Ve světové premiéře se na Mezinárodním ženevském autosalónu (8. až 18. března) představí třetí generace Golfu Variant. Dosud bylo vyrobeno více než 1,2 milionu Golfů Variant ve dvou generačních provedeních. + TAPETY NA PLOCHU PC
Nový Golf Variant již tradičně charakterizují ideální proporce mezi vnitřním prostorem a vnějším rozměrem. Právě to je základem úspěchu tohoto vozu: suverénní objem zavazadlového prostoru při uměřených vnějších rozměrech. Platí to samozřejmě i pro nový Golf Variant: v zavazadlovém prostoru může nový Golf Variant obsazený pěti osobami pojmout až 690 litrů nákladu. A pokud se sklopí opěradla zadních sedadel, nabídne 4,56 metrů dlouhý Volkswagen zavazadlový prostor o objemu 1550 litrů.
V designu nového modelu se spojují klasické stylistické prvky s novými přístupy. Zcela novým prvkem je zadní partie vozu. Zatímco u ostatních karosářských verzí modelu Golf jsou zadní světla rozdělena napůl a polovina je umístěna ve víku zavazadlového prostoru, u nového Golfu Variant jsou zcela integrována v ramenech zadních blatníků. Toto řešení opticky zdůrazňuje značkou šířku, která je k dispozici pro uložení nákladu.
Nový Golf Variant bude při uvedení na trh nabízen se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory. Ze zážehových motorů to budou jednotky s výkony 75 kW (102 k) a 103 kW (140 k). Naprostou novinkou u Golfu Variant s výkonem 140 k je skutečnost, že je v současné době jediným vozem typu kombi vybaveným motorem TSI Twincharger, jehož výkon zvyšuje turbodmychadlo v kombinaci s mechanickým kompresorem.
Téměř stejné výkonové spektrum pokrývají i oba vznětové motory, poskytující výkon 77 kW (105 k) a 103 kW (140 k). Menší z dieselů se spokojí v průměru s pouhými 5,2 litry paliva na 100 km jízdy a generuje jen 137 g emisí CO2 na kilometr. Stejně tak i větší motor je velmi ohleduplný k životnímu prostředí: Golf Variant s ním dosahuje maximální rychlosti 205 km/h při spotřebě 5,6 l/100 km a emisích 148 g/km.
V České republice bude mít Golf Variant premiéru na červnové výstavě Autosalon 2007 v Brně a krátce na to se objeví i u prodejců. Tisková zpráva Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.