Další z automobilobých ikon se vrací: tentokrát se o znovuzrození pokoušejí Italové. Fiat konečně oficiálně představuje nové Cinquecento, které se oficiálně představí 4. července, v den padesátého výročí, kdy bylo uvedeno do prodeje původní Cinquecento.
Než si budeme moci nového fiátka prohlédnout na vlastní oči a osahat, budeme si muset vystačit s informacemi, které o něm továrna poskytuje. Budeme si moci vybrat ze tří motorů: devětašedesátikoňový o objemu 1,2l, stokoňový o objemu 1,6l, nebo zlatý dieselový střed, pětasedmdesátikoňový 1,3 turbodiesel. K tomu bude možnost volby pěti- nebo šestistupňové převodovky, a to se ještě neví, jaké možnosti nabídne verze Abarth.
Byli jsme zvyklí na maličké pětistovky, a na tom se nic nezmění: třídveřové auto měří pouze 355 cm, na zadním sedadle se pohodlně vyspí pouze malé a menší dítě, šířka 165 cm není nic pro dlouhány. Srovnání s dětmi se nabízí i v případě výšky Cinquecenta, 149 cm má jen málo dospělých (malé dámy si koneckonců mohou vzít podpatky a budou vyšší než jejich autíčko). Obrázky, které se po celou dobu vývoje nové pětistovky objevovaly, jasně naznačovaly, že půjde o auto malé a milé, stejně jako jeho starší sourozenec, a tak se jistě dostane do mnoha rodin jako druhé auto.
Fiat 500 se bude stavět v polské továrně (mimochodem stejně jako nový Ford Ka) a prodávat se začne 15. září, nejprve samozřejmě v Itálii. Pro letošní rok se v automobilce počítá s padesáti tisíci prodanými kousky, příští rok by se měly prodeje podle odhadů dostat ke sto dvaceti tisícům. Pokud italové nenasadí prodejní cenu příliš vysoko, jak se to povedlo VW s jeho novým broukem, má nové Cinquecento velké šance uspět i u nás: malá auta se u nás prodávají dobře a nový Fiat je svému staršímu sourozenci, který byl u nás oblíbený, podobný jako moderní vejce staršímu vejci..
Foto: Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.