Sportovní model Nissan Z bude mít sourozence, závodní oddělení Nismo postavilo novou verzi oblíbeného Zetka pod názvem Fairlady.
Své znalosti z automobilových závodů zužitkoval Nismo na sériové verzi Zetka, zákazníci si tak mohou vychutnat jedinečné sportovní vlastnosti podpořené působivým designem. Nismo začal u karosérie, ta je nyní podstatně tužší díky novému bodykitu s vícečetnými svary a výztuhy náprav. Poté se zaměřil na podvozek, ten je rovněž kompletně předělán, na míru modifikované pružiny a tlumiče dodaly vozu zcela odlišné jízdní vlastnosti. Pro vyšší adhezi se Zetko pyšní Pneumatiky Bridgestone Potenza RE-01R.
Vnější design byl vyvinut na základě návrhových studií Design Group pomocí profesionální počítačové simulace s podporou aerodymických dat vzaty z automobilových závodů Super GT. Bodykit je proto nejen líbivý, ale také užitečný ve vysokých rychlostech, kdy má Zetko mnohem vyšší přítlak.
Interiér má pouze vylepšenou kvalitu materiálů s koženým děrovaným čalouněním – Alcantara a sportovními sedadly s lepším bočním vedením.
Pokud máte o Fairlady Z zájem, musíme Vás zklamat, dostupná je pouze na Japonském trhu.
foto: Autoindex.org
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?