Žádný jiný vůz srovnatelné velikosti se nemůže pochlubit tak nízkou spotřebou jako nový Volkswagen Passat BlueMotion, který spotřebuje v průměru jen 5,1 litru nafty na 100 kilometrů.
K tomu se přidávají i přesvědčivé emisní hodnoty - pouhých 136 g CO2 na jeden kilometr. Světovou premiéru si Passat BlueMotion odbývá na Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Na český trh bude Passat BlueMotion uveden v průběhu léta.
S představením nového modelu Passat BlueMotion automobilka Volkswagen pokračuje v ofenzivě na poli ekologicky šetrných vozů. První se pod značkou BlueMotion představilo v létě 2006 Polo, jehož produkce musela být na základě ohromující poptávky v celé Evropě zvýšena na trojnásobek. Označení "BlueMotion" se tak stalo pečetí kvality pro nejúspornější verze modelových řad.
Úsporný: Spotřeba 5,1 l/100 km Limuzína Passat BlueMotion se může chlubit spotřebou pouhých 5,1 litru nafty na 100 km, Passat Variant BlueMotion si pak na 100 kilometrů řekne o pouhou desetinu litru více. Díky takto nízké spotřebě mají obě karosářské varianty s plnou nádrží dojezd celých 1350 kilometrů. Motoráři automobilky Volkswagen dosáhli výjimečně nízkých hodnot spotřebovaného paliva úpravami a vylepšením již tak velmi úsporného motoru 1.9 TDI (77 kW / 105 k) s filtrem pevných částic. I přes tento úspěch si však agregát zachovává výborné dynamické parametry. Základním filozofií modelů BlueMotion totiž je: Hospodárnost a agilita v kombinaci, která stále činí z jízdy potěšení.
Ekologický: Výrazné snížení emisí CO2 Zároveň se snížením spotřeby se konstruktérům podařilo snížit obsah emisí o 15 g/km u limuzíny a 19 g/km u verze Variant na výsledné hodnoty 136 g/km a 137 g/km pro Variant. Tyto vynikající hodnoty potvrzují inovativní potenciál motorů Volkswagen TDI.
Rychlý: Jako vedlejší efekt zvýšení rychlosti o 5 km/h Vynikající parametry spotřeby a emisí nové verze Passatu jsou tím působivější, že se svou délkou 4,77 m patří mezi největší vozy své třídy. To však má i příznivý vedlejší účinek - díky aerodynamickým úpravám a delším převodům vzrostla maximální rychlost vozu o 5 km/h. Limuzína Passat BlueMotion dosahuje maximální rychlosti 193 km/h, provedení Variant 190 km/h.
Ekonomický: Passat BlueMotion snižuje celkové náklady Passat BlueMotion je nejen ohleduplný k životnímu prostředí a energetickým zdrojům, ale šetří i kapsu svého majitele. Díky jeho nízké spotřebě činí náklady na palivo při průměrné roční ujeté vzdálenosti 15 000 kilometrů jen necelých 1700 Kč za měsíc a řidiči stačí pouhých jedenáct zastávek u čerpacích stanic za rok! Další příjemnou stránkou je to, že obě karosářské varianty mají s plnou nádrží paliva dojezd plných 1350 kilometrů.
Aerodynamický: Dokonalé tvarování snižuje odpor vzduchu Vynikajících parametrů spotřeby paliva a obsahu emisí CO2 konstruktéři dosáhli dalším zdokonalením podvozku, pohonu a karoserie vozu. Příkladem z oblasti aerodynamiky může být úprava tvaru mřížky chladiče a opatření karoserie aerodynamickými lemy. Těmito úpravami se snížil celkový odpor vzduchu daný součinem čelní plochy a součinitele odporu vzduchu (cw x A) u klasické limuzíny o 12,2 procenta na hodnotu 0,617 a o 12,5 procent na hodnotu 0,629 u verze Variant.
Snížený: Odpor vzduchu redukuje i snížení podvozku Řada zdokonalení bylo provedena také na podvozku. Pozorný pohled na exteriér vozu prozrazuje, že Passat BlueMotion "sedí" v podbězích kol poněkud níž než základní verze. Je to opravdu tak: vepředu byla jeho světlost pro dosažení lepší aerodynamiky snížena o 15 milimetrů a vzadu o osm milimetrů. Maximálního snížení valivého odporu bylo dosaženo použitím high-tech nízkoodporových pneumatik s rozměrem 205/55 R16 91H jejichž tlak při částečném zatížení byl zvýšen o 0,4 baru.
Inovativní: Motor pomáhá řidiči při optimálním řazení stupňů Jednotka 1.9 TDI pro verzi Passat BlueMotion dává výkon 77 kW (105 k) při otáčkách 4000 min-1 a maximální točivý moment 250 Nm dosahuje už od 1900 otáček. Neobvykle vysoké efektivnosti využití paliva dosáhli konstruktéři u tohoto přeplňovaného vznětového čtyřválce s přímým vstřikováním paliva vyladěním celé řady parametrů. Úpravy softwaru řídicí jednotky motoru jim dovolily mezi jiným i snížit volnoběžné otáčky. Řídicí jednotka TDI motoru také dokáže předávat doporučení k zařazení převodového stupně na obrazovku "multifunkčního ukazatele Plus". Na něm si pak může řidič přečíst, který z pěti převodových stupňů je za daných podmínek optimální.
Program: BlueMotion znamená více než jen jméno vozu V létě 2006 automobilka Volkswagen představila první vůz patřící pod novou značku BlueMotion, Polo BlueMotion. Jeho tříválcový motor TDI dává výkon 59 kW (80 k) při průměrné spotřebě pouhých 3,9 l/100 km a obsahu emisí CO2 103 g/km jízdy. Ale název BlueMotion se nevztahuje jen na modely vozů, nýbrž je spíše označením celé nové třídy. "Blue" (modrá) je barvou značky Volkswagen a je také barvou dvou z hlavních přírodních elementů, vody a vzduchu. A "motion" znamená pohyb nebo impuls, samozřejmě směřující vpřed do budoucnosti. BlueMotion se stává pečetí kvality, která vyniká vysokou ekonomičností bez nepříjemných dopadů na potěšení z jízdy. Tisková zpráva Volkswagen
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?