Druhá generace SUV Toyota Highlander

Jan Fiala, 20. února 2007, 17:40 Google+

Nový Highlander se začne vyrábět od modelového roku 2008, tedy ve druhé polovině letošního roku. Bude proti předchozí generaci znatelně větší, prostornější a v neposlední řadě i výkonnější.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kuga

Kuga | foto: Toyota

Sdílejte článek

Přes navýšení výkonu však zůstane nezměněna spotřeba paliva. Vůz je také tišší, všestrannější s vylepšenou praktičností a honosí se zlepšeným jízdním komfortem. Nabídne nejvyšší úroveň standardní bezpečnostní výbavy ve svém segmentu. A to vše bude zabaleno do líbivé karoserie, jejíž design působí velmi sebevědomě a mezi podobnými vozy vyniká.

Highlander se bude pyšnit standardní bezpečnostní výbavou, jakou nedisponuje žádný z jeho konkurentů. Bude standardně vybaven sedmi airbagy, včetně kolenního airbagu pro řidiče a hlavových airbagů pro cestující ve všech třech řadách.

Jako všechna SUV od Toyoty v posledních třech letech bude i nový Highlander vybaven bezpečnostním systémem Toyota STAR, který zahrnuje:
- ABS
- kontrolu trakce
- elektronický rozdělovač brzdné síly
- brzdového asistenta
- a poprvé také vylepšený systém kontroly stability vozu s elektronickým posilovačem řízení

Ve všech verzích s výjimkou základního modelu Base bude použita samostatná záložní kamera a multi-informační obrazovka, nepropojená s navigačním systémem. Nový Highlander se také stane prvním vozem divize Toyota, vybaveným jak aktivními opěrkami hlavy, tak speciálně navrženou kapotou a nárazníky, které by měly být při případné havárii mnohem ohleduplnější k chodcům.

Highlander používá nový podvozek, ketrý je odvozen z podvozku současných modelů Camry a Avalon. Je zhruba o 10 centimetrů delší a osm centimetrů širší, světlá výška vozu je o cca 3cm vyšší a rozvor se zvětšil o takřka 8 centimetrů.

Na druhé řadě sedaček lze přepravovat buď dva, nebo tři pasažéry. Dva pasažéři mohou využít pohodlí "kapitánského křesla" s loketními opěrkami pro obě ruce. V případě potřeby přepravy další osoby se loketní opěrky sklopí a ze dvou křesel se stane lavice pro tři cestující. Střední sedadlo lze, pokud ve druhé řadě sedí jen dva cestující, dokonce zasunout pod přední středovou konzolu a vytvořit tak průchod do třetí řady sedaček. Druhá řada sedaček je také podélně posuvná o 12cm. Třetí řadu sedaček lze pak zcela sklopit a vytvořit tak ploché dno zavazadlového prostoru. Sklo v zadních dveřích je podle stupně výbavy samostatně výklopné a umožňuje tak rychlé nakládání a vykládání drobností.

Nový Highlander se začne prodávat v červenci ve výbavách Base, Sport a Limited. Všechny modely budou vybaveny novým motorem V6 o objemu 3,5 litru, který dává působivý maximální výkon 270 koní, což je o 55 koní více, než činí maximální výkon motoru současné generace o objemu 3,3 litru.

V nabídce příplatkové výbavy budou figurovat položky jako elektricky otevírané koncové dveře, navigační systém s osmipalcovou obrazovkou, zábavní systém pro cestující na zadních sedačkách, vybavený devítipalcovou obrazovkou a třízónová klimatizace.

Předběžné specifikace Toyoty Highlander

Motor V6 o objemu 3,5 litru a výkonu 270 koní
Točivý moment 344 Nm
pětistupňová automatická převodovka
pohon všech kol 4WD nebo jedné nápravy 2WD

Rozměry:
Délka 4785 mm
šířka 1910 mm
Výška 1760 mm
Rozvor 2789 mm
Světlá výška 206 mm
Přepravní kapacita 5 nebo 7 pasažérů
Kola o průměru 17 nebo 19 palců

Foto: Toyota

Vytisknout

Diskuze: Druhá generace SUV Toyota Highlander

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Roomster

Škoda atakovala žebříček TOP GEAR

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud