Nevšední kombi Peugeot 407 SW bude již brzy nabízeno v nové úrovni výbavy Sport XS. Tato verze bude určena zákazníkům, kteří touží po výjimečném voze, který vystupuje ze zástupu svých konkurentů a přitom poslouží ke všestranné přepravě pasažérů i nákladu.
Peugeot 407 SW Sport XS navíc nabízí ještě rozsáhlejší výbavu, přičemž již stanadrdní model 407 SW hraje ve své třídě prim. Nový Peugeot 407 SW SPORT XS nabízí vynikající dieselový motor HDI o objemu 2,2 litru a nejvyšším výkonu 170 koní a pyšní se také stylovým provedením exteriéru.
Vůz je navržen tak, aby na první pohled zaujal oko pozorovatele. Model 407 SW Sport XS je, oproti již tak rozsáhlé výbavě verze Sport, vybaven 18" litými koly Soleil (která jsou ve výbavě Sport standardně nabízena pro šestiválce V6 HDi), spoilerem předního nárazníku, zadní střešním spoilerem, sportovní přední ochrannou mřížkou chladiče a dvojitou sportovní koncovkou výfuku.
Peugeot 407 SW Sport XS lze získat ve čtyřech metalických barvách - černé Onyx Black, stříbrné Aluminium, šedé Iron Grey nebo modré Halcyon Blue. Uvnitř vozu je standardně použito polokožené čalounění Zino. Jako volitelnou výbavu lze zvolit celokožené čalounění interiéru, a to v černé barvě Mistral Black nebo v červené barvě Cerbere Red. Mezi příplatkovou výbavou figuruje také nový multimediální systém RT4.
Motor modelu 407 SW Sport XS, čtyřválec HDi o objemu 2,2 litru, je evolucí motoru HDi 2.2 DW12 TED4. Nová verze motoru využívá nejnovějších technologií spalování nafty a kombinuje vynikající sílu motoru, jemný chod a skvělou spotřebu. Motor je výsledkem čtvrté fáze spolupráce automobilek PSA Peugeot Citroen a Ford Motor Company, která započala v roce 1998.
Požadavek na získání špičkového výkonu dieselového motoru vyústil v potřebu sestrojení motoru s dvojitým přeplňováním, kdy obě turbodmychadla pracují částečně paralelně a částečně sekvenčně. Díky tomu se podařilo získat nejen vynikající maximální výkon motoru, ale současně i maximálně eliminovat nedostatky typu turboefektu. Již v nízkých otáčkách tak motor má vysoký točivý moment a okamžitou reakci na pokyny od plynového pedálu. Celý princip spočívá v zapojení dvou turbodmychadel. Od volnoběžných otáček začíná pracovat nízkootáčkové turbodmychadlo, a zásobuje motor dostatkem vzduchu až do 2700 otáček. Pokrývá tedy rozsah nízkých a středních otáček a díky své velikosti je schopno pokrýt všechny požadavky motoru, aniž by docházelo k turboefektu. Při zvyšování otáček motoru se přidává druhé turbodmychadlo, ketré zásobuje motor dostatkem vzduchu ve středních a vysokých otáčkách. Nový motor HDi dosahuje maximálního výkonu 170 koní a s rezervou plní emisní předpisy Euro 4. Motor dosahuje maximálního točivého momentu 383 Nm v pouhých 1500 otáčkách za minutu. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou.
Technické údaje: Jde o řadový čtyřválcový dieselový motor se 16 ventily (4 ventily na válec), který používá technologii přímého vstřiku paliva do válců a je vybaven dvěma turbodmychadly s pevnými lopatkami. Systém vstřikování pochází od firmy Bosch a využívá piezoelektrické vstřikovače, které vstřikují palivo do válců pod vysokým tlakem. Tlak paliva je vytvářen pumpou, která je poháněna od vačkového hřídele výfukových ventilů. V hlavě válců jsou dva vačkové hřídele, z nichž vačkový hřídel výfukových ventilů je poháněn řemenem a je možné měnit jeho časování.
Výkony a spotřeba paliva: Maximální rychlost: 220 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 9,0 s Spotřeba ve městě: 6,8 l/100km Spotřeba mimo město: 4,3 l/100km Kombinovaná spotřeba: 5,2 l/100km
Foto: Peugeot
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?