Nové sportovní kupé - Audi S5

Jan Fiala, 27. února 2007, 21:50 Google+

Audi představilo nejen nové kupé A5, ale také jeho sportovní verzi, typicky nazvanou Audi S5. Tento vůz se jistě stane významnou konkurencí v segmentu výkonných kupé, a to díky kombinaci osmiválcového motoru V8 s technologií přímého vstřiku benzínu FSI, a stálému pohonu všech kol quattro.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
9-7X Aero

9-7X Aero | foto: Audi Press

Sdílejte článek

Použitý osmiválcový motor nejen poskytuje vysoký výkon, ale především se pyšní takřka ideálním průběhem křivek točivého momentu i výkonu. Motoru pak zdařile sekundují speciálně naladěný sportovní podvozek a vysoce výkonné brzdy. Subtilní a čisté designové prvky, použité jak uvnitř, tak vně vozu, pomáhají odlišit toto kupé od jeho konkurentů. Vůz díky nim působí jako rychlý atlet, který patří do zcela samostatné vlastní ligy. Audi S5 se do prodeje dostane současně s modelem Audi A5.

Motor a pohon

Již suchá řeč čísel napoví, že se jedná o nevšední vůz. Avšak čísla jsou jen náznakem toho, jak působivý zážitek čeká řidiče Audi S5. Osmiválcový motor dává výkon 260 kW (354 koní). Točivý moment motoru vrcholí na hodnotě 440 Nm, a to již v 3500 otáčkách. Audi S5 zrychlí z klidu na rychlost 100 km/h za pouhých 5,1 sekundy. Žádná čísla však nemohou popsat vynikající charakter motoru, který se radostně žene do otáček, jenž má naprosto spontánní odezvu na pokyny plynového pedálu, který má tak lineární nárůst výkonu, a který každý pozná díky vzrušujícímu zvuku výkonného vidlicového osmiválce. Motor V8 samozřejmě získává výkonový potenciál díky inovativní technologii přímého vstřiku benzínu FSI, která umožňuje využít vysokého kompresního poměru a optimálního a homogenního rozvrstvení paliva ve válci.

Audi S5 je vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou s velmi přesnými a krátkými dráhami řadicí páky, díky čemuž je řazení jednotlivých rychlostních stupňů doslova požitkem. Vůz je vybaven stálým pohonem všech kol quattro, který umožňuje vynikající trakci a proměnný přenos točivého momentu od základního rozdělení, kdy 40% točivého momentu je přenášeno na přední nápravu a 60% procent na zadní nápravu. V případě potřeby je však tento poměr ve zlomku sekundy dynamicky změněn. Pohonný systém se totiž přizpůsobuje aktuálním jízdním podmínkám a neustále rozděluje točivý moment mezi obě nápravy tak, aby trakce byla co nejlepší.

Sportovní podvozek Audi S5 je naladěn tak, aby dále zlepšil výkon tohoto kupé ve smyslu přesnosti jízdní stopy při dynamické jízdě. Vůz je také vybaven speciálními vysoce výkonnými brzdami, které lze rozeznat podle černého lakování brzdových třemnů. Tyto brzdy vždy zaručí precizní zpomalení nebo zastavení vozu. A nakonec, vůz je vybaven elektronickým stabilizačním systémem ESP, který lze deaktivovat ve dvou úrovních, a to vždy, když si řidič přeje plně využít potenciál Audi S5 například na okruhu.

Design a interiér

Sportovní estetika s jasnou funkčností
Zatímco design Audi A5 představuje vyváženou systézu sportovnosti a elegance, Audi S5 dává na odiv silové vlastnosti robustního atleta. Mřížka chladiče má specifický vzhled modelu Audi S - je lakována v platinově šedé barvě a doplněna vertikálními chromovými sloupky. Přední a zadní nárazník mají agresivnější tvar a robustnější vstupy pro vzduch. Kryty vnějších zpětných zrcátek mají barvu hliníku á vyvolávají sportovní dojem, stejně jako dvojitý výfukový systém se čtyřmi oválnými koncovkami. Přesto mají všechny sportovní atributy vozu vždy i funkční aspekt - například zadní spoiler na víku zavazadlového prostoru generuje přídavnou přítlačnou sílu.

Skutečná síla vychází z interiéru vozu a jeho designu
Audi S5 důkladně podtrhuje svůj atletický charakter. Uvnitř vozu najdeme sportovní sedačky, sportovní volant, přístroje s šedým podkreslením nebo hliníkové kryty prahů. To vše vytváří dynamickou a vytříbenou atmosféru. Samozřejmě lze vyhovět široké škále individuálních požadavků na design interiéru: doplňky například mohou být karbonové, hliníkové, z nerezové oceli nebo ze dřeva. Díky tomu všemu by Audi S5 mělo perfektně plnit jakákoliv přání a očekávání jeho majitele.

Kromě osmnáctipalcových kol v novém S designu, která jsou osazena pneumatikami o rozměru 245/40 R18, jsou standardní výbavou Audi S5 prvky jako xenonová světla Plus s integrovanými působivými světly pro denní svícení v podobě pásku z LED diod, nebo elektricky nastavitelné sportovní sedačky.

Foto: Audi

Vytisknout

Diskuze: Nové sportovní kupé - Audi S5

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

407SW

Peugeot 407 SW také ve verzi SPORT XS

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud