Ford Fiesta XR4

Jan Fiala, 15. března 2007, 17:25 Google+

Na mezinárodní motorshow v australském Melbourne byl představen nový model Ford Fiesta XR4, který by měl čeřit vody v segmentu hot hatchů. Ford Australia předvedl novou Fiestu XR4 na motorshow a oznámil začátek prodeje na začátek druhého pololetí tohoto roku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fusion Hydrogen 999

Fusion Hydrogen 999 | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Výkon a dynamické vlastnosti
O pohon nové Fiesty XR4 se stará speciálně upravená verze motoru Ford Duratec o objemu 2,0 litru se 16 ventily, která dává maximální výkon 110kW. Točivý moment vrcholí na hodnotě 190Nm. Unikátním doplňkem jsou podélné pruhy na karoserii, které zdůrazňují zlepšené dynamické vlastnosti modelu XR4.

S ohledem na použití výkonného a sportovního motoru Duratec byl poupraven i chválený podvozek Fiesty, který tak u modelu XR4 nabízí špičkovou ovladatelnost a vynikající držení jízdní stopy. Použity jsou tužší zadní náprava, silnější pružiny a tužší tlumiče. Strmější je i převod řízení a zlepšena byla také výkonnost brzdového systému, který disponuje rozměrnějšími a ventilovanými předními kotouči. Kotoučové brzdy jsou použity také na zadní nápravě.

Motor Duratec je spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou s krátkými rychlostními stupni a ultrakrátkými řadicími dráhami, umožňujícími super-rychlé a přesné změny převodových stupňů.

Interiér
Uvnitř modelu XR4 najdeme unikátní sportovní sedačky, potažené černou kůží s červenou nebo modrou látkou ve střední části a dále prvky jako kůží potažený tříramenný volant s hliníkovým prostředním paprskem, unikátní, kůží potaženou hlavici řadicí páky s hliníkovou plaketou, červenou grafiku přístrojů, sportovní pedály a koberečky s logem XR4.

Bezpečnost
Bezpečnostní specifikace nové Fiesty XR4 respektují dynamické vlastnosti vozu a zahrnují airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové airbagy.
Řidiči pomáhají systémy dynamické kontroly stability DSC, kontroly trakce TCS a nouzového brzdového asistenta EBA, doplněné protiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD. Vůz je vybaven kotoučovými brzdami vepředu i vzadu. Dále vůz disponuje sportovním podvozkem, pasivní systémem, zabraňujícím odcizení vozidla a dálkově ovládaným centrálním zamykáním.

Foto: Ford Motor Company

Vytisknout

Diskuze: Ford Fiesta XR4

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

159 TI

Premiéra: Dunlop SP Sport FastResponse

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud