V pojmenování nového Multivanu PanAmericana Volkswagen – Užitkové vozy záměrně vyvolává reminiscenci na dva rekordní přejezdy Ameriky z Aljašky do Ohňové země (Tierra del Fuego) na jihu kontinentu.
První z nich o délce 22 880 km na cestě z Prudhoe Bay do města Ushuaia vykonal na jízdním kole extrémní sportovec Joachim Franz na podporu kampaně boje proti AIDS. Druhou organizoval výrobce užitkových vozů Volkswagen a jezdci Andreas Renz a Matthias Göttenauer při ní v roce 1999 dosáhli světového rekordu, když při non?stop jízdě s Multivanem syncro trať zdolali za 15 dní, 14 hodin a 6 minut. Multivan PanAmericana nyní tyto události připomíná svým názvem - koncepční studie se speciálním lakem jasně naznačuje jeho vhodnost k podobným dobrodružným podnikům. Se světlou výškou zvětšenou o 30 milimetrů, kratšími převodovými stupni a obutím do pneumatik Goodyear Wrangler M/T-225/75R16 je ztělesněním velmi výkonného off-roadu.
Svými stříbrnými spoilery, bočními lemy a také ve stejné optice provedenými nárazníky a laminátovým povrchem krytů podvozku evokuje Multivan PanAmericana pocit robustnosti a dynamické síly. Exkluzivní vzhled umocňují zatmavená koncová světla. Původ pojmenování vozu naznačuje jeho název s emblémem siluety amerického kontinentu na posuvných dveřích.
Interiér konceptu zaujme působivým luxusem - významně se na tom podílí jeho kožené čalounění. Šest samostatných kožených sedadel vybavených ručními opěrkami cestující přímo vybízí k těm nejdelším cestám. Speciální povrch čelního skla ještě zvyšuje efekt neprůhlednosti zatmavených skel, navíc je čelní sklo opatřeno i protisluneční clonou. Jedním z dalších zajímavých detailů je i osvětlený nástupní práh s označením PanAmericana. Tisková zpráva Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.