Než si budeme moci nového fiátka prohlédnout na vlastní oči a osahat, budeme si muset vystačit s informacemi, které o něm továrna poskytuje. Budeme si moci vybrat ze tří motorů: devětašedesátikoňový o objemu 1,2l, stokoňový o objemu 1,6l, nebo zlatý dieselový střed, pětasedmdesátikoňový 1,3 turbodiesel. K tomu bude možnost volby pěti- nebo šestistupňové převodovky, a to se ještě neví, jaké možnosti nabídne verze Abarth.
Byli jsme zvyklí na maličké pětistovky, a na tom se nic nezmění: třídveřové auto měří pouze 355 cm, na zadním sedadle se pohodlně vyspí pouze malé a menší dítě, šířka 165 cm není nic pro dlouhány. Srovnání s dětmi se nabízí i v případě výšky Cinquecenta, 149 cm má jen málo dospělých (malé dámy si koneckonců mohou vzít podpatky a budou vyšší než jejich autíčko). Obrázky, které se po celou dobu vývoje nové pětistovky objevovaly, jasně naznačovaly, že půjde o auto malé a milé, stejně jako jeho starší sourozenec, a tak se jistě dostane do mnoha rodin jako druhé auto.
Fiat 500 se bude stavět v polské továrně (mimochodem stejně jako nový Ford Ka) a prodávat se začne 15. září, nejprve samozřejmě v Itálii. Pro letošní rok se v automobilce počítá s padesáti tisíci prodanými kousky, příští rok by se měly prodeje podle odhadů dostat ke sto dvaceti tisícům. Pokud italové nenasadí prodejní cenu příliš vysoko, jak se to povedlo VW s jeho novým broukem, má nové Cinquecento velké šance uspět i u nás: malá auta se u nás prodávají dobře a nový Fiat je svému staršímu sourozenci, který byl u nás oblíbený, podobný jako moderní vejce staršímu vejci..
Foto: Fiat