Pidirychlík Renault Twingo GT Turbo TCE

Jan Fiala, 12. března 2007, 17:50 Google+

Renault na autosalonu v Ženevě představuje nové Twingo, které bude nabízeno ve dvou úrovních výbavy a se dvěma motory. Slabší provedení Dynamique 1.2 16V bude mít výkon 75 koní, zatímco silnější výbava GT s novým přeplňovaným motorem TCE (Turbo Control Efficiency) taktéž o objemu 1.2 litru dosáhne výkonu 100 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Twingo

Twingo | foto: Renault

Sdílejte článek

Oba motory jsou čtyřválcové a spalují benzin.

Model Twingo je stálým hráčem v segmentu malých vozů a Renault již od uvedení tohoto modelu v dubnu 1993 prodal 2,4 milionů vozů Twingo. Představení nového modelu Twingo je součástí závazku Renaultu představit do konce roku 2009 celých 26 nových vozů, včetně 13 modelů, zaměřených na dobytí nových trhů. Nové Twingo posiluje zastoupení Renault v segmentu malých vozů a zařazuje se tak po bok svých příbuzných, modelů Clio Campus, Clio III a Modus.

Šasi nového modelu Twingo je odvozeno z B-segmentu a nabídka motorů zahrnuje novou pohonnou jendotku TCE (Turbo Control Efficiency), benzinový motor o výkonu 100 koní. Tento motor nabídne ve své třídě jedinečný výkon i hospodárnost provozu díky nízké spotřebě paliva a nové Twingo s ním získá, v porovnání s předchozím modelem, skvělé dynamické vlastnosti. Nové Twingo se také zaměřuje na širší, celosvětový okruh zákazníků, a to díky výrazně dynamickému stylingu verze GT a robustním liniím ostatních verzí. Pro britský či japonský trh pak bude rozhodně plusem skutečnost, že se nové Twingo bude vyrábět i s pravostranným řízením.

Nové Twingo je dalším důkazem, že  Renault dokáže dokonale využít prostor v kabině vozu a nabídnout vynikající variabilitu interiéru maximální využitím prostoru tohoto kompaktního vozu s délkou jen 3,6 metru. Interiér je extrémně modulární díky čtyřem nezávisle posuvným sedačkám. Navíc je zavazadlový prostor nového modelu Twingo největší v tomto segmentu vozů a nabízí objem od 165 do 285 litrů (VDA) v konfiguraci se všemi čtyřmi sedačkami. Po vyjmutí zadních sedaček je možné zavazadlový prostor rozšířit na objem celých 959 litrů.

Nové Twingo je komunikativní a přátelské k pasažérům a nabízí audiokonektor 'TunePoint', umožňující připojení USB pamětí s MP3 soubory, přenosných MP3 přehrávačů nebo zařízení iPod. Soubory jsou pak přehrávány palubním audiosystémem, ketrý lze řídit ovladači na volantu. Twingo lze také objednat s hands-free zařízením, komunikujícím s mobilní telefonem pomocí technologie Bluetooth.

I pro nové Twingo platí filosofie "my Twingo", díky které si kupci mohou svůj nový vůz vybavit celou řadou ozdobných prvků exteriéru.

V popředí priorit týmu návrhářů nového modelu Twingo byla bezpečnost vozu. Výsledek jejich práce pokrývá všechny aspekty této klíčové oblasti, začínajíc výborným a předvídatelným chováním, přes systémy omezující riziko nehody až po ochranu pasažérů v případě havárie. Nové Twingo má robustní konstrukci, dobrou výkonnost brzdového systému a výborný podvozek, je ergonomické a nabízí výbavu, známou z vozů vyšších segmentů. To vše staví tento vůz, co se týká bezpečnosti, na špičku segmentu malých vozů a zajišťuje jeho schopnost obstát i v těch nejnáročnějších crashtestech. Rovněž bylo představeno mnoho prvků komfortní i bezpečnostní výbavy, které nebylo dříve pro Twingo možno vůbec objednat, například boční airbagy, automatická klimatizace, tempomat, výškově nastavitelný volant, světla pro denní svícení apod.

Nové Twingo je přesto velmi přijatelnou volbou jak co se týká ceny, tak jízdních zážitků. Emise oxidu uhličitého nepřekračují hodnotu 140 g/km, a to ani u výkonnější motorizace, a nové Twingo tak významně přispívá ke splnění závazku dosahovat úrovně emisí oxidu uhličitého 120-140 g/km, ke kterým se Renault zavázal v Renault Commitment 2009.

Nové Twingo je prvním modelem, který se dočkal nové verze v rámci závazku Renault Commitment 2009. Proto musí splňovat ty nejpřísnější požadavky na kvalitu a rentabilitu. Nové Twingo bude vyráběno v továrně Renaultu ve slovinském městě Novo Mesto.

Foto: Renault

Vytisknout

Diskuze: Pidirychlík Renault Twingo GT Turbo TCE

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lancia

Lancia má nové logo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud