Nová značka vozů, Artega, je připravena představit veřejnosti prototyp svého prvního modelu, který je již takřka připraven do výroby. Cílem společnosti Artega je vyvíjet a vyrábět malé série sportovních vozů nevšedních tvarů.
Společnost Artega založila skupina vývojových pracovníků dodavatele elektronických přístrojů a sídlí v městě Delbrück v Německu v Severní Porýní-Vestfálsku. Artega není vázána minulostí a a na autosalonu v Ženevě poprvé představila veřejnosti své smělé plány v oboru návrhu sportovních vozů. Nová Artega GT kombinuje apel na emoce a vysokým výkonem sportovního vozu s definicí atributů sportovně-cestovního vozu. Při vývoji vozu byly brány v potaz tyto priority:
Výrazný design Renomovaný designér Henrik Fisker navrhl proporce vozu s bezprecedentní čistotou. Vůz je široký, plochý a kompaktní. S ohledem na omezené vnější rozměry vozu je interiér překvapivě rozměrný a důsledně využívá veškerý dostupný prostor. Proto je ve voze místo nejen pro dva dospělé cetující, ale také pro jejich zavazadla - a jako volitelná výbava může být namontována ještě jedna sedačka pro dítě.
Agilita, dynamika a bezpečnost Klíčovými parametry při vývoji modelu Artega GT byly konstrukce o nízké hmotnosti a vysoké tuhosti. Velkomyslně rozměrná hliníkový kostra vozu ladí s karoserií, vyrobenou z kompozitních materiálů, vyztužených uhlíkovými vlákny. Díky tomu bylo dosaženo vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem vozu. Komponenty té nejvyšší kvality pocházejí od Volkswagen Group a díky vzadu uloženému motorutak vůz získává špičkový výkon. Pohonná jednotka V6 je špřažena se sekvenční převodovkou s přímým řazením. Speciálně vyvinutý pomocný rám motoru byl jako mkompaktní modul vyroben z vysokopevnostních ocelových trubek. Aktivní jízdní dynamika je nedílným prvkem modelu GT, a tak pasažéry v případě havárie chrání výjimečně efektivní části karoserie, určené k absorbci energie při nárazu.
Vhodnost k cestování Vývojový tým přikládal velkou důležitost aspektu zohlednění pohodlí pasažérů. Proto je ve voze množství odkládacích prostor a dvě oddělení, určená pro přepravu zavazadel. To je u vozů těchto rozměrů a této kategorie zcela neobvyklé. Klíčem k tak výjimečné prostornosti bylo rozhodnutí o horizontální zástavbě motoru do zadní části vozu.
Ovládání Zkušenosti elektronických specialistů umožnily nabídnout široké spektrum inovativních ovládacích prvků a informačních systémů pro řidiče. Ve výbavě je několik senzorů, monitorujících nejrůznější funkce a stav vozu, unikátní dvojitý přístroj, zobrazující okamžitou rychlost a otáčky, a také zcela nová podoba interiéru reprezentuje nevšední výbavu nového modelu Artega GT.
Do konce roku 2007 vyroste v Delbücku špičková továrna, ve které se bude vyrábět model Artega GT a v budoucnu i další modely. V této nové továrně se budou vyrábět jednotlivé komponenty, bude zde probíhat finální montáž vozů a také zde bude předváděcí a prodejní centrum značky Artega, které umožní reagovat na nejrůznější přání potenciálních zákazníků stran výbavy a doplňků vozů.
Nová Artega GT není jen konceptem. Dokumentuje rodící se úmysly značky nabízet ucelenou modelovou řadu vozů, navržených pro dlouhodobé užívání a také patřit mezi hlavní světové výrobce sportovních vozů. Cílem výrobce malých sérií vozů bývá oslovit vybranou skupinu automobilových nadšenců, kteří oceňují nápady, odlišující se od běžné produkce a tvořící tak výjimky, které neuspokojují běžné, velkosériové modely.
Artega nehodlá s ostatními výrobci soupeřit, hodlá však svou nabídkou obohatit svět sportovních vozů.
Foto: Artega
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?