Od roku 1979 kdy byl G-class navržen jako vozidlo pro polní a mimosilniční jízdu se toho příliš nezměnilo, tedy změnilo, ale běžný člověk si toho nevšimne. Design Géčka je až na pár detailů stále stejný, ovšem třeba pod kapotou se postupem času usadil i vysokoobjemový 55 AMG o výkonu 500 koní, či německý ladič Brabus jej osadil V12 6,3 l s dvojicí kompresorů o výkonu 610 k. Rovněž technické zbrojení je na nejvyšší úrovni, najdete zde všechny vymoženosti jako u nejluxusnější limuzíny S-class. To byla trocha z historie, ale pojďme se podívat jaké změny nás čekají pro letošní rok.
Mercedes připravil novou sadu technických vymožeností, ti nejnáročnější zákazníci si tak mohou přát kamerový systém Comand v zádi vozu propojený s LCD obrazovkou 6,5“ ve středové konzole, samozřejmostí je DVD navigační systém s kvalitní audiosoustavou, monitorovací tlakový senzor v pneumatikách, sportovní výfukové potrubí pro model G500 převzatý z G 55 AMG. Interiér je v duchu nejkvalitnější kůže „Cognac“ , ale všimneme si také nového koženého multifunkčního volantu, či zmodernizované přístrojové desky. Z venku pozná bystré oko jiná koncová světla s LED diodami.
Vyspělý pohon všech kol byl doplněn o tažný systém 4ETS, který podporuje vůz táhnoucí přívěs za vámi při rozjezdech na kluzkých površích. Novinkou je také tří-stupňový uzavíratelný diferenciál nebo speciální lehký převod pro nejnáročnější terén.
Z palety motorů nabízí Mercedes tři varianty od G 320 CDI s 224 k až po G 55 AMG s 500 k.
zdroj: Daimler Chrysler