Třída G je na trhu již téměř 30 let, za tuto dobu si získal nemalý obdiv za svůj neotřelý a stále stejný design, automobilka Mercedes se tak soustředí jen na vylepšení technologie a pohodlí.
Od roku 1979 kdy byl G-class navržen jako vozidlo pro polní a mimosilniční jízdu se toho příliš nezměnilo, tedy změnilo, ale běžný člověk si toho nevšimne. Design Géčka je až na pár detailů stále stejný, ovšem třeba pod kapotou se postupem času usadil i vysokoobjemový 55 AMG o výkonu 500 koní, či německý ladič Brabus jej osadil V12 6,3 l s dvojicí kompresorů o výkonu 610 k. Rovněž technické zbrojení je na nejvyšší úrovni, najdete zde všechny vymoženosti jako u nejluxusnější limuzíny S-class. To byla trocha z historie, ale pojďme se podívat jaké změny nás čekají pro letošní rok.
Mercedes připravil novou sadu technických vymožeností, ti nejnáročnější zákazníci si tak mohou přát kamerový systém Comand v zádi vozu propojený s LCD obrazovkou 6,5“ ve středové konzole, samozřejmostí je DVD navigační systém s kvalitní audiosoustavou, monitorovací tlakový senzor v pneumatikách, sportovní výfukové potrubí pro model G500 převzatý z G 55 AMG. Interiér je v duchu nejkvalitnější kůže „Cognac“ , ale všimneme si také nového koženého multifunkčního volantu, či zmodernizované přístrojové desky. Z venku pozná bystré oko jiná koncová světla s LED diodami.
Vyspělý pohon všech kol byl doplněn o tažný systém 4ETS, který podporuje vůz táhnoucí přívěs za vámi při rozjezdech na kluzkých površích. Novinkou je také tří-stupňový uzavíratelný diferenciál nebo speciální lehký převod pro nejnáročnější terén.
Z palety motorů nabízí Mercedes tři varianty od G 320 CDI s 224 k až po G 55 AMG s 500 k.
zdroj: Daimler Chrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.