Pidirychlík Renault Twingo GT Turbo TCE

Jan Fiala, 12. března 2007, 17:50 Google+

Renault na autosalonu v Ženevě představuje nové Twingo, které bude nabízeno ve dvou úrovních výbavy a se dvěma motory. Slabší provedení Dynamique 1.2 16V bude mít výkon 75 koní, zatímco silnější výbava GT s novým přeplňovaným motorem TCE (Turbo Control Efficiency) taktéž o objemu 1.2 litru dosáhne výkonu 100 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Twingo

Twingo | foto: Renault

Sdílejte článek

Oba motory jsou čtyřválcové a spalují benzin.

Model Twingo je stálým hráčem v segmentu malých vozů a Renault již od uvedení tohoto modelu v dubnu 1993 prodal 2,4 milionů vozů Twingo. Představení nového modelu Twingo je součástí závazku Renaultu představit do konce roku 2009 celých 26 nových vozů, včetně 13 modelů, zaměřených na dobytí nových trhů. Nové Twingo posiluje zastoupení Renault v segmentu malých vozů a zařazuje se tak po bok svých příbuzných, modelů Clio Campus, Clio III a Modus.

Šasi nového modelu Twingo je odvozeno z B-segmentu a nabídka motorů zahrnuje novou pohonnou jendotku TCE (Turbo Control Efficiency), benzinový motor o výkonu 100 koní. Tento motor nabídne ve své třídě jedinečný výkon i hospodárnost provozu díky nízké spotřebě paliva a nové Twingo s ním získá, v porovnání s předchozím modelem, skvělé dynamické vlastnosti. Nové Twingo se také zaměřuje na širší, celosvětový okruh zákazníků, a to díky výrazně dynamickému stylingu verze GT a robustním liniím ostatních verzí. Pro britský či japonský trh pak bude rozhodně plusem skutečnost, že se nové Twingo bude vyrábět i s pravostranným řízením.

Nové Twingo je dalším důkazem, že  Renault dokáže dokonale využít prostor v kabině vozu a nabídnout vynikající variabilitu interiéru maximální využitím prostoru tohoto kompaktního vozu s délkou jen 3,6 metru. Interiér je extrémně modulární díky čtyřem nezávisle posuvným sedačkám. Navíc je zavazadlový prostor nového modelu Twingo největší v tomto segmentu vozů a nabízí objem od 165 do 285 litrů (VDA) v konfiguraci se všemi čtyřmi sedačkami. Po vyjmutí zadních sedaček je možné zavazadlový prostor rozšířit na objem celých 959 litrů.

Nové Twingo je komunikativní a přátelské k pasažérům a nabízí audiokonektor 'TunePoint', umožňující připojení USB pamětí s MP3 soubory, přenosných MP3 přehrávačů nebo zařízení iPod. Soubory jsou pak přehrávány palubním audiosystémem, ketrý lze řídit ovladači na volantu. Twingo lze také objednat s hands-free zařízením, komunikujícím s mobilní telefonem pomocí technologie Bluetooth.

I pro nové Twingo platí filosofie "my Twingo", díky které si kupci mohou svůj nový vůz vybavit celou řadou ozdobných prvků exteriéru.

V popředí priorit týmu návrhářů nového modelu Twingo byla bezpečnost vozu. Výsledek jejich práce pokrývá všechny aspekty této klíčové oblasti, začínajíc výborným a předvídatelným chováním, přes systémy omezující riziko nehody až po ochranu pasažérů v případě havárie. Nové Twingo má robustní konstrukci, dobrou výkonnost brzdového systému a výborný podvozek, je ergonomické a nabízí výbavu, známou z vozů vyšších segmentů. To vše staví tento vůz, co se týká bezpečnosti, na špičku segmentu malých vozů a zajišťuje jeho schopnost obstát i v těch nejnáročnějších crashtestech. Rovněž bylo představeno mnoho prvků komfortní i bezpečnostní výbavy, které nebylo dříve pro Twingo možno vůbec objednat, například boční airbagy, automatická klimatizace, tempomat, výškově nastavitelný volant, světla pro denní svícení apod.

Nové Twingo je přesto velmi přijatelnou volbou jak co se týká ceny, tak jízdních zážitků. Emise oxidu uhličitého nepřekračují hodnotu 140 g/km, a to ani u výkonnější motorizace, a nové Twingo tak významně přispívá ke splnění závazku dosahovat úrovně emisí oxidu uhličitého 120-140 g/km, ke kterým se Renault zavázal v Renault Commitment 2009.

Nové Twingo je prvním modelem, který se dočkal nové verze v rámci závazku Renault Commitment 2009. Proto musí splňovat ty nejpřísnější požadavky na kvalitu a rentabilitu. Nové Twingo bude vyráběno v továrně Renaultu ve slovinském městě Novo Mesto.

Foto: Renault

Vytisknout

Diskuze: Pidirychlík Renault Twingo GT Turbo TCE

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Lancia

Lancia má nové logo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud