77.mezinárodní autosalon v Ženevě je premiérou pro Suzuki SX4 limuzine se stupňovitou zádí, od které se bude vyvíjet také model sport a později SX4 WRC pro rok 2008.
SX4 se proměnil z lehkého terénního vozu do uhlazeného rodinného sedanu, kde jediným společným rysem zůstává přední část. Přestože sedan nepůsobí tak robusně a prostorně jako starší bratříček, uvnitř nabízí nečekaný prostor každému z cestujících, výjimkou není ani objemný zavazadlový prostor.
Základní verzi bude tvořit dobře vybavená benzínová 1,6 s variabilním časováním ventilů VVT o výkonu 109 koní, Suzuki s ním slibuje velmi dobrou dynamiku, což je u této automobilky zvykem. První model se objeví v prodeji na evropském trhu již koncem tohoto roku, po té se chystá verze limuzíně sport, která se pochlubí silnějším benzínovým motorem o obsahu 2,0, obouvat bude 17-ti palcová kola. V roce 2008 také přijde verze určená pro WRC závody.
Pro ženevský autosalon jsou také připraveny modely Swift Sport Rallye s ostrou 1,6 130k určenou pro Suzuki Rally Cup nebo koncept Splash. Detailní informace o všech modelech a konceptech budou známy až začátkem března.
zdroj: Suzuki
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.