Nová značka vozů, Artega, je připravena představit veřejnosti prototyp svého prvního modelu, který je již takřka připraven do výroby. Cílem společnosti Artega je vyvíjet a vyrábět malé série sportovních vozů nevšedních tvarů.
Společnost Artega založila skupina vývojových pracovníků dodavatele elektronických přístrojů a sídlí v městě Delbrück v Německu v Severní Porýní-Vestfálsku. Artega není vázána minulostí a a na autosalonu v Ženevě poprvé představila veřejnosti své smělé plány v oboru návrhu sportovních vozů. Nová Artega GT kombinuje apel na emoce a vysokým výkonem sportovního vozu s definicí atributů sportovně-cestovního vozu. Při vývoji vozu byly brány v potaz tyto priority:
Výrazný design Renomovaný designér Henrik Fisker navrhl proporce vozu s bezprecedentní čistotou. Vůz je široký, plochý a kompaktní. S ohledem na omezené vnější rozměry vozu je interiér překvapivě rozměrný a důsledně využívá veškerý dostupný prostor. Proto je ve voze místo nejen pro dva dospělé cetující, ale také pro jejich zavazadla - a jako volitelná výbava může být namontována ještě jedna sedačka pro dítě.
Agilita, dynamika a bezpečnost Klíčovými parametry při vývoji modelu Artega GT byly konstrukce o nízké hmotnosti a vysoké tuhosti. Velkomyslně rozměrná hliníkový kostra vozu ladí s karoserií, vyrobenou z kompozitních materiálů, vyztužených uhlíkovými vlákny. Díky tomu bylo dosaženo vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem vozu. Komponenty té nejvyšší kvality pocházejí od Volkswagen Group a díky vzadu uloženému motorutak vůz získává špičkový výkon. Pohonná jednotka V6 je špřažena se sekvenční převodovkou s přímým řazením. Speciálně vyvinutý pomocný rám motoru byl jako mkompaktní modul vyroben z vysokopevnostních ocelových trubek. Aktivní jízdní dynamika je nedílným prvkem modelu GT, a tak pasažéry v případě havárie chrání výjimečně efektivní části karoserie, určené k absorbci energie při nárazu.
Vhodnost k cestování Vývojový tým přikládal velkou důležitost aspektu zohlednění pohodlí pasažérů. Proto je ve voze množství odkládacích prostor a dvě oddělení, určená pro přepravu zavazadel. To je u vozů těchto rozměrů a této kategorie zcela neobvyklé. Klíčem k tak výjimečné prostornosti bylo rozhodnutí o horizontální zástavbě motoru do zadní části vozu.
Ovládání Zkušenosti elektronických specialistů umožnily nabídnout široké spektrum inovativních ovládacích prvků a informačních systémů pro řidiče. Ve výbavě je několik senzorů, monitorujících nejrůznější funkce a stav vozu, unikátní dvojitý přístroj, zobrazující okamžitou rychlost a otáčky, a také zcela nová podoba interiéru reprezentuje nevšední výbavu nového modelu Artega GT.
Do konce roku 2007 vyroste v Delbücku špičková továrna, ve které se bude vyrábět model Artega GT a v budoucnu i další modely. V této nové továrně se budou vyrábět jednotlivé komponenty, bude zde probíhat finální montáž vozů a také zde bude předváděcí a prodejní centrum značky Artega, které umožní reagovat na nejrůznější přání potenciálních zákazníků stran výbavy a doplňků vozů.
Nová Artega GT není jen konceptem. Dokumentuje rodící se úmysly značky nabízet ucelenou modelovou řadu vozů, navržených pro dlouhodobé užívání a také patřit mezi hlavní světové výrobce sportovních vozů. Cílem výrobce malých sérií vozů bývá oslovit vybranou skupinu automobilových nadšenců, kteří oceňují nápady, odlišující se od běžné produkce a tvořící tak výjimky, které neuspokojují běžné, velkosériové modely.
Artega nehodlá s ostatními výrobci soupeřit, hodlá však svou nabídkou obohatit svět sportovních vozů.
Foto: Artega
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?