 612 k. Zajímavým parametrem je nesporně také kroutící moment elektronicky omezený na 1000 Nm v rozsahu od 2.000 – 4.000 ot/min a to už stačí na akceleraci z klidu na sto za 4,4 vteřiny a na dvoustovku za 13,3s. Omezení je na klasických 250 km/h. Výkon je přenášen přes 5-ti rychlostní automatickou převodovkou s možností ručního řazení pádly Speedshift
AMG úprava zahrnuje 20-ti palcová kola, speciální podvozek, progresivní brzdy bez účinku vadnutí s brzdnou dráhou ze 100 na 0 na 35,6 metrech. Samozřejmostí je bezpečností systém Pre-Safe, Command control pro snadné multimediální ovládání a spoustu dalších elektronických systému, které si vás hýčkají od chvíle kdy usednete do masážních sedadel z exkluzivní nappa kůže s diamantovým vzorem. Karbonová dekorace přístrojové desky a loga V12 AMG jen doplňují atmosféru vozu, stejně jako tachometr končící číslicí 360 km/h nebo „Racetimer“, který změří vaše časy zrychlení a projetých úseků například na okruhu.
zdroj: Daimler Chrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?