Nejlevnější a nejmenší kousek v portfoliu BMW se ukázal v nové, třídveřové podobě.
Rok 2007 znamená pro nejmenší auto prestižní značky BMW nejen vylepšení pětidveřového modelu, ale také představení třídveřové verze tohoto auta, které po celém světě spolehlivě vyvolává rozporuplné pocity. Bude fakt, že zmizely dvoje dveře, znamenat, že se vztah automobilových nadšenců k malému bavoráku změní?
Tvar BMW série 1 se po odebrání páru zadních dveří trošku proměnil, auto působí delší a přední spoiler je, stejně jako u pětidveřového modelu pro letošní rok, také trošku jiný.
Kromě vnějších změn se objevily samozřejmě i vnitřní: nové modely by měly být úspornější. Menší spotřeba je způsobena mimo jiné regenerační technikou brzdění, při niž se nabíjí speciální baterie, a tak se uspoří až 3% paliva..
Mnohem zajímavější než o tři procenta nižší spotřeba je však oficiální představení nového třídveřového modelu. Díky prodloužení linie dveří působí sportovnějším dojmem, a protože je i lehčí než pětidveřový hatchback, bude jistě i rychlejší: z nuly na sto km/h by se měl dostat za méně než šest sekund. Do třídveřové jedničky se údajně budou montovat motory o objemu 1,6l, 2l, 3l a dvoulitrový naftový motor.
Jak nový třídveřový model, tak vylepšený pětidveřový vůz by podle oficiálních informací měly objevit v březnu na autosalonu v ženevě a poté se mají začít prodávat ve Velké Británii.
Foto: BMW
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?