Nová Škoda Fabia se vyznačuje všemi hlavními rysy, které přivedly již více než 1,5 milionu zákazníků ke koupi první generace a které ještě dále rozvíjí. Nová Fabia se tak může ve své třídě pochlubit největším prostorem pro kolena a hlavy cestujících na zadních sedadlech a dostatkem prostoru pro pohodlné cestování.
Vnějšími rozměry (3992 mm x 1642 mm x 1498 mm) patří Fabia mezi největší vozy ve své třídě. Celková délka vozu vzrostla s novým designem nárazníků. Interiér nabízí více místa posádce na předních i zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má základní objem 300 l a po sklopení zadních sedadel se může zvýšit až na 1163 l. Snížena byla i hrana nakládacího otvoru, a to asi o 20mm, díky čemuž je nyní nakládání a vykládání zavazadel snazší.
Ke spolehlivosti, prostornosti, dobrým jízdním vlastnostem, bezpečné konstrukci a zajímavému poměru ceny a užitné hodnoty se přidává nová karoserie se svěžím designem, širokou nabídkou vnějších barev a kombinací kvalitních materiálů a barev v interiéru.
Velká pozornost byla rovněž věnována oblasti bezpečnosti. Nově mohou být cestující na předních i zadních sedadlech chráněni hlavovými airbagy. Na zadních sedadlech lze upevnit dětskou sedačku pásem Top-Tether, který při případném čelním nárazu omezuje pohyb horní části dětské sedačky vpřed. Již ve standardu jsou zahrnuty dva přední a dva boční airbagy a systém ABS + MSR s brzdovým asistentem DualRate.
Při vývoji a konstrukci automobilu a jeho výbav byly použity nejnovější technologie, jako např. virtuální realita. S novým modelem přináší značka Škoda také ve své nejmenší modelové řadě možnost zvolit místo pětistupňové manuální převodovky šestistupňovou automatickou převodovku Tiptronic nebo elektronicky řízenou klimatizaci Climatronic. V oblasti komunikačních technologií nabízí nová Fabia originální přípravu pro telefon GSM s technologií Bluetooth nebo audiosystémy s možností připojení externích zařízení, jako jsou přehrávač MP3 nebo iPod.
Pro nový vůz Fabia je připraveno celkem sedm motorů - čtyři zážehové a tři vznětové. Oba populární benzinové tříválce a benzinová jedna-čtyřka nyní disponují zvýšeným výkonem a poskytují tak vozu ještě větší pružnost. Pro oba silnější dieselové motory je novinkou možnost montáže filtru pevných částic DPF.
Zážehové motory:
- 1,2 HTP/44 kW
- 1,2 12V HTP/51 kW
- 1,4 16V/63 kW
- 1,6 16V/77 kW (také s automatickou převodovkou)
Vznětové motory:
- 1,4 TDI PD/51 kW
- 1,4 TDI PD/59 kW (také s DPF)
- 1,9 TDI PD/77 kW (také s DPF)
Světová premiéra nové generace vozu Škoda Fabia proběhne na Autosalonu v Ženevě v březnu 2007. Následně bude nový model uveden na evropské trhy, a to nejprve v Česku, Německu, Rakousku a Švýcarsku, kde bude k mání již od března tohoto roku. Výroba karosářských verzí Fabia Combi a Fabia Sedan první generace bude pokračovat i nadále.
Foto: Škoda Auto