Nová Škoda Fabia byla představena novinářům v rámci předváděcí akce v Portugalsku v provincii Algarve.
Nová Škoda Fabia se vyznačuje všemi hlavními rysy, které přivedly již více než 1,5 milionu zákazníků ke koupi první generace a které ještě dále rozvíjí. Nová Fabia se tak může ve své třídě pochlubit největším prostorem pro kolena a hlavy cestujících na zadních sedadlech a dostatkem prostoru pro pohodlné cestování.
Vnějšími rozměry (3992 mm x 1642 mm x 1498 mm) patří Fabia mezi největší vozy ve své třídě. Celková délka vozu vzrostla s novým designem nárazníků. Interiér nabízí více místa posádce na předních i zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má základní objem 300 l a po sklopení zadních sedadel se může zvýšit až na 1163 l. Snížena byla i hrana nakládacího otvoru, a to asi o 20mm, díky čemuž je nyní nakládání a vykládání zavazadel snazší.
Ke spolehlivosti, prostornosti, dobrým jízdním vlastnostem, bezpečné konstrukci a zajímavému poměru ceny a užitné hodnoty se přidává nová karoserie se svěžím designem, širokou nabídkou vnějších barev a kombinací kvalitních materiálů a barev v interiéru.
Velká pozornost byla rovněž věnována oblasti bezpečnosti. Nově mohou být cestující na předních i zadních sedadlech chráněni hlavovými airbagy. Na zadních sedadlech lze upevnit dětskou sedačku pásem Top-Tether, který při případném čelním nárazu omezuje pohyb horní části dětské sedačky vpřed. Již ve standardu jsou zahrnuty dva přední a dva boční airbagy a systém ABS + MSR s brzdovým asistentem DualRate.
Při vývoji a konstrukci automobilu a jeho výbav byly použity nejnovější technologie, jako např. virtuální realita. S novým modelem přináší značka Škoda také ve své nejmenší modelové řadě možnost zvolit místo pětistupňové manuální převodovky šestistupňovou automatickou převodovku Tiptronic nebo elektronicky řízenou klimatizaci Climatronic. V oblasti komunikačních technologií nabízí nová Fabia originální přípravu pro telefon GSM s technologií Bluetooth nebo audiosystémy s možností připojení externích zařízení, jako jsou přehrávač MP3 nebo iPod.
Pro nový vůz Fabia je připraveno celkem sedm motorů - čtyři zážehové a tři vznětové. Oba populární benzinové tříválce a benzinová jedna-čtyřka nyní disponují zvýšeným výkonem a poskytují tak vozu ještě větší pružnost. Pro oba silnější dieselové motory je novinkou možnost montáže filtru pevných částic DPF.
Zážehové motory: - 1,2 HTP/44 kW - 1,2 12V HTP/51 kW - 1,4 16V/63 kW - 1,6 16V/77 kW (také s automatickou převodovkou)
Vznětové motory: - 1,4 TDI PD/51 kW - 1,4 TDI PD/59 kW (také s DPF) - 1,9 TDI PD/77 kW (také s DPF)
Světová premiéra nové generace vozu Škoda Fabia proběhne na Autosalonu v Ženevě v březnu 2007. Následně bude nový model uveden na evropské trhy, a to nejprve v Česku, Německu, Rakousku a Švýcarsku, kde bude k mání již od března tohoto roku. Výroba karosářských verzí Fabia Combi a Fabia Sedan první generace bude pokračovat i nadále.
Foto: Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.