Toyota Yaris SR 1.8 je novou vlajkovou lodí modelové řady Yaris, která slučuje sportovní výkonnost, styl a zpracování ve voze, který je i standardně na špičce, co se týká bezpečnosti, výbavy i komfortu.
Toyota Yaris SR 1.8 je novou vlajkovou lodí modelové řady Yaris, která slučuje sportovní výkonnost, styl a zpracování ve voze, který je i standardně na špičce, co se týká bezpečnosti, výbavy i komfortu.
Toyota Yaris SR je poháněna benzinovýnm motorem o objemu 1.8 litru, který je vybaven technologií Dual VVT-i a profituje ze sportovně laděného řízení a zavěšení, nápadného tvaru karoserie, sedmnáctipalcových litých kol a špičkové standardní výbavy, která nabízí cestujícím více komfortu a pohodlí, nežli jakýkoliv rival z tohoto segmentu vozů. Když to přidáme ke špičkové úrovni bezpečnosti modelu Yaris, který získal v testech Euro NCAP pět hvězdiček a je ev své třídě jako jediný vybaven kolenním airbagem řidiče, dostaneme impozantně komplexní automobil.
Kromě provedení SR 1.8 představila Toyota také další verze modelu Yaris SR, které jsou poháněny benzinovým motorem VVT-i o objemu 1.3 litru a dieselovým motorem 1.4 D-4D o výkonu 90 koní. Tyto slabší verze vynikají sportovním stylingem a špičkovou výbavou, to vše nabízeno za skvělou cenu.
Nový motor Dual VVT-i s objemem 1.8 litru
Yaris SR 1.8 je prvním vozem Toyota, který je poháněn novým benzinovým čtyřválcem 1.8 Dual VVT-i. Motor je vybaven inteligentním časováním sacích i výfukových ventilů a disponuje hladkou křivkou výkonu a vyšší účinností. Maximální výkon motoru dosahuje 131 koní v 6000 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 173 Nm ve 4400 otáčkách. Díky tomu zrychlí Yaris SR 1.8 z klidu na 100 km/h za 9,3 sekundy a kombinovaná spotřeba paliva činí 6 litrů na 100 km. Motor produkuje emise oxidu uhličitého na úrovní 170g/km.
Sportovní podvozek, zavěšení a řízení
Podvozek a zavěšení modelu SR 1.8 jsou upraveny a nabízejí ještě lepší ovladatelnost a jízdní komfort. Zavěšení bylo také sníženo a tak vůz nabízí lepší zážitek z jízdy. Elektrický posilovač řízení byl nastaven tak, aby řidiči zprostředkoval přesnější zpětnou vazbu a rychleji reagoval na jeho pokyny. Standardní výbavou jsou také systém kontroly stability VSC a kontroly trakce TRC, a dále protiblokovací systém ABS, elektronické rozdělování brzdné síly EBD a brzdový asistent BA.
Design a výbava
Yaris SR 1.8 je v nabídce se tří- a pětidveřovou karoserií. Pro doplnění jeho sportovnějších výkonů je je vybaven zadním střešním spoilerem, nástavci prahů, chromovanou sportovní koncovkou výfuku, koncovými světly z LED diod a masivnějšími předním a zadním nárazníkem. Do předního nárazníku jsou integrovánha mlhová světla. V interiéru najdeme sportovní sedačky a látkové čalounění, které je exkluzivně určeno pouze pro tento model. V interiéru najdeme také kožený volant, chromované prvky a jantarově podsvícený přístrojový panel Optitron s analogovými měřáky.
Yaris SR 1.8 vychází z modelu Yaris T Spirit a disponuje sedmnáctipalcovými koly exkluzivního designu, systémy VSC, TRC a sportovními pedály. Ve výbavě je dále klimatizace s pylovým filtrem, systémy Smart Entry and Start, audiosystém s CD/MP3/WMA přehrávačem a šesti reproduktory, čtyřsměrově nastavitelný volant, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka a přední mlhovky.
Rozsáhlá výbava a vysoká hodnota modelů s výbavou SR
Příchodem verze SR 1.8 získal Yaris nový sportovní rozměr. Výbava SR je však širší a je nabízena i pro motorizace 1.3 VVT-i a 1.4 D-4D. Všechny modely SR nabízejí zákazníkům potěšení ze sportovního stylingu vozu a díky rozsáhlé standardní výbavě i vynikající poměr mezi cenou a nabízenou hodnotou.
Modely SR 1.3 VVT-i a 1.4 D-4D jsou vybaveny litými koly o průměru 15", zadním spoilerem, chromovanou koncovkou výfuku, kryty prahů hlavicí řadicí páky z leštěného kovu.
Foto: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.