Nový Highlander se začne vyrábět od modelového roku 2008, tedy ve druhé polovině letošního roku. Bude proti předchozí generaci znatelně větší, prostornější a v neposlední řadě i výkonnější.
Přes navýšení výkonu však zůstane nezměněna spotřeba paliva. Vůz je také tišší, všestrannější s vylepšenou praktičností a honosí se zlepšeným jízdním komfortem. Nabídne nejvyšší úroveň standardní bezpečnostní výbavy ve svém segmentu. A to vše bude zabaleno do líbivé karoserie, jejíž design působí velmi sebevědomě a mezi podobnými vozy vyniká.
Highlander se bude pyšnit standardní bezpečnostní výbavou, jakou nedisponuje žádný z jeho konkurentů. Bude standardně vybaven sedmi airbagy, včetně kolenního airbagu pro řidiče a hlavových airbagů pro cestující ve všech třech řadách.
Jako všechna SUV od Toyoty v posledních třech letech bude i nový Highlander vybaven bezpečnostním systémem Toyota STAR, který zahrnuje: - ABS - kontrolu trakce - elektronický rozdělovač brzdné síly - brzdového asistenta - a poprvé také vylepšený systém kontroly stability vozu s elektronickým posilovačem řízení
Ve všech verzích s výjimkou základního modelu Base bude použita samostatná záložní kamera a multi-informační obrazovka, nepropojená s navigačním systémem. Nový Highlander se také stane prvním vozem divize Toyota, vybaveným jak aktivními opěrkami hlavy, tak speciálně navrženou kapotou a nárazníky, které by měly být při případné havárii mnohem ohleduplnější k chodcům.
Highlander používá nový podvozek, ketrý je odvozen z podvozku současných modelů Camry a Avalon. Je zhruba o 10 centimetrů delší a osm centimetrů širší, světlá výška vozu je o cca 3cm vyšší a rozvor se zvětšil o takřka 8 centimetrů.
Na druhé řadě sedaček lze přepravovat buď dva, nebo tři pasažéry. Dva pasažéři mohou využít pohodlí "kapitánského křesla" s loketními opěrkami pro obě ruce. V případě potřeby přepravy další osoby se loketní opěrky sklopí a ze dvou křesel se stane lavice pro tři cestující. Střední sedadlo lze, pokud ve druhé řadě sedí jen dva cestující, dokonce zasunout pod přední středovou konzolu a vytvořit tak průchod do třetí řady sedaček. Druhá řada sedaček je také podélně posuvná o 12cm. Třetí řadu sedaček lze pak zcela sklopit a vytvořit tak ploché dno zavazadlového prostoru. Sklo v zadních dveřích je podle stupně výbavy samostatně výklopné a umožňuje tak rychlé nakládání a vykládání drobností.
Nový Highlander se začne prodávat v červenci ve výbavách Base, Sport a Limited. Všechny modely budou vybaveny novým motorem V6 o objemu 3,5 litru, který dává působivý maximální výkon 270 koní, což je o 55 koní více, než činí maximální výkon motoru současné generace o objemu 3,3 litru.
V nabídce příplatkové výbavy budou figurovat položky jako elektricky otevírané koncové dveře, navigační systém s osmipalcovou obrazovkou, zábavní systém pro cestující na zadních sedačkách, vybavený devítipalcovou obrazovkou a třízónová klimatizace.
Předběžné specifikace Toyoty Highlander
Motor V6 o objemu 3,5 litru a výkonu 270 koní Točivý moment 344 Nm pětistupňová automatická převodovka pohon všech kol 4WD nebo jedné nápravy 2WD
Rozměry: Délka 4785 mm šířka 1910 mm Výška 1760 mm Rozvor 2789 mm Světlá výška 206 mm Přepravní kapacita 5 nebo 7 pasažérů Kola o průměru 17 nebo 19 palců
Foto: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.