Na letošním autosalonu v Ženevě, který začne již za několik dní, si odbude svou premiéru nové Maserati GranTurismo. Jako vždy slušivý a sexy kabát mu navrhl Pininfarina.
Nové Maserati GranTurismo je svalnatým a sportovním vozem, přičemž potěšení z jehož řízení si můžete dopřávat každý den. A každý den svého řidiče tento vůz znovu a znovu okouzlí. Vyznčuje se totiž excelentní ovladatelností a sportovním naturelem, díky čemuž se stává modelem, se kterým budou v dané kategorii vozů srovnáváni všichni jeho konkurenti. Maserati GranTurismo je navrženo s patřičným ohledem na komfort jízdy, výběr nejkvalitnějších materiálů a technické i funkční zpracování i těch nejmenších detailů. Tento sportovní vůz přitom nabízí dostatek prostoru pro čtyři cestující tak, jak to dokáže právě snad jen Maserati.
Nové Maserati GranTurismo je výkonným sportovním vozem, který je vskutku radost řídit. O jeho pohon se stará amosféricky plněný benzinová osmiválec V8 o objemu 4,2 litru, který dýává maximální výkon 405 koní. Skvělé je váhové rozložení, kdy 49% hmotnosti připadá na přední nápravu a 51% hmotnosti na nápravu zadní. Motor je spřažen s automatickou převodovkou používající adaptivní systém ovládání, který přizpůsobuje řazení aktuálnímu způsobu a stylu jízdy a také jízdním podmínkám.
Tradice konceptu Maserati Gran Turismo začíná v roce 1947, kdy společnost podle přání zákazníků představila na autosalonu v Ženevě své první Gran Turismo, model A6. Již pod návrhem tohoto modelu byl podepsán Pinin Farina. Šlo o první model Maserati tohoto typu vyrobeno bylo celkově 58 těchto vozů. Vůz byl již tehdy automobilovými novináři a tiskem chválen za pokročilé technologie, použité pod kapotou, i za na svou dobu avantgardní stylová řešení.
Název nového modelu - Maserati GranTurismo - není náhodný. Vůz se totiž opět zrodil ze spolupráce mezi Maserati a Pininfarinou a zcela jistě jde o automobil, ketrý bude vzbuzovat emoce a bude se odlišovat od svých konkurentů díky technice i svému unikátnímu stylu.
Nové Maserati GranTurismo představuje další krok vpřed a doplňuje modelovou řadu Maserati. Navazuje tak na světovou premiéru modelu Maserati Quattroporte Automatic, která se odehrála na autoshow v Detroitu.
Foto: Maserati
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.