Peugeot 407 SW také ve verzi SPORT XS

Jan Fiala, 27. února 2007, 12:15 Google+

Nevšední kombi Peugeot 407 SW bude již brzy nabízeno v nové úrovni výbavy Sport XS. Tato verze bude určena zákazníkům, kteří touží po výjimečném voze, který vystupuje ze zástupu svých konkurentů a přitom poslouží ke všestranné přepravě pasažérů i nákladu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
407SW

407SW | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Peugeot 407 SW Sport XS navíc nabízí ještě rozsáhlejší výbavu, přičemž již stanadrdní model 407 SW hraje ve své třídě prim. Nový Peugeot 407 SW SPORT XS nabízí vynikající dieselový motor HDI o objemu 2,2 litru a nejvyšším výkonu 170 koní a pyšní se také stylovým provedením exteriéru.

Vůz je navržen tak, aby na první pohled zaujal oko pozorovatele. Model 407 SW Sport XS je, oproti již tak rozsáhlé výbavě verze Sport, vybaven 18" litými koly Soleil (která jsou ve výbavě Sport standardně nabízena pro šestiválce V6 HDi), spoilerem předního nárazníku, zadní střešním spoilerem, sportovní přední ochrannou mřížkou chladiče a dvojitou sportovní koncovkou výfuku.

Peugeot 407 SW Sport XS lze získat ve čtyřech metalických barvách - černé Onyx Black, stříbrné Aluminium, šedé Iron Grey nebo modré Halcyon Blue.
Uvnitř vozu je standardně použito polokožené čalounění Zino. Jako volitelnou výbavu lze zvolit celokožené čalounění interiéru, a to v černé barvě Mistral Black nebo v červené barvě Cerbere Red. Mezi příplatkovou výbavou figuruje také nový multimediální systém RT4.

Motor modelu 407 SW Sport XS, čtyřválec HDi o objemu 2,2 litru, je evolucí motoru HDi 2.2 DW12 TED4. Nová verze motoru využívá nejnovějších technologií spalování nafty a kombinuje vynikající sílu motoru, jemný chod  a skvělou spotřebu. Motor je výsledkem čtvrté fáze spolupráce automobilek PSA Peugeot Citroen a Ford Motor Company, která započala v roce 1998.

Požadavek na získání špičkového výkonu dieselového motoru vyústil v potřebu sestrojení motoru s dvojitým přeplňováním, kdy obě turbodmychadla pracují částečně paralelně a částečně sekvenčně. Díky tomu se podařilo získat nejen vynikající maximální výkon motoru, ale současně i maximálně eliminovat nedostatky  typu turboefektu. Již v nízkých otáčkách tak motor má vysoký točivý moment a okamžitou reakci na pokyny od plynového pedálu. Celý princip spočívá v zapojení dvou turbodmychadel. Od volnoběžných otáček začíná pracovat nízkootáčkové turbodmychadlo, a zásobuje motor dostatkem vzduchu až do 2700 otáček. Pokrývá tedy rozsah nízkých a středních otáček a díky své velikosti je schopno pokrýt všechny požadavky motoru, aniž by docházelo k turboefektu. Při zvyšování otáček motoru se přidává druhé turbodmychadlo, ketré zásobuje motor dostatkem vzduchu ve středních a vysokých otáčkách. Nový motor HDi dosahuje maximálního výkonu 170 koní a s rezervou plní emisní předpisy Euro 4. Motor dosahuje maximálního točivého momentu 383 Nm v pouhých 1500 otáčkách za minutu. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou.

Technické údaje:
Jde o řadový čtyřválcový dieselový motor se 16 ventily (4 ventily na válec), který používá technologii přímého vstřiku paliva do válců a je vybaven dvěma turbodmychadly s pevnými lopatkami. Systém vstřikování pochází od firmy Bosch a využívá piezoelektrické vstřikovače, které vstřikují palivo do válců pod vysokým tlakem. Tlak paliva je vytvářen pumpou, která je poháněna od vačkového hřídele výfukových ventilů. V hlavě válců jsou dva vačkové hřídele, z nichž vačkový hřídel výfukových ventilů je poháněn řemenem a je možné měnit jeho časování.

Výkony a spotřeba paliva:
Maximální rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,0 s
Spotřeba ve městě: 6,8 l/100km
Spotřeba mimo město: 4,3 l/100km
Kombinovaná spotřeba: 5,2 l/100km

Foto: Peugeot

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 407 SW také ve verzi SPORT XS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Pajero

Chtěli byste mít doma vítěze Dakaru?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud