Do roku 2007 „vjíždí“ Opel Astra, mimořádně populární modelová řada německé automobilky, s modernizovaným designem, novými motory a – především – s výhodnějšími cenami!
Atraktivní třídveřový model Astra GTC Essentia totiž „startuje“ už na ceně 339 900 Kč, což představuje snížení ceny proti předchozí verzi o výrazných 33 000 Kč. Do výbavy Astry GTC Essentia, která je poháněná vitálním zážehovým motorem 1.4 TWINPORT ECOTEC, přitom patří mj. ABS, centrální zamykání, elektrické ovládání oken dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kola 16“... Všechny ostatní motorické verze Astra GTC Essentia (zážehové motory 1.6/85 kW, 1.8/103 kW, vznětové motory 1.3 CDTI/66 kW, 1.7 CDTI/74 kW, 1.7 CDTI/81 kW, 1.9 CDTI/88 kW) lákají cenou o 13 000 Kč nižší, přičemž tato nabídka se vztahuje nejenom na třídveřové modely GTC, ale i pětidveřové hatchbacky a prostorná kombi Astra Caravan.
Mimořádně zajímavý z pohledu racionálních zákazníků je také akční model Astra Elegance, který si za výhodou cenu přiváží mimořádně hodnotnou výbavu – kromě prvků, standardně dodávaných do modelů Astra Enjoy (jako Essentia a navíc mj. klimatizace, autorádio s CD přehrávačem...) má Astra Elegance navíc např. litá kola 16“, autorádio s MP3 a ovládáním na volantu nebo světla do mlhy. Astra Elegance je k dispozici v pětidveřovém provedení a jako kombi Caravan, zákazníci mohou vybírat ze zážehových motorů 1.4 TWINPORT ECOTEC/66 kW (90 k) a 1.6 ECOTEC/85 kW (115 k) nebo turbodieselů 1.7 CDTI/74 kW (100 k) a 1.7 CDTI/81 kW (110 k).
Cena pětidveřové Astry Elegance začíná na 399 900 Kč, což při započtení ceníkových cen její výbavy představuje zvýhodnění o celých 113 900 Kč!
Pokračovatel bestselleru Téměř 1,3 milionu prodaných vozů Opel Astra od uvedení na trh v březnu roku 2004 prosadilo Astru třetí generace na čelní místo evropských prodejních statistik v mimořádně konkurenčním segmentu kompaktních automobilů nižší střední třídy. Bestseller Opelu je nyní na tuzemském trhu k dispozici s deseti různými motory o výkonech od 90 k do 240 k.
V nabídce motorů se objevují nové agregáty: Dva zážehové čtyřválce o objemu 1,6 l a moderní turbodiesel „common-rail“ 1.7 CDTI.
1.6 ECOTEC/85 kW Nový zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k vyniká v porovnání s předchozím agregátem o výkonu 77 kW/105 k pružností a vyváženým chodem. I přes zvýšení výkonu má nový agregát nižší spotřebu – v průměru si řekne jen o 6,5 l benzinu na 100 km. Točivý moment vrcholí na hodnotě 155 Nm a je k dispozici v poměrně širokém rozmezí otáček. S novým motorem 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k Astra GTC zrychluje z klidu na 100 km/h během 11,6 s a dosahuje maximální rychlosti 193 km/h.
Hlavní technologickou lahůdkou nového šestnáctiventilového motoru 1.6 ECOTEC/85 kW je systém proměnného časování ventilů natáčením vačkových hřídelů „cam-phase“. Díky natáčení vačkového hřídele sacích i výfukových ventilů pracuje motor za každého zatížení a v každé jízdní situaci v optimálním režimu.
1.6 Turbo ECOTEC/132 kW Pozoruhodnou rovnováhou mezi výkonem a hospodárností se chlubí nový motor 1.6 Turbo o vysokém výkonu 132 kW/180 k, který je překvapivě střídmý – jeho průměrná spotřeba činí jen 7,7 l/100 km. Astra GTC poháněná motorem 1.6 Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h během 8,2 s, její maximální rychlost činí 223 km/h.
Točivý moment přeplňovaného zážehového motoru vrcholí na hodnotě 230 Nm a je k dispozici v rozmezí otáček 1980 až 5500 ot/min. To je ve spojení se standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou klíčem ke skvělé jízdní dynamice. Sofistikovaným prvkem nového motoru je elektronicky řízené turbodmychadlo s funkcí krátkodobého zvýšení plnicího tlaku (overboost) – to umožňuje časově omezené zvýšení točivého momentu až na 266 Nm.
1.7 CDTI/81 kW Pestrá je i škála vznětových motorů nové Astry, ve které k turbodieselu 1.7 CDTI „common-rail“ o výkonu 74 kW/100 k přibyla verze o výkonu 81 kW/110 k. Tento agregát je standardně propojený se 6-stupňovou manuální převodovkou a má i bezúdržbový částicový filtr.
V nabídce zůstává i motor 1.9 CDTI ve výkonových verzích 88 kW/120 k a 110 kW/150. Šířka nabídky moderních turbodieselů – od motoru 1.3 CDTI 66 kW/90 k až po 1.9 CDTI 110 kW/150 k – je v této automobilové třídě skutečně ojedinělá. To samé platí i pro nabídku jejich moderních převodovek. V závislosti na motoru si zákazník může vybírat mezi sportovně odstupňovanou manuální převodovkou, automatizovanou manuální převodovkou Easytronic a klasickým „automatem“.
5 hvězdiček za bezpečnost Opel Astra se řadí na samou špičku i svojí bezpečností. V náročných bariérových bezpečnostních testech Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) získala nová Astra nejvyšší možné ohodnocení – stejně jako v případě předchozího modelu to bylo plných 5 hvězdiček. Celkem 34 bodů v EuroNCAP Astru řadí Astru mezi nejbezpečnější automobily kompaktní třídy. Astra dosáhla výborného výsledku i při hodnocení ochrany dětí: 5-dveřový model získal 4 hvězdičky a 39 bodů.
Astra je standardně vybavena bezpečnostním systémem SAFETEC, který obsahuje celou škálu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti. Jde např. o optimalizované čelní, boční a průběžné hlavové airbagy (hlavové airbagy kryjí po aktivaci celou délku interiéru). Obě dvě zadní krajní sedadla jsou standardně vybavena kotevními body systému ISOFIX pro spolehlivé a jednoznačné uchycení dětských sedaček. Astra: Přehled motorů
Zážehové motory
1.4 TWINPORT ECOTEC
1.6 ECOTEC
1.6 Turbo ECOTEC
1.8 ECOTEC
2.0 Turbo
ECOTEC1)
OPC
Počet válců / ventilů na válec
4 / 4
4 / 4
4 / 4
4 / 4
4 / 4
Zdvihový objem [cm³]
1364
1598
1598
1796
1998
Max. výkon
[kW (k) / min-1]
66 (90) / 5600
85 (115) / 6000
132 (180) / 5500
103 (140) / 6300
177 (240) / 5600
Max. točivý moment [Nm / min-1]
125 / 4000
155 / 4000
230 / 1980-5500
175 / 3800
320 / 2400-5000
Převodovky2)
MT5, ET5
MT5, ET5
MT6
MT5, AT4
MT6
Průměrná spotřeba [l/100 km]
6.1
6.5
7.7
7.3
9.2
Zrychlení 0 100 km/h [s]
13.7
11.7
8.3
10.2
6.4
Max. rychlost [km/h]
178
191
221
208
244
Vznětové motory
1.3 CDTI ECOTEC
1.7 CDTI ECOTEC
1.7 CDTI ECOTEC
1.9 CDTI ECOTEC
1.9 CDTI ECOTEC
Počet válců / ventilů na válec
4 / 4
4 / 4
4 / 4
4 / 2
4 / 4
Zdvihový objem [cm³]
1248
1686
1686
1910
1910
Max. výkon
[kW (k) / min-1]
66 (90) / 4000
74 (100) / 4400
81 (110) / 3800
88 (120) / 3500
110 (150) / 4000
Max. točivý moment [Nm / min-1]
200 / 1750-2500
240 / 2300
260 / 2300
280 / 2000-2750
320 / 2000-2750
Převodovky2)
MT6, ET6
MT5
MT6
MT6, AT6
MT6
Průměrná spotřeba [l/100 km]
4.8
5,1
–3)
5.8
5.8
Zrychlení 0 100 km/h [s]
13.7
–3)
–3)
10.5
8.9
Max. rychlost [km/h]
172
180
–3)
194
208
Všechny údaje jsou předběžné. Údaje o výkonech a spotřebě platí pro 5-dveřovou verzi se standardní výbavou a manuální převodovkou 1) 2.0 Turbo ECOTEC 177 kW/240 k je k dispozici pouze pro model Astra OPC 2) Převodovky: AT = automatická, ET = automatizovaná Easytronic, MT = manuální, 4/5/6 = počet rychlostních stupňů 3) Údaje zatím nejsou k dispozici Tisková zpráva OpelJako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.