Toyota Yaris SR - výkon 131 koní!

Jan Fiala, 22. března 2007, 20:00 Google+

Toyota Yaris SR 1.8 je novou vlajkovou lodí modelové řady Yaris, která slučuje sportovní výkonnost, styl a zpracování ve voze, který je i standardně na špičce, co se týká bezpečnosti, výbavy i komfortu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Yaris

Yaris | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota Yaris SR 1.8 je novou vlajkovou lodí modelové řady Yaris, která slučuje sportovní výkonnost, styl a zpracování ve voze, který je i standardně na špičce, co se týká bezpečnosti, výbavy i komfortu.

Toyota Yaris SR je poháněna benzinovýnm motorem o objemu 1.8 litru, který je vybaven technologií Dual VVT-i a profituje ze sportovně laděného řízení a zavěšení, nápadného tvaru karoserie, sedmnáctipalcových litých kol a špičkové standardní výbavy, která nabízí cestujícím více komfortu a pohodlí, nežli jakýkoliv rival z tohoto segmentu vozů. Když to přidáme ke špičkové úrovni bezpečnosti modelu Yaris, který získal v testech Euro NCAP pět hvězdiček a je ev své třídě jako jediný vybaven kolenním airbagem řidiče, dostaneme impozantně komplexní automobil.

Kromě provedení SR 1.8 představila Toyota také další verze modelu Yaris SR, které jsou poháněny benzinovým motorem  VVT-i o objemu 1.3 litru a dieselovým motorem 1.4 D-4D o výkonu 90 koní. Tyto slabší verze vynikají sportovním stylingem a špičkovou výbavou, to vše nabízeno za skvělou cenu.

Nový motor Dual VVT-i s objemem 1.8 litru

Yaris SR 1.8 je prvním vozem Toyota, který je poháněn novým benzinovým čtyřválcem 1.8 Dual VVT-i. Motor je vybaven inteligentním časováním sacích i výfukových ventilů a disponuje hladkou křivkou výkonu a vyšší účinností. Maximální výkon motoru dosahuje 131 koní v 6000 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 173 Nm ve 4400 otáčkách. Díky tomu zrychlí Yaris SR 1.8 z klidu na 100 km/h za 9,3 sekundy a kombinovaná spotřeba paliva činí 6 litrů na 100 km. Motor produkuje emise oxidu uhličitého na úrovní 170g/km.

Sportovní podvozek, zavěšení a řízení

Podvozek a zavěšení modelu SR 1.8 jsou upraveny a nabízejí ještě lepší ovladatelnost a jízdní komfort. Zavěšení bylo také sníženo a tak vůz nabízí lepší zážitek z jízdy. Elektrický posilovač řízení byl nastaven tak, aby řidiči zprostředkoval přesnější zpětnou vazbu a rychleji reagoval na jeho pokyny. Standardní výbavou jsou také systém kontroly stability VSC a kontroly trakce TRC, a dále protiblokovací systém ABS, elektronické rozdělování brzdné síly EBD a brzdový asistent BA.

Design a výbava

Yaris SR 1.8 je v nabídce se tří- a pětidveřovou karoserií. Pro doplnění jeho sportovnějších výkonů je  je vybaven zadním střešním spoilerem, nástavci prahů, chromovanou sportovní koncovkou výfuku, koncovými světly z LED diod a masivnějšími předním a zadním nárazníkem. Do předního nárazníku jsou integrovánha mlhová světla. V interiéru najdeme sportovní sedačky a látkové čalounění, které je exkluzivně určeno pouze pro tento model. V interiéru najdeme také kožený volant, chromované prvky a jantarově podsvícený přístrojový panel Optitron s analogovými měřáky.

Yaris SR 1.8 vychází z modelu Yaris T Spirit a disponuje sedmnáctipalcovými koly exkluzivního designu, systémy VSC, TRC a sportovními pedály. Ve výbavě je dále klimatizace s pylovým filtrem, systémy Smart Entry and Start, audiosystém s CD/MP3/WMA přehrávačem a šesti reproduktory, čtyřsměrově nastavitelný volant, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka a přední mlhovky.

Rozsáhlá výbava a vysoká hodnota modelů s výbavou SR

Příchodem verze SR 1.8 získal Yaris nový sportovní rozměr. Výbava SR je však širší a je nabízena i pro motorizace 1.3 VVT-i a 1.4 D-4D. Všechny modely SR nabízejí zákazníkům potěšení ze sportovního stylingu vozu a díky rozsáhlé standardní výbavě i vynikající poměr mezi cenou a nabízenou hodnotou.

Modely SR 1.3 VVT-i a 1.4 D-4D jsou vybaveny litými koly o průměru 15", zadním spoilerem, chromovanou koncovkou výfuku, kryty prahů hlavicí řadicí páky z leštěného kovu.

Foto: Toyota

Vytisknout

Diskuze: Toyota Yaris SR - výkon 131 koní!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

500

Nový Fiat 500: stane se také legendou?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud