Nejlevnější a nejmenší kousek v portfoliu BMW se ukázal v nové, třídveřové podobě.
Rok 2007 znamená pro nejmenší auto prestižní značky BMW nejen vylepšení pětidveřového modelu, ale také představení třídveřové verze tohoto auta, které po celém světě spolehlivě vyvolává rozporuplné pocity. Bude fakt, že zmizely dvoje dveře, znamenat, že se vztah automobilových nadšenců k malému bavoráku změní?
Tvar BMW série 1 se po odebrání páru zadních dveří trošku proměnil, auto působí delší a přední spoiler je, stejně jako u pětidveřového modelu pro letošní rok, také trošku jiný.
Kromě vnějších změn se objevily samozřejmě i vnitřní: nové modely by měly být úspornější. Menší spotřeba je způsobena mimo jiné regenerační technikou brzdění, při niž se nabíjí speciální baterie, a tak se uspoří až 3% paliva..
Mnohem zajímavější než o tři procenta nižší spotřeba je však oficiální představení nového třídveřového modelu. Díky prodloužení linie dveří působí sportovnějším dojmem, a protože je i lehčí než pětidveřový hatchback, bude jistě i rychlejší: z nuly na sto km/h by se měl dostat za méně než šest sekund. Do třídveřové jedničky se údajně budou montovat motory o objemu 1,6l, 2l, 3l a dvoulitrový naftový motor.
Jak nový třídveřový model, tak vylepšený pětidveřový vůz by podle oficiálních informací měly objevit v březnu na autosalonu v ženevě a poté se mají začít prodávat ve Velké Británii.
Foto: BMW
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.