Fiat představuje první informace o připravovaném nástupci modelu Bravo. Půjde o pětidveřový hatchback nižší střední třídy, který se vyznačuje typickým šarmem italských vozů.
Když se krása snoubí s podstatou
Nový Fiat Bravo je perfektní kombinací krásy designu i jeho reálného provedení a stává se dalším mezníkem v procesu rošiřování modelové řady Fiatu. To je symbolizováno i novým logem, které si odbývá svůj debut právě na přední masce nového modelu Bravo. Fiat tímto přijímá výzvy budoucnosti, aniž by zavrhoval vše, čeho dosáhl v uplynulém století. Bravo představuje mnoho odkazů na historické tradice a bylo navrženo tak, aby vyjádřilo 'změnu v kontinuitě' a reprezentovalo tak moderní pohled člověka při zachování technologického dědictví, jakým se může pochlubit jen málokterý světový výrobce automobilů. Historická identita a špičkové schopnosti inženýrů, pýcha na minulost a obnovené směřování k inovativnosti - to je kontext, ve které je nový Fiat Bravo potřeba vidět. Fiat Bravo je krásným italským hatchbackem, který je agilní, zábavný při jízdě, a přitom konkurenceschopný díky excelentní vyváženosti mezi nabízenými vlastnostmi a cenou. Vůz byl navržen v centru Fiat Style Centre a chce zaujmout nejširší veřejnost svou nepřeplácaností, elegantními liniemi, které na jedné straně potvrzují záměr Fiatu vytvářet nová auta s rodinnou atmosférou (prvním takovým vozem je Grande Punto), na straně druhé přitom novým způsobem využívat stylových prvků, odkazujících na skvělou tradici tohoto italského výrobce automobilů. Skloněné čelní sklo, kapkovité světlomety, sportovní přední maska s novým logem a dokonce i červená barva, zvolená pro uvedení vozu a známá jako Maranello Red, jsou jasnými odkazy na nejznámější symbol italského automobilistmu: Ferrari. Nový Fiat Bravo se zrodil z tohoto kulturního a stylistického dědictví a výsledkem je pětidveřový hatchback s uhlazenými a přitom agresivními liniemi, který působí současně rafinovaně i kompaktně. Délka vozu je 434 centimetrů, šířka 179 cm a výška 149 cm. Vůz disponuje rozvorem o délce 260 cm a objem zavazadlového prostoru 400 litrů patří ke špičce ve své třídě.
Inovativnost, spolehlivost a kvalita
Podstatou vozů jsou i jejich výkonnost, bezpečnost a technologie. Uvedení nového modelu Fiat Bravo je také příležitostí k představení nové rodiny přeplňovaných benzinových motorů T-JET (1.4 Turbo o vákonu 120 nebo 150 koní), které kombinují nízkou spotřebu paliva a nízkou úroveň emisí s výjimečnou výkonností a připojují se tak k populárním turbodieselovým motorům Multijet se vstřikováním common rail (objem 1.9 litru, výkon 120 nebo 150 koní) a základní benzinové čtrnáctistovce 1.4 16v s výkonem 90 koní.
Komfort je zlepšen přesným řízením a excelentním držením stopy a také výběrem ze dvou osvědčených systémů odpružení, které byly patřičně upraveny a vylepšeny. Na přední nápravě jde o nezávislé zavěšení se vzpěrami McPherson, vzadu pak najdeme nezávisle uloženou torzní nápravu se vzájemně spojenými koly. Fiat Bravo byl navržen tak, aby dosáhl maximálního počtu bodů v testech pasivní i aktivní bezpečnosti. Vůz lze vybavit až až sedmi airbagy, dále jsou použity pro všechny cestující tříbodové bezpečnostní pásy s předepínači a omezovači tahu, každé sedadlo je vybaveno hlavovou opěrkou. Dalším aspektem bezpečnosti jsou nároky, týkající se srážky s chodcem, k nimž bylo přihlíženo při návrhu karoserie. Ta je proto navržena tak, aby maximálně absorbovala energii při tomto typu kolize. Nový model také využívá nejsofistikovanější elektronické systémy, monitorující dynamické chování vozu, jakými jsou ABS s EBD, systém ESP s funkcí Hill Holder, nebo protiprokluzový systém ASR.
Fiat Bravo v sobě spojuje nové technologie nejen co se týká zpracování, ale také co se týká použití elektroniky ve službách komfortu a navození dobrého pocitu v kabině. Nejlepším příkladem je třeba nová generace systému 'Blue&Me', nazvaná nyní 'Blue&Me Nav'. Tato technologie, kterou Fiat Group exkluzivně vyvinul ve spolupráci s Microsoftem, kombinuje funkce předchozí generace s vysoce efektivním navigačním systémem, používajícím piktogramy. Systém má přístup k několika telematickým službám a předvádí skutečný záměr Fiatu: nabídnout jednoduché a užitečné funkce za příznivou cenu. Vůz lze dále vybavit dvouzónovou automatickou klimatizací, zákazníci si vybírají z nabídky dvou autorádií se specifickými Hi-Fi systémy, nabízena je rozměrná otevírací panoramatická střecha, tempomat, dešťový senzor, parkovací senzory nebo mlhovky s adaptabilní funkcí přisvětlování v zatáčkách. Od počátku prodeje bude Fiat Bravo nabízen v pěti motorizacích, dvanácti elegantních barvách a čtyřech úrovních výbavy (Active, Dynamic, Emotion a Sport).
Vyráběno v Itálii, prodáváno po celém světě
Nový Fiat Bravo se má stát měřítkem pro ostatní výrobce v nejdůležitějším evropském segmentu s více než 3400000 vozy, prodanými v roce 2006. Tento segment se již od roku 2000 stabilně podílí na celkových prodejích z více než jedné pětiny. Jde prostě o velmi zajímavý segment trhu, avšak tento segment je současně i vysoce soutěživý, protože se v něm prodává na 30 modelů od nejrůznějších výrobců, počínaje evropskými, přes americké až po asijské. Je potřeba zdůraznit, že až 25% celkových prodejů vozů v tomto segmentu je určeno pro firemní flotily, pro které jsou důležité vlastnosti jako zbytková hodnota, provozní náklady, spolehlivost a cena. To vše jsou však oblasti, ve kterých by nový Fiat Bravo měl patřit k nejlepším na trhu. Toto jsou očekávání, se kterými se továrna v Piedimonte S. Germano (Frosinone) a 3500 jejích zaměstnanců nadšeně chystají produkovat průměrně 120000 vozů ročně. Fiat Bravo se bude prodávat v 55 zemích po celém světě a prodej začne již v letošním roce.
Foto: Fiat Group
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?