Toyota Yaris SR - výkon 131 koní!

Yaris
Yaris, foto: Toyota
Jan Fiala 22. března 2007 20:00
Sdílej:

Toyota Yaris SR 1.8 je novou vlajkovou lodí modelové řady Yaris, která slučuje sportovní výkonnost, styl a zpracování ve voze, který je i standardně na špičce, co se týká bezpečnosti, výbavy i komfortu.

Toyota Yaris SR 1.8 je novou vlajkovou lodí modelové řady Yaris, která slučuje sportovní výkonnost, styl a zpracování ve voze, který je i standardně na špičce, co se týká bezpečnosti, výbavy i komfortu.

Toyota Yaris SR je poháněna benzinovýnm motorem o objemu 1.8 litru, který je vybaven technologií Dual VVT-i a profituje ze sportovně laděného řízení a zavěšení, nápadného tvaru karoserie, sedmnáctipalcových litých kol a špičkové standardní výbavy, která nabízí cestujícím více komfortu a pohodlí, nežli jakýkoliv rival z tohoto segmentu vozů. Když to přidáme ke špičkové úrovni bezpečnosti modelu Yaris, který získal v testech Euro NCAP pět hvězdiček a je ev své třídě jako jediný vybaven kolenním airbagem řidiče, dostaneme impozantně komplexní automobil.

Kromě provedení SR 1.8 představila Toyota také další verze modelu Yaris SR, které jsou poháněny benzinovým motorem  VVT-i o objemu 1.3 litru a dieselovým motorem 1.4 D-4D o výkonu 90 koní. Tyto slabší verze vynikají sportovním stylingem a špičkovou výbavou, to vše nabízeno za skvělou cenu.

Nový motor Dual VVT-i s objemem 1.8 litru

Yaris SR 1.8 je prvním vozem Toyota, který je poháněn novým benzinovým čtyřválcem 1.8 Dual VVT-i. Motor je vybaven inteligentním časováním sacích i výfukových ventilů a disponuje hladkou křivkou výkonu a vyšší účinností. Maximální výkon motoru dosahuje 131 koní v 6000 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 173 Nm ve 4400 otáčkách. Díky tomu zrychlí Yaris SR 1.8 z klidu na 100 km/h za 9,3 sekundy a kombinovaná spotřeba paliva činí 6 litrů na 100 km. Motor produkuje emise oxidu uhličitého na úrovní 170g/km.

Sportovní podvozek, zavěšení a řízení

Podvozek a zavěšení modelu SR 1.8 jsou upraveny a nabízejí ještě lepší ovladatelnost a jízdní komfort. Zavěšení bylo také sníženo a tak vůz nabízí lepší zážitek z jízdy. Elektrický posilovač řízení byl nastaven tak, aby řidiči zprostředkoval přesnější zpětnou vazbu a rychleji reagoval na jeho pokyny. Standardní výbavou jsou také systém kontroly stability VSC a kontroly trakce TRC, a dále protiblokovací systém ABS, elektronické rozdělování brzdné síly EBD a brzdový asistent BA.

Design a výbava

Yaris SR 1.8 je v nabídce se tří- a pětidveřovou karoserií. Pro doplnění jeho sportovnějších výkonů je  je vybaven zadním střešním spoilerem, nástavci prahů, chromovanou sportovní koncovkou výfuku, koncovými světly z LED diod a masivnějšími předním a zadním nárazníkem. Do předního nárazníku jsou integrovánha mlhová světla. V interiéru najdeme sportovní sedačky a látkové čalounění, které je exkluzivně určeno pouze pro tento model. V interiéru najdeme také kožený volant, chromované prvky a jantarově podsvícený přístrojový panel Optitron s analogovými měřáky.

Yaris SR 1.8 vychází z modelu Yaris T Spirit a disponuje sedmnáctipalcovými koly exkluzivního designu, systémy VSC, TRC a sportovními pedály. Ve výbavě je dále klimatizace s pylovým filtrem, systémy Smart Entry and Start, audiosystém s CD/MP3/WMA přehrávačem a šesti reproduktory, čtyřsměrově nastavitelný volant, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka a přední mlhovky.

Rozsáhlá výbava a vysoká hodnota modelů s výbavou SR

Příchodem verze SR 1.8 získal Yaris nový sportovní rozměr. Výbava SR je však širší a je nabízena i pro motorizace 1.3 VVT-i a 1.4 D-4D. Všechny modely SR nabízejí zákazníkům potěšení ze sportovního stylingu vozu a díky rozsáhlé standardní výbavě i vynikající poměr mezi cenou a nabízenou hodnotou.

Modely SR 1.3 VVT-i a 1.4 D-4D jsou vybaveny litými koly o průměru 15", zadním spoilerem, chromovanou koncovkou výfuku, kryty prahů hlavicí řadicí páky z leštěného kovu.

Foto: Toyota

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?