Nevšední kombi Peugeot 407 SW bude již brzy nabízeno v nové úrovni výbavy Sport XS. Tato verze bude určena zákazníkům, kteří touží po výjimečném voze, který vystupuje ze zástupu svých konkurentů a přitom poslouží ke všestranné přepravě pasažérů i nákladu.
Peugeot 407 SW Sport XS navíc nabízí ještě rozsáhlejší výbavu, přičemž již stanadrdní model 407 SW hraje ve své třídě prim. Nový Peugeot 407 SW SPORT XS nabízí vynikající dieselový motor HDI o objemu 2,2 litru a nejvyšším výkonu 170 koní a pyšní se také stylovým provedením exteriéru.
Vůz je navržen tak, aby na první pohled zaujal oko pozorovatele. Model 407 SW Sport XS je, oproti již tak rozsáhlé výbavě verze Sport, vybaven 18" litými koly Soleil (která jsou ve výbavě Sport standardně nabízena pro šestiválce V6 HDi), spoilerem předního nárazníku, zadní střešním spoilerem, sportovní přední ochrannou mřížkou chladiče a dvojitou sportovní koncovkou výfuku.
Peugeot 407 SW Sport XS lze získat ve čtyřech metalických barvách - černé Onyx Black, stříbrné Aluminium, šedé Iron Grey nebo modré Halcyon Blue. Uvnitř vozu je standardně použito polokožené čalounění Zino. Jako volitelnou výbavu lze zvolit celokožené čalounění interiéru, a to v černé barvě Mistral Black nebo v červené barvě Cerbere Red. Mezi příplatkovou výbavou figuruje také nový multimediální systém RT4.
Motor modelu 407 SW Sport XS, čtyřválec HDi o objemu 2,2 litru, je evolucí motoru HDi 2.2 DW12 TED4. Nová verze motoru využívá nejnovějších technologií spalování nafty a kombinuje vynikající sílu motoru, jemný chod a skvělou spotřebu. Motor je výsledkem čtvrté fáze spolupráce automobilek PSA Peugeot Citroen a Ford Motor Company, která započala v roce 1998.
Požadavek na získání špičkového výkonu dieselového motoru vyústil v potřebu sestrojení motoru s dvojitým přeplňováním, kdy obě turbodmychadla pracují částečně paralelně a částečně sekvenčně. Díky tomu se podařilo získat nejen vynikající maximální výkon motoru, ale současně i maximálně eliminovat nedostatky typu turboefektu. Již v nízkých otáčkách tak motor má vysoký točivý moment a okamžitou reakci na pokyny od plynového pedálu. Celý princip spočívá v zapojení dvou turbodmychadel. Od volnoběžných otáček začíná pracovat nízkootáčkové turbodmychadlo, a zásobuje motor dostatkem vzduchu až do 2700 otáček. Pokrývá tedy rozsah nízkých a středních otáček a díky své velikosti je schopno pokrýt všechny požadavky motoru, aniž by docházelo k turboefektu. Při zvyšování otáček motoru se přidává druhé turbodmychadlo, ketré zásobuje motor dostatkem vzduchu ve středních a vysokých otáčkách. Nový motor HDi dosahuje maximálního výkonu 170 koní a s rezervou plní emisní předpisy Euro 4. Motor dosahuje maximálního točivého momentu 383 Nm v pouhých 1500 otáčkách za minutu. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou.
Technické údaje: Jde o řadový čtyřválcový dieselový motor se 16 ventily (4 ventily na válec), který používá technologii přímého vstřiku paliva do válců a je vybaven dvěma turbodmychadly s pevnými lopatkami. Systém vstřikování pochází od firmy Bosch a využívá piezoelektrické vstřikovače, které vstřikují palivo do válců pod vysokým tlakem. Tlak paliva je vytvářen pumpou, která je poháněna od vačkového hřídele výfukových ventilů. V hlavě válců jsou dva vačkové hřídele, z nichž vačkový hřídel výfukových ventilů je poháněn řemenem a je možné měnit jeho časování.
Výkony a spotřeba paliva: Maximální rychlost: 220 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 9,0 s Spotřeba ve městě: 6,8 l/100km Spotřeba mimo město: 4,3 l/100km Kombinovaná spotřeba: 5,2 l/100km
Foto: Peugeot
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.