Opel Astra 2007: Vyšší hodnoty, zajímavé ceny

Astra
Astra, foto: Opel Media
ar1 13. března 2007 20:11
Sdílej:

Do roku 2007 „vjíždí“ Opel Astra, mimořádně populární modelová řada německé automobilky, s modernizovaným designem, novými motory a – především – s výhodnějšími cenami!

Atraktivní třídveřový model Astra GTC Essentia totiž „startuje“ už na ceně 339 900 Kč, což představuje snížení ceny proti předchozí verzi o výrazných 33 000 Kč. Do výbavy Astry GTC Essentia, která je poháněná vitálním zážehovým motorem 1.4 TWINPORT ECOTEC, přitom patří mj. ABS, centrální zamykání, elektrické ovládání oken dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kola 16“... Všechny ostatní motorické verze Astra GTC Essentia (zážehové motory 1.6/85 kW, 1.8/103 kW, vznětové motory 1.3 CDTI/66 kW, 1.7 CDTI/74 kW, 1.7 CDTI/81 kW, 1.9 CDTI/88 kW) lákají cenou o 13 000 Kč nižší, přičemž tato nabídka se vztahuje nejenom na třídveřové modely GTC, ale i pětidveřové hatchbacky a prostorná kombi Astra Caravan.

Mimořádně zajímavý z pohledu racionálních zákazníků je také akční model Astra Elegance, který si za výhodou cenu přiváží mimořádně hodnotnou výbavu – kromě prvků, standardně dodávaných do modelů Astra Enjoy (jako Essentia a navíc mj. klimatizace, autorádio s CD přehrávačem...) má Astra Elegance navíc např. litá kola 16“, autorádio s MP3 a ovládáním na volantu nebo světla do mlhy. Astra Elegance je k dispozici v pětidveřovém provedení a jako kombi Caravan, zákazníci mohou vybírat ze zážehových motorů 1.4 TWINPORT ECOTEC/66 kW (90 k) a 1.6 ECOTEC/85 kW (115 k) nebo turbodieselů 1.7 CDTI/74 kW (100 k) a 1.7 CDTI/81 kW (110 k).

Cena pětidveřové Astry Elegance začíná na 399 900 Kč, což při započtení ceníkových cen její výbavy představuje zvýhodnění o celých 113 900 Kč!

Pokračovatel bestselleru Téměř 1,3 milionu prodaných vozů Opel Astra od uvedení na trh v březnu roku 2004 prosadilo Astru třetí generace na čelní místo evropských prodejních statistik v mimořádně konkurenčním segmentu kompaktních automobilů nižší střední třídy. Bestseller Opelu je nyní na tuzemském trhu k dispozici s deseti různými motory o výkonech od 90 k do 240 k.

V nabídce motorů se objevují nové agregáty: Dva zážehové čtyřválce o objemu 1,6 l a moderní turbodiesel „common-rail“ 1.7 CDTI.

1.6 ECOTEC/85 kW Nový zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k vyniká v porovnání s předchozím agregátem o výkonu 77 kW/105 k pružností a vyváženým chodem. I přes zvýšení výkonu má nový agregát nižší spotřebu – v průměru si řekne jen o 6,5 l benzinu na 100 km. Točivý moment vrcholí na hodnotě 155 Nm a je k dispozici v poměrně širokém rozmezí otáček. S novým motorem 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k Astra GTC zrychluje z klidu na 100 km/h během 11,6 s a dosahuje maximální rychlosti 193 km/h.

Hlavní technologickou lahůdkou nového šestnáctiventilového motoru 1.6 ECOTEC/85 kW je systém proměnného časování ventilů natáčením vačkových hřídelů „cam-phase“. Díky natáčení vačkového hřídele sacích i výfukových ventilů pracuje motor za každého zatížení a v každé jízdní situaci v optimálním režimu.

1.6 Turbo ECOTEC/132 kW Pozoruhodnou rovnováhou mezi výkonem a hospodárností se chlubí nový motor 1.6 Turbo o vysokém výkonu 132 kW/180 k, který je překvapivě střídmý – jeho průměrná spotřeba činí jen 7,7 l/100 km. Astra GTC poháněná motorem 1.6 Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h během 8,2 s, její maximální rychlost činí 223 km/h.

Točivý moment přeplňovaného zážehového motoru vrcholí na hodnotě 230 Nm a je k dispozici v rozmezí otáček 1980 až 5500 ot/min. To je ve spojení se standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou klíčem ke skvělé jízdní dynamice. Sofistikovaným prvkem nového motoru je elektronicky řízené turbodmychadlo s funkcí krátkodobého zvýšení plnicího tlaku (overboost) – to umožňuje časově omezené zvýšení točivého momentu až na 266 Nm.

1.7 CDTI/81 kW Pestrá je i škála vznětových motorů nové Astry, ve které k turbodieselu 1.7 CDTI „common-rail“ o výkonu 74 kW/100 k přibyla verze o výkonu 81 kW/110 k. Tento agregát je standardně propojený se 6-stupňovou manuální převodovkou a má i bezúdržbový částicový filtr.

V nabídce zůstává i motor 1.9 CDTI ve výkonových verzích 88 kW/120 k a 110 kW/150. Šířka nabídky moderních turbodieselů – od motoru 1.3 CDTI 66 kW/90 k až po 1.9 CDTI 110 kW/150 k – je v této automobilové třídě skutečně ojedinělá. To samé platí i pro nabídku jejich moderních převodovek. V závislosti na motoru si zákazník může vybírat mezi sportovně odstupňovanou manuální převodovkou, automatizovanou manuální převodovkou Easytronic a klasickým „automatem“.

5 hvězdiček za bezpečnost Opel Astra se řadí na samou špičku i svojí bezpečností. V náročných bariérových bezpečnostních testech Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) získala nová Astra nejvyšší možné ohodnocení – stejně jako v případě předchozího modelu to bylo plných 5 hvězdiček. Celkem 34 bodů v EuroNCAP Astru řadí Astru mezi nejbezpečnější automobily kompaktní třídy. Astra dosáhla výborného výsledku i při hodnocení ochrany dětí: 5-dveřový model získal 4 hvězdičky a 39 bodů. 

Astra je standardně vybavena bezpečnostním systémem SAFETEC, který obsahuje celou škálu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti. Jde např. o optimalizované čelní, boční a průběžné hlavové airbagy (hlavové airbagy kryjí po aktivaci celou délku interiéru). Obě dvě zadní krajní sedadla jsou standardně vybavena kotevními body systému ISOFIX pro spolehlivé a jednoznačné uchycení dětských sedaček. Astra: Přehled motorů

Zážehové motory

1.4 TWINPORT ECOTEC

1.6 ECOTEC

1.6 Turbo ECOTEC

1.8 ECOTEC

2.0 Turbo

ECOTEC1)

OPC

Počet válců / ventilů na válec

4 / 4

4 / 4

4 / 4

4 / 4

4 / 4

Zdvihový objem [cm³]

1364

1598

1598

1796

1998

Max. výkon

[kW (k) / min-1]

66 (90) / 5600

85 (115) / 6000

132 (180) / 5500

103 (140) / 6300

177 (240) / 5600

Max. točivý moment [Nm / min-1]

125 / 4000

155 / 4000

230 / 1980-5500

175 / 3800

320 / 2400-5000

Převodovky2)

MT5, ET5

MT5, ET5

MT6

MT5, AT4

MT6

Průměrná spotřeba [l/100 km]

6.1

6.5

7.7

7.3

9.2

Zrychlení 0 100 km/h [s]

13.7

11.7

8.3

10.2

6.4

Max. rychlost [km/h]

178

191

221

208

244

Vznětové motory

1.3 CDTI ECOTEC

1.7 CDTI ECOTEC

1.7 CDTI ECOTEC

1.9 CDTI ECOTEC

1.9 CDTI ECOTEC

Počet válců / ventilů na válec

4 / 4

4 / 4

4 / 4

4 / 2

4 / 4

Zdvihový objem [cm³]

1248

1686

1686

1910

1910

Max. výkon

[kW (k) / min-1]

66 (90) / 4000

74 (100) / 4400

81 (110) / 3800

88 (120) / 3500

110 (150) / 4000

Max. točivý moment [Nm / min-1]

200 / 1750-2500

240 / 2300

260 / 2300

280 / 2000-2750

320 / 2000-2750

Převodovky2)

MT6, ET6

MT5

MT6

MT6, AT6

MT6

Průměrná spotřeba [l/100 km]

4.8

5,1

–3)

5.8

5.8

Zrychlení 0 100 km/h [s]

13.7

–3)

–3)

10.5

8.9

Max. rychlost [km/h]

172

180

–3)

194

208

Všechny údaje jsou předběžné. Údaje o výkonech a spotřebě platí pro 5-dveřovou verzi se standardní výbavou a manuální převodovkou 1) 2.0 Turbo ECOTEC 177 kW/240 k je k dispozici pouze pro model Astra OPC 2) Převodovky: AT = automatická, ET = automatizovaná Easytronic, MT = manuální, 4/5/6 = počet rychlostních stupňů 3) Údaje zatím nejsou k dispozici Tisková zpráva Opel
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.