Světovou premiéru dnes slaví nový Mercedes Třídy C, s výjimečným bezpečím, pohodlím a výkonem nastavil laťku hodně vysoko, vypálí však rybník své konkurenci Bmw 3 a Audi A4?
Design: Na první pohled je viditelné, že rysy nového Céčka vychází s nejvyšší třídy S – protáhlé světlomety, masivní mříží, vytažené lemy blatníků a pomalu padající záď je toho jasným důkazem. Příď se navíc liší podle typu výbavy – Avangarde, Classic a Elegance, navíc každá úroveň je zaměřena na jiný typ zákazníka, což je jeden z hlavních cílů marketingového oddělení Mercedesu – oslovit širokou škálu potencionálních kupců. Co se týče rozměrů, tak se nová třída nafoukla do všech stran délka 4581mm (+55mm), šířka 1770mm (+42mm) a rozvor 2760mm (+45mm).
Bezpečnost a výbava: Technické inovace jsou u Mercedesu, jak je zvykem, na nejvyšší úrovni. Z celkového množství výbavy jsme vybrali jen ty nejzajímavější. C-class dostal tzv. „Agility Control“, ten se ochotně postará o nastavení vašeho podvozku a řízení v závislosti na povrchu silnice, vše je propojeno s adaptivním brzdným systémem. Přestože byste ztratili kontrolu nad vozem, pasažéry chrání 7 airbagů, pásové omezovače hmotnosti, či Neck Pro – ochranné hlavové a krční opěrky, aktivující se okamžitě při nárazu zezadu. Třída C je může být také vybavena inteligentním světelným systémem nebo Pre-Safe systémem, známém z S – classe, který chrání cestující v případě nehody (více v sekci Technika) nebo vnitřním informačním systémem Command atd.
Motory: Z palety motorů i vybere snad každý, čtveřice zážehových agregátu – C 180K (1,8 155k), C 200K (1,8 180k), C 230 (2,4 200k), C 280 (3,0 230k) a C 350 (3,5 270k). Ze vznětových potom 200 CDI (2,2 135k), 220 CDI (2,2 170k), 320 CDI (3,0 233k). 220 CDI se navíc pyšní o 13% vyšším výkonem s velmi dobrým pružným zrychlením, o 0,3 litry nižší spotřebou. Speciálně byla věnována pozornost i k životnímu prostředí - emisní hodnoty tak splňují ty nejpřísnější limity. Výkon je spjat s 6-ti stupňovou manuální převodovkou nebo 7-st. automatickým 7G-tronic. Pro náročné zákazníky je připraven i pohon všech kol 4Matic.
Snad jediným mínusem téměř dokonalého vozu bude cena, ta není pro ČR zatím určena, nicméně základní model by se měl pohybovat lehce pod hranicí jednoho milionu korun, přestože je C-class „slušně“ vybavena již v základu, chtivý zákazník bude moci utratit další statisíce za nejrůznější nadstandardní výbavu.
zdroj: Daimler-chrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.