Ford Fiesta XR4

Jan Fiala, 15. března 2007, 17:25 Google+

Na mezinárodní motorshow v australském Melbourne byl představen nový model Ford Fiesta XR4, který by měl čeřit vody v segmentu hot hatchů. Ford Australia předvedl novou Fiestu XR4 na motorshow a oznámil začátek prodeje na začátek druhého pololetí tohoto roku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fusion Hydrogen 999

Fusion Hydrogen 999 | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Výkon a dynamické vlastnosti
O pohon nové Fiesty XR4 se stará speciálně upravená verze motoru Ford Duratec o objemu 2,0 litru se 16 ventily, která dává maximální výkon 110kW. Točivý moment vrcholí na hodnotě 190Nm. Unikátním doplňkem jsou podélné pruhy na karoserii, které zdůrazňují zlepšené dynamické vlastnosti modelu XR4.

S ohledem na použití výkonného a sportovního motoru Duratec byl poupraven i chválený podvozek Fiesty, který tak u modelu XR4 nabízí špičkovou ovladatelnost a vynikající držení jízdní stopy. Použity jsou tužší zadní náprava, silnější pružiny a tužší tlumiče. Strmější je i převod řízení a zlepšena byla také výkonnost brzdového systému, který disponuje rozměrnějšími a ventilovanými předními kotouči. Kotoučové brzdy jsou použity také na zadní nápravě.

Motor Duratec je spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou s krátkými rychlostními stupni a ultrakrátkými řadicími dráhami, umožňujícími super-rychlé a přesné změny převodových stupňů.

Interiér
Uvnitř modelu XR4 najdeme unikátní sportovní sedačky, potažené černou kůží s červenou nebo modrou látkou ve střední části a dále prvky jako kůží potažený tříramenný volant s hliníkovým prostředním paprskem, unikátní, kůží potaženou hlavici řadicí páky s hliníkovou plaketou, červenou grafiku přístrojů, sportovní pedály a koberečky s logem XR4.

Bezpečnost
Bezpečnostní specifikace nové Fiesty XR4 respektují dynamické vlastnosti vozu a zahrnují airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové airbagy.
Řidiči pomáhají systémy dynamické kontroly stability DSC, kontroly trakce TCS a nouzového brzdového asistenta EBA, doplněné protiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD. Vůz je vybaven kotoučovými brzdami vepředu i vzadu. Dále vůz disponuje sportovním podvozkem, pasivní systémem, zabraňujícím odcizení vozidla a dálkově ovládaným centrálním zamykáním.

Foto: Ford Motor Company

Vytisknout

Diskuze: Ford Fiesta XR4

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

159 TI

Premiéra: Dunlop SP Sport FastResponse

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud