Toyota Yaris SR 1.8 je novou vlajkovou lodí modelové řady Yaris, která slučuje sportovní výkonnost, styl a zpracování ve voze, který je i standardně na špičce, co se týká bezpečnosti, výbavy i komfortu.
Toyota Yaris SR 1.8 je novou vlajkovou lodí modelové řady Yaris, která slučuje sportovní výkonnost, styl a zpracování ve voze, který je i standardně na špičce, co se týká bezpečnosti, výbavy i komfortu.
Toyota Yaris SR je poháněna benzinovýnm motorem o objemu 1.8 litru, který je vybaven technologií Dual VVT-i a profituje ze sportovně laděného řízení a zavěšení, nápadného tvaru karoserie, sedmnáctipalcových litých kol a špičkové standardní výbavy, která nabízí cestujícím více komfortu a pohodlí, nežli jakýkoliv rival z tohoto segmentu vozů. Když to přidáme ke špičkové úrovni bezpečnosti modelu Yaris, který získal v testech Euro NCAP pět hvězdiček a je ev své třídě jako jediný vybaven kolenním airbagem řidiče, dostaneme impozantně komplexní automobil.
Kromě provedení SR 1.8 představila Toyota také další verze modelu Yaris SR, které jsou poháněny benzinovým motorem VVT-i o objemu 1.3 litru a dieselovým motorem 1.4 D-4D o výkonu 90 koní. Tyto slabší verze vynikají sportovním stylingem a špičkovou výbavou, to vše nabízeno za skvělou cenu.
Nový motor Dual VVT-i s objemem 1.8 litru
Yaris SR 1.8 je prvním vozem Toyota, který je poháněn novým benzinovým čtyřválcem 1.8 Dual VVT-i. Motor je vybaven inteligentním časováním sacích i výfukových ventilů a disponuje hladkou křivkou výkonu a vyšší účinností. Maximální výkon motoru dosahuje 131 koní v 6000 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 173 Nm ve 4400 otáčkách. Díky tomu zrychlí Yaris SR 1.8 z klidu na 100 km/h za 9,3 sekundy a kombinovaná spotřeba paliva činí 6 litrů na 100 km. Motor produkuje emise oxidu uhličitého na úrovní 170g/km.
Sportovní podvozek, zavěšení a řízení
Podvozek a zavěšení modelu SR 1.8 jsou upraveny a nabízejí ještě lepší ovladatelnost a jízdní komfort. Zavěšení bylo také sníženo a tak vůz nabízí lepší zážitek z jízdy. Elektrický posilovač řízení byl nastaven tak, aby řidiči zprostředkoval přesnější zpětnou vazbu a rychleji reagoval na jeho pokyny. Standardní výbavou jsou také systém kontroly stability VSC a kontroly trakce TRC, a dále protiblokovací systém ABS, elektronické rozdělování brzdné síly EBD a brzdový asistent BA.
Design a výbava
Yaris SR 1.8 je v nabídce se tří- a pětidveřovou karoserií. Pro doplnění jeho sportovnějších výkonů je je vybaven zadním střešním spoilerem, nástavci prahů, chromovanou sportovní koncovkou výfuku, koncovými světly z LED diod a masivnějšími předním a zadním nárazníkem. Do předního nárazníku jsou integrovánha mlhová světla. V interiéru najdeme sportovní sedačky a látkové čalounění, které je exkluzivně určeno pouze pro tento model. V interiéru najdeme také kožený volant, chromované prvky a jantarově podsvícený přístrojový panel Optitron s analogovými měřáky.
Yaris SR 1.8 vychází z modelu Yaris T Spirit a disponuje sedmnáctipalcovými koly exkluzivního designu, systémy VSC, TRC a sportovními pedály. Ve výbavě je dále klimatizace s pylovým filtrem, systémy Smart Entry and Start, audiosystém s CD/MP3/WMA přehrávačem a šesti reproduktory, čtyřsměrově nastavitelný volant, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka a přední mlhovky.
Rozsáhlá výbava a vysoká hodnota modelů s výbavou SR
Příchodem verze SR 1.8 získal Yaris nový sportovní rozměr. Výbava SR je však širší a je nabízena i pro motorizace 1.3 VVT-i a 1.4 D-4D. Všechny modely SR nabízejí zákazníkům potěšení ze sportovního stylingu vozu a díky rozsáhlé standardní výbavě i vynikající poměr mezi cenou a nabízenou hodnotou.
Modely SR 1.3 VVT-i a 1.4 D-4D jsou vybaveny litými koly o průměru 15", zadním spoilerem, chromovanou koncovkou výfuku, kryty prahů hlavicí řadicí páky z leštěného kovu.
Foto: Toyota
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?