Facelift pro Mercedes třídy G

Clubman
Clubman, foto: DaimlerChrysler
Martin Kovalčík 21. února 2007 10:22
Sdílej:

Třída G je na trhu již téměř 30 let, za tuto dobu si získal nemalý obdiv za svůj neotřelý a stále stejný design, automobilka Mercedes se tak soustředí jen na vylepšení technologie a pohodlí.

Od roku 1979 kdy byl G-class navržen jako vozidlo pro polní a mimosilniční jízdu se toho příliš nezměnilo, tedy změnilo, ale běžný člověk si toho nevšimne. Design Géčka je až na pár detailů stále stejný, ovšem třeba pod kapotou se postupem času usadil i vysokoobjemový 55 AMG o výkonu 500 koní, či německý ladič Brabus jej osadil V12 6,3 l s dvojicí kompresorů o výkonu 610 k. Rovněž technické zbrojení je na nejvyšší úrovni, najdete zde všechny vymoženosti jako u nejluxusnější limuzíny S-class. To byla trocha z historie, ale pojďme se podívat jaké změny nás čekají pro letošní rok.

Mercedes připravil novou sadu technických vymožeností, ti nejnáročnější zákazníci si tak mohou přát kamerový systém Comand v zádi vozu propojený s LCD obrazovkou 6,5“ ve středové konzole, samozřejmostí je DVD navigační systém s kvalitní audiosoustavou, monitorovací tlakový senzor v pneumatikách, sportovní výfukové potrubí pro model G500 převzatý z G 55 AMG. Interiér je v duchu nejkvalitnější kůže „Cognac“ , ale všimneme si také nového koženého multifunkčního volantu, či zmodernizované přístrojové desky. Z venku pozná bystré oko jiná koncová světla s LED diodami.

Vyspělý pohon všech kol byl doplněn o tažný systém 4ETS, který podporuje vůz táhnoucí přívěs za vámi při rozjezdech na kluzkých površích. Novinkou je také tří-stupňový uzavíratelný diferenciál nebo speciální lehký převod pro nejnáročnější terén.

Z palety motorů nabízí Mercedes tři varianty od G 320 CDI s 224 k až po G 55 AMG s 500 k. 

zdroj: Daimler Chrysler

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?