Automobilka Nissan oznámila počátek prodeje nového minivozu Pino u dealerů značky v Japonsku. Nové Pino ve shodě s marketingovým sloganem "užívej krásných dnů" je ekonomickým minivozem,
jenž se snadno řídí a snaží se oslovit zákazníky, hledající ideální osobní vůz pro každodenní ježdění především v městském provozu. Jde o čtvrtý minivůz Nissanu. Po modelech Moco, Clipper a Otti tak Pino rozšiřuje modelovou řadu minivozů Nissan a nabízí zákazníkům ještě více možností výběru v tomto rostoucím segmentu trhu. Kromě základních požadavků na minivozy, kterými jsou nízká cena a nízká spotřeba paliva, vyniká Pino i jednoduchým designem, který sděluje přívětivost a přátelskost.Skvělá je snadnost nastupování a vystupování a na špičce ve své třídě je Pino i co se týká poloměru otáčení, což dělá Pino praktickým a snadno použitelným. Vůz je také vybaven množstvím příhodných vlastností ke každodennímu použití, včetně takřka rovné podlahy zavazadlového prostoru.
Model Pino není vyráběn přímo Nissanem. Vyrábí jej Suzuki Motor Corporation a Nissanu je vůz dodáván na bázi OEM. Spolu s uvedením modelu Pino na trh propaguje Nissan také společný marketingový program se Sony Plaza. Tento program je zaměřen na umocnění každodenních zážitků zákazníků s jejich vozem Pino. Klíčovým elementem programu je webový "online shop,", stránky Pinoshop.jp, které nabízejí množství zboží a autopříslušenství. Sony Plaza, spravované organizací PLAZASTYLE Corporation, se specializuje na import unikátních produktů.
Ekonomická koupě i provoz Nízká cena a nízká spotřeba paliva přispívají k celkově levné koupi i provozu. Model 2WD je vybaven třírychlostní automatickou převodovkou a dosahuje kombinované spotřeby paliva 4,8 l/100km. Všechny modely 2WD a 4WD, vybavené pětistupňovou manuální převodovkou dosahují úrovně emisí, díky níž jsou v Japonsku zdaněny sníženou ekologickou sazbou. Model 2WD s pětistupňovým manuálem podléhá sazbě snížené o 9000 jenů, model 2WD s třístupňovým nebo čtyřstupňovým automatem a model 4WD s pětistupňovým manuálem podléhají sazbě snížené o 4500 jenů.
Jednoduchý design podmiňuje uživatelskou přívětivost Přední část má poutavý vzhled s charaktarestickým designem přední masky Nissan. Stejný designový motiv najdeme také u modelů Moco a Otti. Přední světla jsou ostře a čistě řezaná, zatímco stylové blikače používají jak hranaté, tak oblé tvary.
Pohled zezadu prozrazuje pokračování čistých designových linií od střechy až k nárazníku. Kombinovaná zadní světla a hluboce vyříznutý zadní nárazník pak dotvářejí celkově vyvážený vzhled a čistý styl.
Pino jezdí na 13" plechových kolech, jejichž kryty jsou vypracovány v exkluzivním designu Nissan, kombinujícím hrany a oválný reliéf a inspirován je tvarem sněhové vločky. Vůz používá pneumatiky o rozměru 155/65R13 73S. Model Pino nabízí na výběr z devíti barev karoserie, včetně zelené metalízy Lime Green.
Komfortní jízda i použití Sedačky modelu Pino jsou potaženy exkluzivní látkou Nissan, která se vyznačuje jemností na pohmat a mléčně karamelovou barvou. Modely E a E FOUR používají stejnou látkou také pro výplně dveří. Také velký rychloměr se vyznačuje jednoduchým designem s velkými číslicemi, které usnadňují čtení při letmém pohledu. Také ovladače klimatizace a audiosoustavy jsou snadno dosažitelné. Ve voze se nachází mnoho odkládacích prostor. U modelů E a E FOUR jsou boční výdechy ventilace, tlačítko na hlavici řadicí páky a vnitřní kliky dveří jsou ozdobeny stříbrnou barvou, která zdůrazňuje výbornou kvalitu zpracování interiéru.
O pohon vozu Pino se stará řadový tříválec DOHC se dvanácti ventily, který nabízí skvělou ekonomiku provozu a rychlou akceleraci z nízkých rychlostí.
Plně elektronicky řízená čtyřstupňová automatická převodovka v modelech E a E FOUR má optimalizované převodové poměry a umožňuje modelu 2WD E dosáhnout excelentní kombinované spotřeby 4,65 l/100km. Převodovka je také vybavena funkcí pro výjezd do kopce a sjezd prudkých svahů, která umožňuje zabránit nepotřebnému řazení v závislosti na rychlosti jízdy a poloze plynového pedálu při jízdě do kopce; při jízdě z kopce pak převodovka pracuje v závislosti na řidičových operacích s brzdovým pedálem.
Modely S a S FOUR jsou vybaveny pětistupňovou manuální převodovkou s krátkými dráhami pro hladké a rychlé řazení. Jak přední vyztužené zavěšení, tak samostatně uložená vlečení zadní náprava poskytují hladkou a komfortní jízdu, kombinovanou s jistým ovládáním a stabilitou vozu.
Modely 4WD jsou vybaveny stálým pohonem všech kol 4WD, který automaticky rozděluje dostupný točivý moment mezi přední a zadní nápravu v závislosti na jízdním povrchu a podmínkách.
Standardní bezpečnostní výbava všech vozů zahrnuje airbagy pro řidiče a spolujezdce, dvojité předepínače bezpečnostního pásu řidiče s dvoustupňovým omezovačem tahu. Dále má vůz lehkou strukturu, která absorbule energii při nárazu a brzdový systém s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD, protiblokovacím systémem ABS a brzdovým asistentem BA.
Foto: Nissan
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.