Druhá generace SUV Toyota Highlander

Jan Fiala, 20. února 2007, 17:40 Google+

Nový Highlander se začne vyrábět od modelového roku 2008, tedy ve druhé polovině letošního roku. Bude proti předchozí generaci znatelně větší, prostornější a v neposlední řadě i výkonnější.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kuga

Kuga | foto: Toyota

Sdílejte článek

Přes navýšení výkonu však zůstane nezměněna spotřeba paliva. Vůz je také tišší, všestrannější s vylepšenou praktičností a honosí se zlepšeným jízdním komfortem. Nabídne nejvyšší úroveň standardní bezpečnostní výbavy ve svém segmentu. A to vše bude zabaleno do líbivé karoserie, jejíž design působí velmi sebevědomě a mezi podobnými vozy vyniká.

Highlander se bude pyšnit standardní bezpečnostní výbavou, jakou nedisponuje žádný z jeho konkurentů. Bude standardně vybaven sedmi airbagy, včetně kolenního airbagu pro řidiče a hlavových airbagů pro cestující ve všech třech řadách.

Jako všechna SUV od Toyoty v posledních třech letech bude i nový Highlander vybaven bezpečnostním systémem Toyota STAR, který zahrnuje:
- ABS
- kontrolu trakce
- elektronický rozdělovač brzdné síly
- brzdového asistenta
- a poprvé také vylepšený systém kontroly stability vozu s elektronickým posilovačem řízení

Ve všech verzích s výjimkou základního modelu Base bude použita samostatná záložní kamera a multi-informační obrazovka, nepropojená s navigačním systémem. Nový Highlander se také stane prvním vozem divize Toyota, vybaveným jak aktivními opěrkami hlavy, tak speciálně navrženou kapotou a nárazníky, které by měly být při případné havárii mnohem ohleduplnější k chodcům.

Highlander používá nový podvozek, ketrý je odvozen z podvozku současných modelů Camry a Avalon. Je zhruba o 10 centimetrů delší a osm centimetrů širší, světlá výška vozu je o cca 3cm vyšší a rozvor se zvětšil o takřka 8 centimetrů.

Na druhé řadě sedaček lze přepravovat buď dva, nebo tři pasažéry. Dva pasažéři mohou využít pohodlí "kapitánského křesla" s loketními opěrkami pro obě ruce. V případě potřeby přepravy další osoby se loketní opěrky sklopí a ze dvou křesel se stane lavice pro tři cestující. Střední sedadlo lze, pokud ve druhé řadě sedí jen dva cestující, dokonce zasunout pod přední středovou konzolu a vytvořit tak průchod do třetí řady sedaček. Druhá řada sedaček je také podélně posuvná o 12cm. Třetí řadu sedaček lze pak zcela sklopit a vytvořit tak ploché dno zavazadlového prostoru. Sklo v zadních dveřích je podle stupně výbavy samostatně výklopné a umožňuje tak rychlé nakládání a vykládání drobností.

Nový Highlander se začne prodávat v červenci ve výbavách Base, Sport a Limited. Všechny modely budou vybaveny novým motorem V6 o objemu 3,5 litru, který dává působivý maximální výkon 270 koní, což je o 55 koní více, než činí maximální výkon motoru současné generace o objemu 3,3 litru.

V nabídce příplatkové výbavy budou figurovat položky jako elektricky otevírané koncové dveře, navigační systém s osmipalcovou obrazovkou, zábavní systém pro cestující na zadních sedačkách, vybavený devítipalcovou obrazovkou a třízónová klimatizace.

Předběžné specifikace Toyoty Highlander

Motor V6 o objemu 3,5 litru a výkonu 270 koní
Točivý moment 344 Nm
pětistupňová automatická převodovka
pohon všech kol 4WD nebo jedné nápravy 2WD

Rozměry:
Délka 4785 mm
šířka 1910 mm
Výška 1760 mm
Rozvor 2789 mm
Světlá výška 206 mm
Přepravní kapacita 5 nebo 7 pasažérů
Kola o průměru 17 nebo 19 palců

Foto: Toyota

Vytisknout

Diskuze: Druhá generace SUV Toyota Highlander

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Roomster

Škoda atakovala žebříček TOP GEAR

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud