Automobilka Nissan oznámila počátek prodeje nového minivozu Pino u dealerů značky v Japonsku. Nové Pino ve shodě s marketingovým sloganem "užívej krásných dnů" je ekonomickým minivozem,
jenž se snadno řídí a snaží se oslovit zákazníky, hledající ideální osobní vůz pro každodenní ježdění především v městském provozu. Jde o čtvrtý minivůz Nissanu. Po modelech Moco, Clipper a Otti tak Pino rozšiřuje modelovou řadu minivozů Nissan a nabízí zákazníkům ještě více možností výběru v tomto rostoucím segmentu trhu. Kromě základních požadavků na minivozy, kterými jsou nízká cena a nízká spotřeba paliva, vyniká Pino i jednoduchým designem, který sděluje přívětivost a přátelskost.Skvělá je snadnost nastupování a vystupování a na špičce ve své třídě je Pino i co se týká poloměru otáčení, což dělá Pino praktickým a snadno použitelným. Vůz je také vybaven množstvím příhodných vlastností ke každodennímu použití, včetně takřka rovné podlahy zavazadlového prostoru.
Model Pino není vyráběn přímo Nissanem. Vyrábí jej Suzuki Motor Corporation a Nissanu je vůz dodáván na bázi OEM. Spolu s uvedením modelu Pino na trh propaguje Nissan také společný marketingový program se Sony Plaza. Tento program je zaměřen na umocnění každodenních zážitků zákazníků s jejich vozem Pino. Klíčovým elementem programu je webový "online shop,", stránky Pinoshop.jp, které nabízejí množství zboží a autopříslušenství. Sony Plaza, spravované organizací PLAZASTYLE Corporation, se specializuje na import unikátních produktů.
Ekonomická koupě i provoz Nízká cena a nízká spotřeba paliva přispívají k celkově levné koupi i provozu. Model 2WD je vybaven třírychlostní automatickou převodovkou a dosahuje kombinované spotřeby paliva 4,8 l/100km. Všechny modely 2WD a 4WD, vybavené pětistupňovou manuální převodovkou dosahují úrovně emisí, díky níž jsou v Japonsku zdaněny sníženou ekologickou sazbou. Model 2WD s pětistupňovým manuálem podléhá sazbě snížené o 9000 jenů, model 2WD s třístupňovým nebo čtyřstupňovým automatem a model 4WD s pětistupňovým manuálem podléhají sazbě snížené o 4500 jenů.
Jednoduchý design podmiňuje uživatelskou přívětivost Přední část má poutavý vzhled s charaktarestickým designem přední masky Nissan. Stejný designový motiv najdeme také u modelů Moco a Otti. Přední světla jsou ostře a čistě řezaná, zatímco stylové blikače používají jak hranaté, tak oblé tvary.
Pohled zezadu prozrazuje pokračování čistých designových linií od střechy až k nárazníku. Kombinovaná zadní světla a hluboce vyříznutý zadní nárazník pak dotvářejí celkově vyvážený vzhled a čistý styl.
Pino jezdí na 13" plechových kolech, jejichž kryty jsou vypracovány v exkluzivním designu Nissan, kombinujícím hrany a oválný reliéf a inspirován je tvarem sněhové vločky. Vůz používá pneumatiky o rozměru 155/65R13 73S. Model Pino nabízí na výběr z devíti barev karoserie, včetně zelené metalízy Lime Green.
Komfortní jízda i použití Sedačky modelu Pino jsou potaženy exkluzivní látkou Nissan, která se vyznačuje jemností na pohmat a mléčně karamelovou barvou. Modely E a E FOUR používají stejnou látkou také pro výplně dveří. Také velký rychloměr se vyznačuje jednoduchým designem s velkými číslicemi, které usnadňují čtení při letmém pohledu. Také ovladače klimatizace a audiosoustavy jsou snadno dosažitelné. Ve voze se nachází mnoho odkládacích prostor. U modelů E a E FOUR jsou boční výdechy ventilace, tlačítko na hlavici řadicí páky a vnitřní kliky dveří jsou ozdobeny stříbrnou barvou, která zdůrazňuje výbornou kvalitu zpracování interiéru.
O pohon vozu Pino se stará řadový tříválec DOHC se dvanácti ventily, který nabízí skvělou ekonomiku provozu a rychlou akceleraci z nízkých rychlostí.
Plně elektronicky řízená čtyřstupňová automatická převodovka v modelech E a E FOUR má optimalizované převodové poměry a umožňuje modelu 2WD E dosáhnout excelentní kombinované spotřeby 4,65 l/100km. Převodovka je také vybavena funkcí pro výjezd do kopce a sjezd prudkých svahů, která umožňuje zabránit nepotřebnému řazení v závislosti na rychlosti jízdy a poloze plynového pedálu při jízdě do kopce; při jízdě z kopce pak převodovka pracuje v závislosti na řidičových operacích s brzdovým pedálem.
Modely S a S FOUR jsou vybaveny pětistupňovou manuální převodovkou s krátkými dráhami pro hladké a rychlé řazení. Jak přední vyztužené zavěšení, tak samostatně uložená vlečení zadní náprava poskytují hladkou a komfortní jízdu, kombinovanou s jistým ovládáním a stabilitou vozu.
Modely 4WD jsou vybaveny stálým pohonem všech kol 4WD, který automaticky rozděluje dostupný točivý moment mezi přední a zadní nápravu v závislosti na jízdním povrchu a podmínkách.
Standardní bezpečnostní výbava všech vozů zahrnuje airbagy pro řidiče a spolujezdce, dvojité předepínače bezpečnostního pásu řidiče s dvoustupňovým omezovačem tahu. Dále má vůz lehkou strukturu, která absorbule energii při nárazu a brzdový systém s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD, protiblokovacím systémem ABS a brzdovým asistentem BA.
Foto: Nissan
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?