Společnost Mazda Motor Corporation oznámila vylepšenou verzi modelu Premacy, která dostává sportovnější styling a nové pohonné jednotky. Model Premacy je určen pro japonský trh, kde se stává nejpopulárnějším kompaktním minivanem Mazdy. Na našich evropských trzích je stejný model prodáván pod názvem Mazda5.
Mazda Premacy 20Z (model s pohonem předních kol, benzinovým motorem 2.0L DISI a pětistupňovou automatickou převodovkou)
Novinky v modelové řadě Premacy zahrnují i modely, poháněné novým benzinovým motorem o objemu 2,0 litru se systémem přímého vstřiku benzínu "Direct Injection Spark Ignition (DISI)". Motor je spřažen s pětistupňovou automatickou převodovkou. V porovnání se stávajícím dvoulitrovým motorem disponuje zvýšeným výkonem i vyšším točivým momentem. Současně motor DISI dosahuje vynikající spotřeby paliva ve své třídě (kombinovaná spotřeba 6,7 l/100km). Nový model 20Z se pyšní i sportovnějším vzhledem, ketrý je podpořen novými 17" bronzově šedými hliníkovými litými koly a standardně montovanými řadicími pádly pod volantem. Navíc jsou k dispozici dvě nové barvy karoserie, tmavě purpurová barva Dark Plum Mica (na vozech Mazda použita vůbec poprvé) a velmi populární šedá barva Galaxy Gray Mica. Současně byla představena i speciální verze Mazda Premacy s elektricky ovládanou zvihací sedačkou spolujezdce, která je určena pro přepravu vozíčkářů.
Hlavní vlastnosti vylepšené řady Premacy
Zlepšené dynamické vlastnosti: motor DISI s pětistupňovým automatem - Mazda nabízí nový motor MZR 2.0l DISI pro všechny verze Premacy, s výjimkou verze 23S. - Modely, vybavené motorem DISI a pětistupnovým automatem, dosahují lepší spotřeby paliva a nabízejí lepší akceleraci. Dosahují také nižší úrovně emisí.
Specifikace motoru MZR 2.0L DISI: Model LF-VD Vodou chlazený řadový čtyřválec DOHC se 16 ventily Zdvihový objem 1,998ccm Vrtání a zdvih 87.5mm x 83.1mm Maximální výkon 111kW (151PS) v 6200 otáčkách Maximální točivý moment 193Nm ve 4000 otáčkách Přímý vstřik bezolovnatého benzinu Objem palivové nádrže 60 litrů
Do modelové řady byla zařazena sportovnější verze 20Z.Základní model Premacy 20S je vybaven motorem DOHC o objemu 2.0 litru se čtyřstupňovou automatickou převodovkou a dodáván s 15" litými koly. Volitelně lze objednat benzinový motor MZR 2.0L DISI s pětistupňovým automatem.
Exkluzivní výbava: - 17" bronzově šedá hliníková litá kola - Upravená přední a zadní kombinovaná světla - Přední mlhovky - Řadicí pádla pod volantem - Kůží potažený volant a hlavice řadicí páky
Další změny
Barvy karoserie: K dispozici jsou dvě nové barvy, a to Dark Plum Mica a Galaxy Gray Mica. Obě mají zdůraznit styling vozu. Celkem nyní mohou zákazníci volit z jedenácti barev.
Interiér: - Středová loketní opěrka u sedadla spolujezdce a boční loketní opěrky pro zadní sedačky second jsou standardní výbavou pro všechny verze, s výjimku verze 20F. - Kožený paket 23S je novou tovární volitelnou výbavou, dostupnou exkluzivně pro verzi 23S. Paket zvyšuje pocit kvality vozu použitím dvojitě prošívaného koženého čalounění všech sedaček a elektricky posuvných bočních dveří. Foto: Mazda Motor Corporation
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.