Automobilka Nissan oznámila počátek prodeje nového minivozu Pino u dealerů značky v Japonsku. Nové Pino ve shodě s marketingovým sloganem "užívej krásných dnů" je ekonomickým minivozem,
jenž se snadno řídí a snaží se oslovit zákazníky, hledající ideální osobní vůz pro každodenní ježdění především v městském provozu. Jde o čtvrtý minivůz Nissanu. Po modelech Moco, Clipper a Otti tak Pino rozšiřuje modelovou řadu minivozů Nissan a nabízí zákazníkům ještě více možností výběru v tomto rostoucím segmentu trhu. Kromě základních požadavků na minivozy, kterými jsou nízká cena a nízká spotřeba paliva, vyniká Pino i jednoduchým designem, který sděluje přívětivost a přátelskost.Skvělá je snadnost nastupování a vystupování a na špičce ve své třídě je Pino i co se týká poloměru otáčení, což dělá Pino praktickým a snadno použitelným. Vůz je také vybaven množstvím příhodných vlastností ke každodennímu použití, včetně takřka rovné podlahy zavazadlového prostoru.
Model Pino není vyráběn přímo Nissanem. Vyrábí jej Suzuki Motor Corporation a Nissanu je vůz dodáván na bázi OEM. Spolu s uvedením modelu Pino na trh propaguje Nissan také společný marketingový program se Sony Plaza. Tento program je zaměřen na umocnění každodenních zážitků zákazníků s jejich vozem Pino. Klíčovým elementem programu je webový "online shop,", stránky Pinoshop.jp, které nabízejí množství zboží a autopříslušenství. Sony Plaza, spravované organizací PLAZASTYLE Corporation, se specializuje na import unikátních produktů.
Ekonomická koupě i provoz Nízká cena a nízká spotřeba paliva přispívají k celkově levné koupi i provozu. Model 2WD je vybaven třírychlostní automatickou převodovkou a dosahuje kombinované spotřeby paliva 4,8 l/100km. Všechny modely 2WD a 4WD, vybavené pětistupňovou manuální převodovkou dosahují úrovně emisí, díky níž jsou v Japonsku zdaněny sníženou ekologickou sazbou. Model 2WD s pětistupňovým manuálem podléhá sazbě snížené o 9000 jenů, model 2WD s třístupňovým nebo čtyřstupňovým automatem a model 4WD s pětistupňovým manuálem podléhají sazbě snížené o 4500 jenů.
Jednoduchý design podmiňuje uživatelskou přívětivost Přední část má poutavý vzhled s charaktarestickým designem přední masky Nissan. Stejný designový motiv najdeme také u modelů Moco a Otti. Přední světla jsou ostře a čistě řezaná, zatímco stylové blikače používají jak hranaté, tak oblé tvary.
Pohled zezadu prozrazuje pokračování čistých designových linií od střechy až k nárazníku. Kombinovaná zadní světla a hluboce vyříznutý zadní nárazník pak dotvářejí celkově vyvážený vzhled a čistý styl.
Pino jezdí na 13" plechových kolech, jejichž kryty jsou vypracovány v exkluzivním designu Nissan, kombinujícím hrany a oválný reliéf a inspirován je tvarem sněhové vločky. Vůz používá pneumatiky o rozměru 155/65R13 73S. Model Pino nabízí na výběr z devíti barev karoserie, včetně zelené metalízy Lime Green.
Komfortní jízda i použití Sedačky modelu Pino jsou potaženy exkluzivní látkou Nissan, která se vyznačuje jemností na pohmat a mléčně karamelovou barvou. Modely E a E FOUR používají stejnou látkou také pro výplně dveří. Také velký rychloměr se vyznačuje jednoduchým designem s velkými číslicemi, které usnadňují čtení při letmém pohledu. Také ovladače klimatizace a audiosoustavy jsou snadno dosažitelné. Ve voze se nachází mnoho odkládacích prostor. U modelů E a E FOUR jsou boční výdechy ventilace, tlačítko na hlavici řadicí páky a vnitřní kliky dveří jsou ozdobeny stříbrnou barvou, která zdůrazňuje výbornou kvalitu zpracování interiéru.
O pohon vozu Pino se stará řadový tříválec DOHC se dvanácti ventily, který nabízí skvělou ekonomiku provozu a rychlou akceleraci z nízkých rychlostí.
Plně elektronicky řízená čtyřstupňová automatická převodovka v modelech E a E FOUR má optimalizované převodové poměry a umožňuje modelu 2WD E dosáhnout excelentní kombinované spotřeby 4,65 l/100km. Převodovka je také vybavena funkcí pro výjezd do kopce a sjezd prudkých svahů, která umožňuje zabránit nepotřebnému řazení v závislosti na rychlosti jízdy a poloze plynového pedálu při jízdě do kopce; při jízdě z kopce pak převodovka pracuje v závislosti na řidičových operacích s brzdovým pedálem.
Modely S a S FOUR jsou vybaveny pětistupňovou manuální převodovkou s krátkými dráhami pro hladké a rychlé řazení. Jak přední vyztužené zavěšení, tak samostatně uložená vlečení zadní náprava poskytují hladkou a komfortní jízdu, kombinovanou s jistým ovládáním a stabilitou vozu.
Modely 4WD jsou vybaveny stálým pohonem všech kol 4WD, který automaticky rozděluje dostupný točivý moment mezi přední a zadní nápravu v závislosti na jízdním povrchu a podmínkách.
Standardní bezpečnostní výbava všech vozů zahrnuje airbagy pro řidiče a spolujezdce, dvojité předepínače bezpečnostního pásu řidiče s dvoustupňovým omezovačem tahu. Dále má vůz lehkou strukturu, která absorbule energii při nárazu a brzdový systém s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD, protiblokovacím systémem ABS a brzdovým asistentem BA.
Foto: Nissan
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?