Německý sportovní vůz - Artega GT

GT
GT, foto: Artega
Jan Fiala 19. března 2007 21:55
Sdílej:

Nová značka vozů, Artega, je připravena představit veřejnosti prototyp svého prvního modelu, který je již takřka připraven do výroby. Cílem společnosti Artega je vyvíjet a vyrábět malé série sportovních vozů nevšedních tvarů.

Společnost Artega založila skupina vývojových pracovníků dodavatele elektronických přístrojů a sídlí v městě Delbrück v Německu v Severní Porýní-Vestfálsku. Artega není vázána minulostí a a na autosalonu v Ženevě poprvé představila veřejnosti své smělé plány v oboru návrhu sportovních vozů. Nová Artega GT kombinuje apel na emoce a vysokým výkonem sportovního vozu s definicí atributů sportovně-cestovního vozu. Při vývoji vozu byly brány v potaz tyto priority:

Výrazný design Renomovaný designér Henrik Fisker navrhl proporce vozu s bezprecedentní čistotou. Vůz je široký, plochý a kompaktní. S ohledem na omezené vnější rozměry vozu je interiér překvapivě rozměrný a důsledně využívá veškerý dostupný prostor. Proto je ve voze místo nejen pro dva dospělé cetující, ale také pro jejich zavazadla - a jako volitelná výbava může být namontována ještě jedna sedačka pro dítě.

Agilita, dynamika a bezpečnost Klíčovými parametry při vývoji modelu Artega GT byly konstrukce o nízké hmotnosti a vysoké tuhosti. Velkomyslně rozměrná hliníkový kostra vozu ladí s karoserií, vyrobenou z kompozitních materiálů, vyztužených uhlíkovými vlákny. Díky tomu bylo dosaženo vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem vozu. Komponenty té nejvyšší kvality pocházejí od Volkswagen Group a díky vzadu uloženému motorutak vůz získává špičkový výkon. Pohonná jednotka V6 je špřažena se sekvenční převodovkou s přímým řazením. Speciálně vyvinutý pomocný rám motoru byl jako mkompaktní modul vyroben z vysokopevnostních ocelových trubek. Aktivní jízdní dynamika je nedílným prvkem modelu GT, a tak pasažéry v případě havárie chrání výjimečně efektivní části karoserie, určené k absorbci energie při nárazu.

Vhodnost k cestování Vývojový tým přikládal velkou důležitost aspektu zohlednění pohodlí pasažérů. Proto je ve voze množství odkládacích prostor a dvě oddělení, určená pro přepravu zavazadel. To je u vozů těchto rozměrů a této kategorie zcela neobvyklé. Klíčem k tak výjimečné prostornosti bylo rozhodnutí o horizontální zástavbě motoru do zadní části vozu.

Ovládání Zkušenosti elektronických specialistů umožnily nabídnout široké spektrum inovativních ovládacích prvků a informačních systémů pro řidiče. Ve výbavě je několik senzorů, monitorujících nejrůznější funkce a stav vozu, unikátní dvojitý přístroj, zobrazující okamžitou rychlost a otáčky, a také zcela nová podoba interiéru reprezentuje nevšední výbavu nového modelu Artega GT.

Do konce roku 2007 vyroste v Delbücku špičková továrna, ve které se bude vyrábět model Artega GT a v budoucnu i další modely. V této nové továrně se budou vyrábět jednotlivé komponenty, bude zde probíhat finální montáž vozů a také zde bude předváděcí a prodejní centrum značky Artega, které umožní reagovat na nejrůznější přání potenciálních zákazníků stran výbavy a doplňků vozů.

Nová Artega GT není jen konceptem. Dokumentuje rodící se úmysly značky nabízet ucelenou modelovou řadu vozů, navržených pro dlouhodobé užívání a také patřit mezi hlavní světové výrobce sportovních vozů. Cílem výrobce malých sérií vozů bývá oslovit vybranou skupinu automobilových nadšenců, kteří oceňují nápady, odlišující se od běžné produkce a tvořící tak výjimky, které neuspokojují běžné, velkosériové modely.

Artega nehodlá s ostatními výrobci soupeřit, hodlá však svou nabídkou obohatit svět sportovních vozů.

Foto: Artega

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?