Infiniti dosáhlo v uplynulém roce rekordních prodejů, k nimž nezanedbatelnou měrou přispělo i úspěšné uvedení nového sedanu řady G na trh.
A protože Infiniti chce samozřejmě tyto úspěchy nejen zopakovat, ale dokonce překonat, představuje zákazníkům na mezinárodní americké autoshow v Detroitu (NAIAS) zcela novou verzi luxusního vozu SUV řady QX. Infiniti QX je takzvané "full-size SUV" a je tak konkurentem například pro model Mercedes GL.
Nové QX dostalo nejen nový interiér, ale úpravou prošly i vnější tvary karoserie. Infiniti tak zdůraznilo a posílilo to, co měli zákazníci v oblibě již u předchozí verze QX, tedy styling, použité technologie, komfort. A to vše bez důsledků na celkovou nosnost vozu nebo prostornost interiéru.
Mark Igo, viceprezident a generální manažer Infiniti, říká: "Podobně jako zcela nový sedan řady G, demonstruje Infiniti QX naši filozofii neustálého vývoje vozů, soutěžících s jejich rivaly v segmentu lxusních vozů. Přestože náš model zvítězil ve své třídě v hlasování respondentů v anketě J.D. Power a asociace "Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL)", rozhodli jsme se vůz QX významným způsobem upravit a vylepšit, a to jak co se týká designu interiéru, tak po stránkách výkonu, luxusních doplňků a funcí, a rovněž po stránce technologické."
Nové Infiniti QX se dostane k prodejcům značky Infiniti v dubnu 2007. Jde o prvního nástupce tohoto luxusního SUV, které vstupilo na trh v roce 2004 a ihned se stalo premiantem, vybaveným oproti svým konkurentům mnoha špičkovými funkcemi a doplňky již ve standardu. Vylepšení exteriéru nového modelu QX zahrnují nový přední a zadní nárazník, nová přední mlhová světla, nový střešní nosič, standardě dvacetipalcová chromovaná kola z hliníkové slitiny, a dvě nové barvy karoserie - Lakeshore Slate a Serengeti Sand.
Novému interiéru modelu QX dominuje přepracovaný panel přístrojů a přístrojová deska v designu. Přístroje jsou podsvíceny elektroluminiscenčním systémem Fine Vision a interiér je vyšperkován novým obložení z pravého dřeva. Komfort a pohodlí jsou zvýšeny pomocí nové třetí řady elektricky sklopných sedadel, standardnímu vybavení vyhřívaným volantem pro model s pohonem všech kol 4WD, a novým provedením interiéru "stone".
Technologická vylepšení zahrnují nový prémiový audiosystém s reproduktory Bose jako standardní výbavu, digitální audiozesilovač Burr-Brown, Music Box s integrovanou pamětí o velikosti 9,5GB, pevným diskem a slotem pro CompactFlash karty, který je schopen přehrávat soubory MP3, navigační systém Infiniti a bezdotykové otevírání a startování pomocí klíče Intelligent Key.
K dispozici jsou dále systém integrovaného kina Infiniti Mobile Entertainment System, které dostalo rozměrnější obrazovku (nově o úhlopříčce 8 palců - předchozí verze měla obrazovku s úhlopříčkou 7 palců) a standardní navigační systém XMR NavTraffict, který nabízí dopravní informace, vycházející z dopravní situace v reálném čase (vyžadováno je satelitní rádio XMR) - tento systém umožňuje řidiči zvolit v každém okamžiku nejefektivnější trasu, vedoucí do požadovaného cíle.
Infiniti QX si nadále udržuje ve své třídě vozů primát v prostoru, který je k dispozici ve druhé řadě sedadel. Nabízí drsnou a robustní konstrukci, umožňující sjet mimo zpevněné cesty a současně nadbytek výkonu, umožňující zatížit vůz (včetně připojeného vleku) až do celkové hmotnosti přes 4000 kilogramů. To vše je umožněno díky standardnímu osmiválci V8 DOHC o objemu 5,6 litru a výkonu 320 koní.
Infiniti se drží svého slibu představit každých 13 měsíců 3 nové modely. Na dubnovém mezinárodním autosalonu v New Yorku tak budou představeny nová generace modelu Infiniti G Coupe a nový koncept crossoveru (modelu SUV).
Foto: Infiniti
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.