Tak konečně! Zarytí Hondisté již dlouho čekají na oficiální parametry tří-dveřového Civicu Type-S a sportovní Verze Type-R. Dnes je Honda motor zveřejnila.
Dynamičtější vzhled tří-dveřového Civicu bude rovnou spjat se silnými motory 1,8 i-Vtec a 2,2 i-CTDi oba o výkonu 103kw / 140k stejně jako u pěti-dveřové verze, rozdílem bude tedy označení na víku kufru Type-S a samozřejmě sportovně střižená karosérie s širšími blatníky a spoilery. Paradoxem však zůstává, že ani menší model neosadí Honda maloobjemovým motorem pro méně náročné zákazníky a tudíž i nižší cenou. Třeba se toho dočkáme v budoucnu, nyní Honda nezvládá pokrýt poptávku a na vozy se čeká i několik měsíců.
Ale pojďme se podívat na vrcholnou verzi Type-R, zde už dochází k velkým změnám na podvozku, pružiny a tlumiče posadily Civic blíže k zemi a nastavení podvozku je tvrdší. Ani brzdy neunikly posílení, stejně jako vyladění řízení pro lepší komunikaci mezi řidičem a vozovkou. Ovšem to nejlepší nás čeká pod kapotou. Čtyř-válcový 2,0 i-Vtec s výkonem 148kw / 201k v 7400 ot/min a kroutícím momentem 193 Nm, za použití 95-oktanového benzínu. Stejně jako u bývalé Type-R je převodovka 6ti-stupňová, hmotnost vozu činí 1301 kg. Pokud budete eRko točit, točit a točit, tak se vám odmění zrychlením na stovku za 6,6s a ručička tachometru se zastaví až na hranici 235 km/h.
Pro opravdové nadšence chystá Honda i odlehčenou verzi Type-R a ve spolupráci s italskou firmou JAS Motorsport také vozy určené na okruh.
zdroj: Honda motor
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.