Zřejmě největší projekt Fiatu se představí na ženevském autosalonu, znovuzrození jedné z ikon automobilového sportu se škorpiónem ve znaku – Abarth.
Abarth byl vždy synonymem výjimečných vozů se sportovním duchem a jedinečným vzhledem. Fiat se rozhodl o znovuzrození této ikony a prvním projektem se stalo Grande Punto, které si odbude premiéru na zvýšeném stupni uprostřed stánku Fiat v Ženevě.
Tradice pokračuje moderní technologií a sportovní výbavou, interiér oplývá kvalitními materiály a hliníkovými detaily, zvenčí jsou jasně viditelné spoilery pod nárazníky, v místě prahů a lemů blatníků, jiná přední mřížka nebo nápisy Abarth spolu se znaky škorpióna. Stejně jako v minulosti má Abarth dvě duše. Druhá varianta Punta Abarth nese název S2000 a je určena pro závodní účely, rozpoznat jej lze snadno dle širokého a stabilního postoje díky rozšířené karosérii a nafouklých blatníků, střešního křídla, či barevných polepů ve stylu Abarth
Pod kapotou klasické verze Abarth bije srdce s tepem 150 koní v 5.500 ot/min (155k s N98), které má na starost přeplňovaný motor o obsahu 1,4 litru. V budoucnu se však představí verze se 180 k, což je dvojnásobný výkon než u základní verze Grande Punta, stejně jako v dobách Fiatu 500 o výkonu 13 koní, zatímco Fiat 500 Abarth jich měl 26 , ten upaloval rychlostí až 118 km/h.
Grande Punto Abarth se v prodeji objeví v září tohoto roku, závodní verze S200 pak také letos v několika světových soutěžích.
zdroj: Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.