V roce 2005 bavorská automobilka potvrdila, že postaví automobil postavený na platformě modelu X5, který bude jakousi sportovní dodávkou, ostrým kombíkem, prostě MPV pro náruživé řidiče. Jeho čas se blíží a jeho jméno je F5.
Pracovní název tohoto auta byl RFK, ale podle všech indicií se bude jmenovat F5. Bude stát na podvozku X5, tedy vlastně na podvozku modelové řady 5, a možná budemít i menšího sourozence se jménem F3 (tady se opakuje podvozková příbuznost s trojkovými řadami).
Oba modely budou pětidveřové pětimístné vozy nabízené s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Budou určeny pro řidiče, kteří si jízdu užívají a přitom potřebují v autě hodně prostoru pro lidi i případný náklad, a měly by poskytovat pohodlí, na které jsou řidiči BMW zvyklí. Modely eFkové řady by také měly mít větší kola i pneumatiky, které budou zvyšovat neodpruženou hmotnost.
Motory v eftrojkové i efpětkové řadě by měly odpovídat těm, které jsou vběžných trojkách a pětkách, pro F3 tedy platí 235koňový šestiválec o objemu 3l, respektive 300koňové třílitrové twinturbo. Pro Spojené státy, kde se mají eFka prodávat také, je prý v plánu dieselový motor.
Foto: Radovan Varicak
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.