Dynamičtější vzhled tří-dveřového Civicu bude rovnou spjat se silnými motory 1,8 i-Vtec a 2,2 i-CTDi oba o výkonu 103kw / 140k stejně jako u pěti-dveřové verze, rozdílem bude tedy označení na víku kufru Type-S a samozřejmě sportovně střižená karosérie s širšími blatníky a spoilery. Paradoxem však zůstává, že ani menší model neosadí Honda maloobjemovým motorem pro méně náročné zákazníky a tudíž i nižší cenou. Třeba se toho dočkáme v budoucnu, nyní Honda nezvládá pokrýt poptávku a na vozy se čeká i několik měsíců.
Ale pojďme se podívat na vrcholnou verzi Type-R, zde už dochází k velkým změnám na podvozku, pružiny a tlumiče posadily Civic blíže k zemi a nastavení podvozku je tvrdší. Ani brzdy neunikly posílení, stejně jako vyladění řízení pro lepší komunikaci mezi řidičem a vozovkou. Ovšem to nejlepší nás čeká pod kapotou. Čtyř-válcový 2,0 i-Vtec s výkonem 148kw / 201k v 7400 ot/min a kroutícím momentem 193 Nm, za použití 95-oktanového benzínu. Stejně jako u bývalé Type-R je převodovka 6ti-stupňová, hmotnost vozu činí 1301 kg. Pokud budete eRko točit, točit a točit, tak se vám odmění zrychlením na stovku za 6,6s a ručička tachometru se zastaví až na hranici 235 km/h.
Pro opravdové nadšence chystá Honda i odlehčenou verzi Type-R a ve spolupráci s italskou firmou JAS Motorsport také vozy určené na okruh.
zdroj: Honda motor