Po úspěšném loňském startu CrossPola a příchodu CrossGolfu počátkem roku 2007, rozšiřuje řady Cross modelů v České republice také úspěšné MPV CrossTouran. Jeho cena začíná na 694 400 Kč včetně DPH za model s motorem o objemu 1,6 litru.
Promyšleně navržený Touran s pohonem předních kol potvrdil svoji pozici velmi praktického a pro každodenní život všestranného talentu. Nový CrossTouran umocňuje tyto vlastnosti o ještě větší radost z jízdy, kvalitu zpracování i atraktivní poměr ceny a výkonu. CrossTouran si český zákazník může objednat ve třech zážehových a třech vznětových variantách s výkony od 75 kW (102 k) do 125 kW (170 k), přičemž vrcholem nabídky je stopětadvacetikilowattový motor 1.4 TSI Twincharger se sériově dodávanou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Již na první pohled CrossTouran zaujme pneumatikami na ráfcích ve dvojí šířce - 6,5 palce vpředu resp. 215/50 a 8 palců vzadu (235/40) na sériově dodávaných 17“ kolech z lehkých slitin, které zvýrazňují výborné jízdní vlastnosti CrossTouranu. Rozšířené podběhy a prahy plynule přecházející do dveřních panelů poskytují vozu solidní a robustní charakter.
Kvůli zvýšení světlé výšky o 12 milimetrů vybavili konstruktéři CrossTouran upravenou verzí zesíleného podvozku, včetně modifikovaného systému odpružení. Podélný střešní nosič také nemá CrossTouran jen pro ozdobu: Díky němu je na střechu možné ukotvit systém skladovacích boxů s maximální hmotností až 100 kilogramů.
Se svým funkčním designem a zejména s oranžovo-šedivým interiérem navozuje CrossTouran mladistvou a příjemnou atmosféru. Zvláště ve spojení s lakem karoserie červená „Rock“ je tato oranžovo-šedivá kombinace mimořádně šarmantní. Barevně korespondující materiály použili designéři nejen na komfortní přední i zadní sedadla, ale také na výplně dveří. Lemy na tříramenném sportovním volantu v perforované kůži doplňují světlejší švy.
Vysokou užitnou hodnotu nabízí CrossTouran i při převozu zavazadel. Základní objem zavazadlového prostoru činí 695 litrů, po odstranění druhé řady sedadel lze tuto hodnotu zvýšit až na úctyhodných 1989 litrů. Objemné předměty i například rekreační vybavení se tak do CrossTouranu vejdou bez sebemenších problémů.
Pokud jde o bezpečnost, u CrossTouranu jeho tvůrci nepřipustili žádný kompromis! Rozsáhlá sériová bezpečnostní výbava se skládá z bezpečnostně optimalizovaných hlavových opěrek na předních sedadlech a krajních sedadlech druhé řady, airbagů pro řidiče a spolujezdce, bočních airbagů vpředu a z hlavových airbagů pro první dvě řady sedadel. Vysoká úroveň aktivní bezpečnosti je mj. zabezpečena elektronickým stabilizačním systémem ESP s komfortním brzdovým asistentem, funkcemi impulsu do volantu a stabilizace přívěsu a posilovačem řízení s proměnlivým účinkem.
Tradičně velmi bohatá sériová výbava modelů Volkswagen v případě CrossTouranu zahrnuje například takové prvky jako klimatizaci "climatic" s poloautomatickou regulací, automatický spínač světlometů pro trvalé svícení, či 3ramenný volant v perforované kůži s alu-dekorací. Tisková zpráva Volkswagen
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?