Nejlevnější a nejmenší kousek v portfoliu BMW se ukázal v nové, třídveřové podobě.
Rok 2007 znamená pro nejmenší auto prestižní značky BMW nejen vylepšení pětidveřového modelu, ale také představení třídveřové verze tohoto auta, které po celém světě spolehlivě vyvolává rozporuplné pocity. Bude fakt, že zmizely dvoje dveře, znamenat, že se vztah automobilových nadšenců k malému bavoráku změní?
Tvar BMW série 1 se po odebrání páru zadních dveří trošku proměnil, auto působí delší a přední spoiler je, stejně jako u pětidveřového modelu pro letošní rok, také trošku jiný.
Kromě vnějších změn se objevily samozřejmě i vnitřní: nové modely by měly být úspornější. Menší spotřeba je způsobena mimo jiné regenerační technikou brzdění, při niž se nabíjí speciální baterie, a tak se uspoří až 3% paliva..
Mnohem zajímavější než o tři procenta nižší spotřeba je však oficiální představení nového třídveřového modelu. Díky prodloužení linie dveří působí sportovnějším dojmem, a protože je i lehčí než pětidveřový hatchback, bude jistě i rychlejší: z nuly na sto km/h by se měl dostat za méně než šest sekund. Do třídveřové jedničky se údajně budou montovat motory o objemu 1,6l, 2l, 3l a dvoulitrový naftový motor.
Jak nový třídveřový model, tak vylepšený pětidveřový vůz by podle oficiálních informací měly objevit v březnu na autosalonu v ženevě a poté se mají začít prodávat ve Velké Británii.
Foto: BMW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.