Fiat Punto abarth - Legenda se vrací

Martin Kovalčík, 26. února 2007, 19:58 Google+

Zřejmě největší projekt Fiatu se představí na ženevském autosalonu, znovuzrození jedné z ikon automobilového sportu se škorpiónem ve znaku – Abarth.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ultimate Aero TT

Ultimate Aero TT | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Abarth byl vždy synonymem výjimečných vozů se sportovním duchem a jedinečným vzhledem. Fiat se rozhodl o znovuzrození této ikony a prvním projektem se stalo Grande Punto, které si odbude premiéru na zvýšeném stupni uprostřed stánku Fiat v Ženevě.

Tradice pokračuje moderní technologií a sportovní výbavou, interiér oplývá kvalitními materiály a hliníkovými detaily, zvenčí jsou jasně viditelné spoilery pod nárazníky, v místě prahů a lemů blatníků, jiná přední mřížka nebo nápisy Abarth spolu se znaky škorpióna. Stejně jako v minulosti má Abarth dvě duše. Druhá varianta Punta Abarth nese název S2000 a je určena pro závodní účely, rozpoznat jej lze snadno dle širokého a stabilního postoje díky rozšířené karosérii a nafouklých blatníků, střešního křídla, či barevných polepů ve stylu Abarth

Pod kapotou klasické verze Abarth bije srdce s tepem 150 koní v 5.500 ot/min (155k s N98), které má na starost přeplňovaný motor o obsahu 1,4 litru. V budoucnu se však představí verze se 180 k, což je dvojnásobný výkon než u základní verze Grande Punta, stejně jako v dobách Fiatu 500 o výkonu 13 koní, zatímco Fiat 500 Abarth jich měl 26 , ten upaloval rychlostí až 118 km/h.

Grande Punto Abarth se v prodeji objeví v září tohoto roku, závodní verze S200 pak také letos v několika světových soutěžích. 

zdroj: Fiat

Vytisknout

Diskuze: Fiat Punto abarth - Legenda se vrací

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Subaru

Subaru má nový motor - Boxer Turbo Diesel

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud