V roce 2005 bavorská automobilka potvrdila, že postaví automobil postavený na platformě modelu X5, který bude jakousi sportovní dodávkou, ostrým kombíkem, prostě MPV pro náruživé řidiče. Jeho čas se blíží a jeho jméno je F5.
Pracovní název tohoto auta byl RFK, ale podle všech indicií se bude jmenovat F5. Bude stát na podvozku X5, tedy vlastně na podvozku modelové řady 5, a možná budemít i menšího sourozence se jménem F3 (tady se opakuje podvozková příbuznost s trojkovými řadami).
Oba modely budou pětidveřové pětimístné vozy nabízené s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Budou určeny pro řidiče, kteří si jízdu užívají a přitom potřebují v autě hodně prostoru pro lidi i případný náklad, a měly by poskytovat pohodlí, na které jsou řidiči BMW zvyklí. Modely eFkové řady by také měly mít větší kola i pneumatiky, které budou zvyšovat neodpruženou hmotnost.
Motory v eftrojkové i efpětkové řadě by měly odpovídat těm, které jsou vběžných trojkách a pětkách, pro F3 tedy platí 235koňový šestiválec o objemu 3l, respektive 300koňové třílitrové twinturbo. Pro Spojené státy, kde se mají eFka prodávat také, je prý v plánu dieselový motor.
Foto: Radovan Varicak
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.