Sportovní model Nissan Z bude mít sourozence, závodní oddělení Nismo postavilo novou verzi oblíbeného Zetka pod názvem Fairlady.
Své znalosti z automobilových závodů zužitkoval Nismo na sériové verzi Zetka, zákazníci si tak mohou vychutnat jedinečné sportovní vlastnosti podpořené působivým designem. Nismo začal u karosérie, ta je nyní podstatně tužší díky novému bodykitu s vícečetnými svary a výztuhy náprav. Poté se zaměřil na podvozek, ten je rovněž kompletně předělán, na míru modifikované pružiny a tlumiče dodaly vozu zcela odlišné jízdní vlastnosti. Pro vyšší adhezi se Zetko pyšní Pneumatiky Bridgestone Potenza RE-01R.
Vnější design byl vyvinut na základě návrhových studií Design Group pomocí profesionální počítačové simulace s podporou aerodymických dat vzaty z automobilových závodů Super GT. Bodykit je proto nejen líbivý, ale také užitečný ve vysokých rychlostech, kdy má Zetko mnohem vyšší přítlak.
Interiér má pouze vylepšenou kvalitu materiálů s koženým děrovaným čalouněním – Alcantara a sportovními sedadly s lepším bočním vedením.
Pokud máte o Fairlady Z zájem, musíme Vás zklamat, dostupná je pouze na Japonském trhu.
foto: Autoindex.org
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.