Na letošním autosalonu v Ženevě, který začne již za několik dní, si odbude svou premiéru nové Maserati GranTurismo. Jako vždy slušivý a sexy kabát mu navrhl Pininfarina.
Nové Maserati GranTurismo je svalnatým a sportovním vozem, přičemž potěšení z jehož řízení si můžete dopřávat každý den. A každý den svého řidiče tento vůz znovu a znovu okouzlí. Vyznčuje se totiž excelentní ovladatelností a sportovním naturelem, díky čemuž se stává modelem, se kterým budou v dané kategorii vozů srovnáváni všichni jeho konkurenti. Maserati GranTurismo je navrženo s patřičným ohledem na komfort jízdy, výběr nejkvalitnějších materiálů a technické i funkční zpracování i těch nejmenších detailů. Tento sportovní vůz přitom nabízí dostatek prostoru pro čtyři cestující tak, jak to dokáže právě snad jen Maserati.
Nové Maserati GranTurismo je výkonným sportovním vozem, který je vskutku radost řídit. O jeho pohon se stará amosféricky plněný benzinová osmiválec V8 o objemu 4,2 litru, který dýává maximální výkon 405 koní. Skvělé je váhové rozložení, kdy 49% hmotnosti připadá na přední nápravu a 51% hmotnosti na nápravu zadní. Motor je spřažen s automatickou převodovkou používající adaptivní systém ovládání, který přizpůsobuje řazení aktuálnímu způsobu a stylu jízdy a také jízdním podmínkám.
Tradice konceptu Maserati Gran Turismo začíná v roce 1947, kdy společnost podle přání zákazníků představila na autosalonu v Ženevě své první Gran Turismo, model A6. Již pod návrhem tohoto modelu byl podepsán Pinin Farina. Šlo o první model Maserati tohoto typu vyrobeno bylo celkově 58 těchto vozů. Vůz byl již tehdy automobilovými novináři a tiskem chválen za pokročilé technologie, použité pod kapotou, i za na svou dobu avantgardní stylová řešení.
Název nového modelu - Maserati GranTurismo - není náhodný. Vůz se totiž opět zrodil ze spolupráce mezi Maserati a Pininfarinou a zcela jistě jde o automobil, ketrý bude vzbuzovat emoce a bude se odlišovat od svých konkurentů díky technice i svému unikátnímu stylu.
Nové Maserati GranTurismo představuje další krok vpřed a doplňuje modelovou řadu Maserati. Navazuje tak na světovou premiéru modelu Maserati Quattroporte Automatic, která se odehrála na autoshow v Detroitu.
Foto: Maserati
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.