V pojmenování nového Multivanu PanAmericana Volkswagen – Užitkové vozy záměrně vyvolává reminiscenci na dva rekordní přejezdy Ameriky z Aljašky do Ohňové země (Tierra del Fuego) na jihu kontinentu.
První z nich o délce 22 880 km na cestě z Prudhoe Bay do města Ushuaia vykonal na jízdním kole extrémní sportovec Joachim Franz na podporu kampaně boje proti AIDS. Druhou organizoval výrobce užitkových vozů Volkswagen a jezdci Andreas Renz a Matthias Göttenauer při ní v roce 1999 dosáhli světového rekordu, když při non?stop jízdě s Multivanem syncro trať zdolali za 15 dní, 14 hodin a 6 minut. Multivan PanAmericana nyní tyto události připomíná svým názvem - koncepční studie se speciálním lakem jasně naznačuje jeho vhodnost k podobným dobrodružným podnikům. Se světlou výškou zvětšenou o 30 milimetrů, kratšími převodovými stupni a obutím do pneumatik Goodyear Wrangler M/T-225/75R16 je ztělesněním velmi výkonného off-roadu.
Svými stříbrnými spoilery, bočními lemy a také ve stejné optice provedenými nárazníky a laminátovým povrchem krytů podvozku evokuje Multivan PanAmericana pocit robustnosti a dynamické síly. Exkluzivní vzhled umocňují zatmavená koncová světla. Původ pojmenování vozu naznačuje jeho název s emblémem siluety amerického kontinentu na posuvných dveřích.
Interiér konceptu zaujme působivým luxusem - významně se na tom podílí jeho kožené čalounění. Šest samostatných kožených sedadel vybavených ručními opěrkami cestující přímo vybízí k těm nejdelším cestám. Speciální povrch čelního skla ještě zvyšuje efekt neprůhlednosti zatmavených skel, navíc je čelní sklo opatřeno i protisluneční clonou. Jedním z dalších zajímavých detailů je i osvětlený nástupní práh s označením PanAmericana. Tisková zpráva Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.