Do roku 2007 „vjíždí“ Opel Astra, mimořádně populární modelová řada německé automobilky, s modernizovaným designem, novými motory a – především – s výhodnějšími cenami!
Atraktivní třídveřový model Astra GTC Essentia totiž „startuje“ už na ceně 339 900 Kč, což představuje snížení ceny proti předchozí verzi o výrazných 33 000 Kč. Do výbavy Astry GTC Essentia, která je poháněná vitálním zážehovým motorem 1.4 TWINPORT ECOTEC, přitom patří mj. ABS, centrální zamykání, elektrické ovládání oken dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kola 16“... Všechny ostatní motorické verze Astra GTC Essentia (zážehové motory 1.6/85 kW, 1.8/103 kW, vznětové motory 1.3 CDTI/66 kW, 1.7 CDTI/74 kW, 1.7 CDTI/81 kW, 1.9 CDTI/88 kW) lákají cenou o 13 000 Kč nižší, přičemž tato nabídka se vztahuje nejenom na třídveřové modely GTC, ale i pětidveřové hatchbacky a prostorná kombi Astra Caravan.
Mimořádně zajímavý z pohledu racionálních zákazníků je také akční model Astra Elegance, který si za výhodou cenu přiváží mimořádně hodnotnou výbavu – kromě prvků, standardně dodávaných do modelů Astra Enjoy (jako Essentia a navíc mj. klimatizace, autorádio s CD přehrávačem...) má Astra Elegance navíc např. litá kola 16“, autorádio s MP3 a ovládáním na volantu nebo světla do mlhy. Astra Elegance je k dispozici v pětidveřovém provedení a jako kombi Caravan, zákazníci mohou vybírat ze zážehových motorů 1.4 TWINPORT ECOTEC/66 kW (90 k) a 1.6 ECOTEC/85 kW (115 k) nebo turbodieselů 1.7 CDTI/74 kW (100 k) a 1.7 CDTI/81 kW (110 k).
Cena pětidveřové Astry Elegance začíná na 399 900 Kč, což při započtení ceníkových cen její výbavy představuje zvýhodnění o celých 113 900 Kč!
Pokračovatel bestselleru Téměř 1,3 milionu prodaných vozů Opel Astra od uvedení na trh v březnu roku 2004 prosadilo Astru třetí generace na čelní místo evropských prodejních statistik v mimořádně konkurenčním segmentu kompaktních automobilů nižší střední třídy. Bestseller Opelu je nyní na tuzemském trhu k dispozici s deseti různými motory o výkonech od 90 k do 240 k.
V nabídce motorů se objevují nové agregáty: Dva zážehové čtyřválce o objemu 1,6 l a moderní turbodiesel „common-rail“ 1.7 CDTI.
1.6 ECOTEC/85 kW Nový zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k vyniká v porovnání s předchozím agregátem o výkonu 77 kW/105 k pružností a vyváženým chodem. I přes zvýšení výkonu má nový agregát nižší spotřebu – v průměru si řekne jen o 6,5 l benzinu na 100 km. Točivý moment vrcholí na hodnotě 155 Nm a je k dispozici v poměrně širokém rozmezí otáček. S novým motorem 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k Astra GTC zrychluje z klidu na 100 km/h během 11,6 s a dosahuje maximální rychlosti 193 km/h.
Hlavní technologickou lahůdkou nového šestnáctiventilového motoru 1.6 ECOTEC/85 kW je systém proměnného časování ventilů natáčením vačkových hřídelů „cam-phase“. Díky natáčení vačkového hřídele sacích i výfukových ventilů pracuje motor za každého zatížení a v každé jízdní situaci v optimálním režimu.
1.6 Turbo ECOTEC/132 kW Pozoruhodnou rovnováhou mezi výkonem a hospodárností se chlubí nový motor 1.6 Turbo o vysokém výkonu 132 kW/180 k, který je překvapivě střídmý – jeho průměrná spotřeba činí jen 7,7 l/100 km. Astra GTC poháněná motorem 1.6 Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h během 8,2 s, její maximální rychlost činí 223 km/h.
Točivý moment přeplňovaného zážehového motoru vrcholí na hodnotě 230 Nm a je k dispozici v rozmezí otáček 1980 až 5500 ot/min. To je ve spojení se standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou klíčem ke skvělé jízdní dynamice. Sofistikovaným prvkem nového motoru je elektronicky řízené turbodmychadlo s funkcí krátkodobého zvýšení plnicího tlaku (overboost) – to umožňuje časově omezené zvýšení točivého momentu až na 266 Nm.
1.7 CDTI/81 kW Pestrá je i škála vznětových motorů nové Astry, ve které k turbodieselu 1.7 CDTI „common-rail“ o výkonu 74 kW/100 k přibyla verze o výkonu 81 kW/110 k. Tento agregát je standardně propojený se 6-stupňovou manuální převodovkou a má i bezúdržbový částicový filtr.
V nabídce zůstává i motor 1.9 CDTI ve výkonových verzích 88 kW/120 k a 110 kW/150. Šířka nabídky moderních turbodieselů – od motoru 1.3 CDTI 66 kW/90 k až po 1.9 CDTI 110 kW/150 k – je v této automobilové třídě skutečně ojedinělá. To samé platí i pro nabídku jejich moderních převodovek. V závislosti na motoru si zákazník může vybírat mezi sportovně odstupňovanou manuální převodovkou, automatizovanou manuální převodovkou Easytronic a klasickým „automatem“.
5 hvězdiček za bezpečnost Opel Astra se řadí na samou špičku i svojí bezpečností. V náročných bariérových bezpečnostních testech Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) získala nová Astra nejvyšší možné ohodnocení – stejně jako v případě předchozího modelu to bylo plných 5 hvězdiček. Celkem 34 bodů v EuroNCAP Astru řadí Astru mezi nejbezpečnější automobily kompaktní třídy. Astra dosáhla výborného výsledku i při hodnocení ochrany dětí: 5-dveřový model získal 4 hvězdičky a 39 bodů.
Astra je standardně vybavena bezpečnostním systémem SAFETEC, který obsahuje celou škálu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti. Jde např. o optimalizované čelní, boční a průběžné hlavové airbagy (hlavové airbagy kryjí po aktivaci celou délku interiéru). Obě dvě zadní krajní sedadla jsou standardně vybavena kotevními body systému ISOFIX pro spolehlivé a jednoznačné uchycení dětských sedaček. Astra: Přehled motorů
Zážehové motory
1.4 TWINPORT ECOTEC
1.6 ECOTEC
1.6 Turbo ECOTEC
1.8 ECOTEC
2.0 Turbo
ECOTEC1)
OPC
Počet válců / ventilů na válec
4 / 4
4 / 4
4 / 4
4 / 4
4 / 4
Zdvihový objem [cm³]
1364
1598
1598
1796
1998
Max. výkon
[kW (k) / min-1]
66 (90) / 5600
85 (115) / 6000
132 (180) / 5500
103 (140) / 6300
177 (240) / 5600
Max. točivý moment [Nm / min-1]
125 / 4000
155 / 4000
230 / 1980-5500
175 / 3800
320 / 2400-5000
Převodovky2)
MT5, ET5
MT5, ET5
MT6
MT5, AT4
MT6
Průměrná spotřeba [l/100 km]
6.1
6.5
7.7
7.3
9.2
Zrychlení 0 100 km/h [s]
13.7
11.7
8.3
10.2
6.4
Max. rychlost [km/h]
178
191
221
208
244
Vznětové motory
1.3 CDTI ECOTEC
1.7 CDTI ECOTEC
1.7 CDTI ECOTEC
1.9 CDTI ECOTEC
1.9 CDTI ECOTEC
Počet válců / ventilů na válec
4 / 4
4 / 4
4 / 4
4 / 2
4 / 4
Zdvihový objem [cm³]
1248
1686
1686
1910
1910
Max. výkon
[kW (k) / min-1]
66 (90) / 4000
74 (100) / 4400
81 (110) / 3800
88 (120) / 3500
110 (150) / 4000
Max. točivý moment [Nm / min-1]
200 / 1750-2500
240 / 2300
260 / 2300
280 / 2000-2750
320 / 2000-2750
Převodovky2)
MT6, ET6
MT5
MT6
MT6, AT6
MT6
Průměrná spotřeba [l/100 km]
4.8
5,1
–3)
5.8
5.8
Zrychlení 0 100 km/h [s]
13.7
–3)
–3)
10.5
8.9
Max. rychlost [km/h]
172
180
–3)
194
208
Všechny údaje jsou předběžné. Údaje o výkonech a spotřebě platí pro 5-dveřovou verzi se standardní výbavou a manuální převodovkou 1) 2.0 Turbo ECOTEC 177 kW/240 k je k dispozici pouze pro model Astra OPC 2) Převodovky: AT = automatická, ET = automatizovaná Easytronic, MT = manuální, 4/5/6 = počet rychlostních stupňů 3) Údaje zatím nejsou k dispozici Tisková zpráva OpelMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.