Ford dnes vpustil do světa první oficiální informace s fotografiemi nového Mondea, které zažije svoji premiéru na autosalonu v Ženevě. Ford se rozhodl pro dramaticky zcela nový design nové generace Mondea.
Nové Mondeo má být kombinací stylu, dynamiky a nových technologií, které mají navázat na úspěchy svých předchůdců, jenž se v každé generaci pohybovali do TOP 10 v úspěšnosti prodeje. Přes čtyři miliony těchto oblíbených modelů bylo vyrobeno v továrně Genk a z toho 1,5 milionů bylo prodáno přímo ve Velké Británii.
Nové Mondeo se bezpochyby zařadí do rodiny Ford, kde se utváří nová podoba výrobní řady této značky. Je poslední v nové řadě pokročilého výrazu Fordu s tzv., "kinetic design". Zřetelné změny ovlivnily předek vozu, kde se přední světlomety opět protáhly do stran, přední mřížka chladiče navazuje na vystouplý prolis motoru, čímž Ford ideálně zvládl kombinaci robustnosti a elegance. Na nárazníku je další velká mřížka, která se ze široka "usmívá" vedle mlhových svítilen. Ford si na novém Mondeu vyhrál s chromovým dekorem, když použil na obrysy mřížek chromové lišty, stejně tak na boční linii dveří kolem skel. Robustní boční linie se táhne ke zvýšené zádi, kde je elegantně zabudované ve víku kufru třetí brzdové světlo. Boky vozu ještě více dominují se silně vystouplými blatníky. Zadní svítilny jsou také navrženy tak, aby odrážely ještě lepší pocit výborné kvality.
Prostorný interiér je také ovlivněn stylem "kinetic design". Řidič zde bude mít maximum pohodlí, které skýtá inteligentní umístění ovládacích prvků, pěkně řešenou střední konzolu, kterou po řidičově pravé straně zakončuje sympatická opěrka. Interiér bude vybavený změkčenými materiály na dotyk, příjemně osvětlené prvky, což naznačuje úroveň kvality.
Ford nabídne zákazníkům samozřejmě několik úrovní výbavy, ale v základní najdeme například Electronic Stability Programme (ESP), Ford Easyfuel, Thatcham Cat. 1 alarm, klimatizace, světla "follow-me-home", palubní počítač a MP3 přípojka.
Mondeo se představí v Ženevě ve verzi jak čtyř dveřové, tak i pěti, tedy kombi. Každá varianta bude k dostání v provedení standard pro rodinu a obchod Edge, dále Zetec, a nebo nevyšší úroveň luxusu a technologie Ghia a Titanium X.
Vlajková loď by měla nabídnout maximální cit pro detail. Ghia bude opět reprezentovat klasický luxus, kde budou do designu vstupovat chromové doplňky a dřevěné dekory. Verze Titanium bude spíše oslovovat více současné klienty, kde bude určovat hodnoty současná nejmodernější technologie.
Nová technologie zasáhne do života řidiče více, než kdy v předchozích generacích Mondea. Řidič už nebude potřebovat klíče k otevření vozidla a ani ke startu. Startovat se bude s tzv. "Ford Power", tedy startovacím tlačítkem. Nová bude i palubka, tedy Ford "Convers+" Human Machine Interface (HMI), nový tempomat s kontrolou před vozem a monitorovací systém tlaku pneumatik. Dále pak systém vyvinutý Fordem, Easyfuel systém, který rozpozná, zda nechcete zasunout při tankování do hrdla špatnou tankovací pistoli. Ford tento systém navrhnul tak, že systém umožní zasunutí jen správné pistole do hrdla tankovacího vstupu.
Nová generace Mondea by měla disponovat vynikajícími jízdními vlastnostmi, které nabízejí dynamiku, minimální hluk a jízdu bez vibrací a chvění.
Nové Mondeo bude k dispozici jako tradičně s velkým výběrem jak benzínových, tak dieselových motorů: - 1.8-litrový Duratorq TDCi dieselový motor s výkonem 100 k nebo 125 k s 5ti stupňovou manuální převodovkou. Verze s výkonem 125 k může být ve výběru také s 6ti stupňovou převodovkou. - 2.0-litrový Duratorq TDCi dieselový motor s výkonem 140 k s 6ti rychlostní převodovkou - 2.0-litrový Duratorq TDCi dieselový motor s výkonem 130 k a novou automatickou 6ti stupňovou převodovkou Durashift - 1.6-litrový Duratec Ti-VCT benzínový motor s výkonem 110 k nebo 125 k a 5ti stupňovou manuální převodovkou - 2.0-litrový Duratec HE benzínový motor s výkonem 145 k s manuální 5ti stupňovou převodovkou Durashift - Nový 2.3-litrový Duratec HE čtyřválcový benzínový motor s výkonem 161 k s automatickou 6ti stupňovou převodovkou Durashift Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.