Na mezinárodní motorshow v australském Melbourne byl představen nový model Ford Fiesta XR4, který by měl čeřit vody v segmentu hot hatchů. Ford Australia předvedl novou Fiestu XR4 na motorshow a oznámil začátek prodeje na začátek druhého pololetí tohoto roku.
Výkon a dynamické vlastnosti O pohon nové Fiesty XR4 se stará speciálně upravená verze motoru Ford Duratec o objemu 2,0 litru se 16 ventily, která dává maximální výkon 110kW. Točivý moment vrcholí na hodnotě 190Nm. Unikátním doplňkem jsou podélné pruhy na karoserii, které zdůrazňují zlepšené dynamické vlastnosti modelu XR4. S ohledem na použití výkonného a sportovního motoru Duratec byl poupraven i chválený podvozek Fiesty, který tak u modelu XR4 nabízí špičkovou ovladatelnost a vynikající držení jízdní stopy. Použity jsou tužší zadní náprava, silnější pružiny a tužší tlumiče. Strmější je i převod řízení a zlepšena byla také výkonnost brzdového systému, který disponuje rozměrnějšími a ventilovanými předními kotouči. Kotoučové brzdy jsou použity také na zadní nápravě. Motor Duratec je spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou s krátkými rychlostními stupni a ultrakrátkými řadicími dráhami, umožňujícími super-rychlé a přesné změny převodových stupňů. Interiér Uvnitř modelu XR4 najdeme unikátní sportovní sedačky, potažené černou kůží s červenou nebo modrou látkou ve střední části a dále prvky jako kůží potažený tříramenný volant s hliníkovým prostředním paprskem, unikátní, kůží potaženou hlavici řadicí páky s hliníkovou plaketou, červenou grafiku přístrojů, sportovní pedály a koberečky s logem XR4. Bezpečnost Bezpečnostní specifikace nové Fiesty XR4 respektují dynamické vlastnosti vozu a zahrnují airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové airbagy. Řidiči pomáhají systémy dynamické kontroly stability DSC, kontroly trakce TCS a nouzového brzdového asistenta EBA, doplněné protiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD. Vůz je vybaven kotoučovými brzdami vepředu i vzadu. Dále vůz disponuje sportovním podvozkem, pasivní systémem, zabraňujícím odcizení vozidla a dálkově ovládaným centrálním zamykáním.
Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.