Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a Peugeot Citroen (PSA) dnes potvrdili spolupráci o dodávku dieselových motorů 2,2 l common-rail.
Na základě této smlouvy bude PSA dodávat své nové vznětové agregáty o obsahu 2,2 s přímým vstřikováním, včetně patentovaného čističe prachových částic a minimálním obsahem škodlivých látek společnost Mitsubishi, ta jej chce předvést ve svém novém SUV modelu Outlander, který bude představen v Evropě již tento měsíc a osazen tímto motorem bude v druhé polovině roku 2007.
V druhém sklonku tohoto roku rovněž Peugeot a Citroen použije svůj motor, a to u modelu 4007 a C-Crosser.
Dobré vztahy mezi těmito automobilkami panují od roku 2005, kdy obě společnosti pracovaly na projektu SUV – 4WD. Díky vzájemné strategii se oběma stranám otevírají nové možnosti v oblasti technologií a podpory, což posiluje jejich boj proti konkurenci.
zdroj: Mitsubishi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.