Sériový Passat BlueMotion: sto km za 5 litrů!

Martin Hájek, 6. března 2007, 11:15 Google+

Žádný jiný vůz srovnatelné velikosti se nemůže pochlubit tak nízkou spotřebou jako nový Volkswagen Passat BlueMotion, který spotřebuje v průměru jen 5,1 litru nafty na 100 kilometrů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Plethore

Plethore | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

K tomu se přidávají i přesvědčivé emisní hodnoty - pouhých 136 g CO2 na jeden kilometr. Světovou premiéru si Passat BlueMotion odbývá na Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Na český trh bude Passat BlueMotion uveden v průběhu léta.

S představením nového modelu Passat BlueMotion automobilka Volkswagen pokračuje v ofenzivě na poli ekologicky šetrných vozů. První se pod značkou BlueMotion představilo v létě 2006 Polo, jehož produkce musela být na základě ohromující poptávky v celé Evropě zvýšena na trojnásobek. Označení "BlueMotion" se tak stalo pečetí kvality pro nejúspornější verze modelových řad.

Úsporný: Spotřeba 5,1 l/100 km
Limuzína Passat BlueMotion se může chlubit spotřebou pouhých 5,1 litru nafty na 100 km, Passat Variant BlueMotion si pak na 100 kilometrů řekne o pouhou desetinu litru více. Díky takto nízké spotřebě mají obě karosářské varianty s plnou nádrží dojezd celých 1350 kilometrů. Motoráři automobilky Volkswagen dosáhli výjimečně nízkých hodnot spotřebovaného paliva úpravami a vylepšením již tak velmi úsporného motoru 1.9 TDI (77 kW / 105 k) s filtrem pevných částic. I přes tento úspěch si však agregát zachovává výborné dynamické parametry. Základním filozofií modelů BlueMotion totiž je: Hospodárnost a agilita v kombinaci, která stále činí z jízdy potěšení.

Ekologický: Výrazné snížení emisí CO2
Zároveň se snížením spotřeby se konstruktérům podařilo snížit obsah emisí o 15 g/km u limuzíny a 19 g/km u verze Variant na výsledné hodnoty 136 g/km a 137 g/km pro Variant. Tyto vynikající hodnoty potvrzují inovativní potenciál motorů Volkswagen TDI.

Rychlý: Jako vedlejší efekt zvýšení rychlosti o 5 km/h
Vynikající parametry spotřeby a emisí nové verze Passatu jsou tím působivější, že se svou délkou 4,77 m patří mezi největší vozy své třídy. To však má i příznivý vedlejší účinek - díky aerodynamickým úpravám a delším převodům vzrostla maximální rychlost vozu o 5 km/h.
Limuzína Passat BlueMotion dosahuje maximální rychlosti 193 km/h, provedení Variant 190 km/h.

Ekonomický: Passat BlueMotion snižuje celkové náklady
Passat BlueMotion je nejen ohleduplný k životnímu prostředí a energetickým zdrojům, ale šetří i kapsu svého majitele. Díky jeho nízké spotřebě činí náklady na palivo při průměrné roční ujeté vzdálenosti 15 000 kilometrů jen necelých 1700 Kč za měsíc a řidiči stačí pouhých jedenáct zastávek u čerpacích stanic za rok! Další příjemnou stránkou je to, že obě karosářské varianty mají s plnou nádrží paliva dojezd plných 1350 kilometrů.

Aerodynamický: Dokonalé tvarování snižuje odpor vzduchu
Vynikajících parametrů spotřeby paliva a obsahu emisí CO2 konstruktéři dosáhli dalším zdokonalením podvozku, pohonu a karoserie vozu. Příkladem z oblasti aerodynamiky může být úprava tvaru mřížky chladiče a opatření karoserie aerodynamickými lemy. Těmito úpravami se snížil celkový odpor vzduchu daný součinem čelní plochy a součinitele odporu vzduchu (cw x A) u klasické limuzíny o 12,2 procenta na hodnotu 0,617 a o 12,5 procent na hodnotu 0,629 u verze Variant.

Snížený: Odpor vzduchu redukuje i snížení podvozku
Řada zdokonalení bylo provedena také na podvozku. Pozorný pohled na exteriér vozu prozrazuje, že Passat BlueMotion "sedí" v podbězích kol poněkud níž než základní verze. Je to opravdu tak: vepředu byla jeho světlost pro dosažení lepší aerodynamiky snížena o 15 milimetrů a vzadu o osm milimetrů. Maximálního snížení valivého odporu bylo dosaženo použitím high-tech nízkoodporových pneumatik s rozměrem 205/55 R16 91H jejichž tlak při částečném zatížení byl zvýšen o 0,4 baru.

Inovativní: Motor pomáhá řidiči při optimálním řazení stupňů
Jednotka 1.9 TDI pro verzi Passat BlueMotion dává výkon 77 kW (105 k) při otáčkách 4000 min-1 a maximální točivý moment 250 Nm dosahuje už od 1900 otáček. Neobvykle vysoké efektivnosti využití paliva dosáhli konstruktéři u tohoto přeplňovaného vznětového čtyřválce s přímým vstřikováním paliva vyladěním celé řady parametrů. Úpravy softwaru řídicí jednotky motoru jim dovolily mezi jiným i snížit volnoběžné otáčky. Řídicí jednotka TDI motoru také dokáže předávat doporučení k zařazení převodového stupně na obrazovku "multifunkčního ukazatele Plus". Na něm si pak může řidič přečíst, který z pěti převodových stupňů je za daných podmínek optimální.

Program: BlueMotion znamená více než jen jméno vozu
V létě 2006 automobilka Volkswagen představila první vůz patřící pod novou značku BlueMotion, Polo BlueMotion. Jeho tříválcový motor TDI dává výkon 59 kW (80 k) při průměrné spotřebě pouhých 3,9 l/100 km a obsahu emisí CO2 103 g/km jízdy. Ale název BlueMotion se nevztahuje jen na modely vozů, nýbrž je spíše označením celé nové třídy. "Blue" (modrá) je barvou značky Volkswagen a je také barvou dvou z hlavních přírodních elementů, vody a vzduchu. A "motion" znamená pohyb nebo impuls, samozřejmě směřující vpřed do budoucnosti. BlueMotion se stává pečetí kvality, která vyniká vysokou ekonomičností bez nepříjemných dopadů na potěšení z jízdy.

Tisková zpráva Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: Sériový Passat BlueMotion: sto km za 5 litrů!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi

MITSUBISHI MOTORS na autosalonu v Ženevě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud