Dlouho očekávaný model švédské automobilky Volvo – C30 se poprvé představil veřejnosti na Pařížském autosalonu minulý rok a teď je k dispozici i u našich dealerů Volvo.
Hatchback je typ vozu, který by neměl chybět žádné automobilce, a o tom se přesvědčilo i samotné Volvo, které po dlouhé době zaplňuje mezeru v tomto segmentu svým modelem C30. Ten si bere tvary z více jak 15let starého modelu 480 s useknutou rovnou zádi a dlouhým oknem. Přední část a interiér vychází spíše z modelu S40.
C30 klade důraz na design a potěšení z řízení, svou výjimečnost potvrzuje i vyšší cenou, a proto konkuruje vozům jako je Bmw 1 nebo Audi A3. Nejlevnější model má cenovku 489tis. Kč a je osazen motorem 1,6 o výkonu 100k. Celkem je na výběr 8 motorů, silnější benzín 1,8 má 125k, 2,0 pak 145k a 2,4 170k, pro řidiče s adrenalinem v krvi připravilo Volvo sportovní verzi T5 s pětiválcovým přeplňovaným 2,5 s výkonem 220k a 320Nm kroutícího momentu, stovku pak zvládá za 6,7s a maximálka je 240km/h, ten je ovšem také nejdražší - 799tis. Kč
Z dieselových motorů je pak na výběr 1,6 109k, 2,0 136k a vrcholná D5 se 180k a 350Nm za cenu 778tis. Kč.
Zdroj: Volvocars.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.