Dva roky po uvedení modelu Logan na trh, kdy bylo prodáno již více než 400 000 těchto vozů, rozšiřuje Dacia nabídku karosářských variant o verzi Logan MCV (Multi Convivial Vehicle).
Logan MCV je extrémně prostorným kombi s objmeným zavazadlovým prostorem. Vůz vyniká všemi přednostmi sedanu Logan, ke kterým přidává modulární uspořádání interiéru s větší všestranností a přizpůsobivostí. V Loganu MCV lze přepravovat až sedm dospělých pasažérů a tak lze očekávat, že na trhu vícemístných kombíků způsobí podobné zamětřesení, jaké způsobil model Logan mezi sedany v segmentu malých vozů a vozů nižší střední třídy. Prodej Loganu MCV začal v řijnu 2006 v Rumunsku, na další evropské trhy se vůz dostává začátkem roku 2007. Motorová paleta je stejná jako u sedanu, a zahrnuje tři benzinové motory a jeden diesel. Vůz dostává do vínku tříletou záruku, omezenou podobně jako u japonských vozů ujetím 100 000 km. Podobně jako u sedanu Logan, také pro Logan MCV platí, že nabízí skvělý poměr cena/výkon, jaký nenajdete u žádného jiného modelu na trhu.
Jednoduchý a moderní vůz Věrný renomé značky Dacia v oblasti robustnosti, nabízí model Nový Logan MCV ve svém segmentu skvělý poměr kvality a ceny. Již samotná koncepce vozu byla vytvářena s ohledem na váš každodenní pocit spolehlivosti, komfortu a potěšení z jízdy. Nový Logan MCV je spojením jízdního potěšení a komfortu. Důkazem závazku značky Dacia je smluvní záruka 3 roky nebo ujetí 100 000 km.
Z technických specifikací vozu plyne, že designéři měli na zřeteli odolnost i snadnost výroby. Příkladem může být jednodílná přístrojová deska, která se vyznačuje nenáročností při montáži a nabízí výjimečnou životnost a odolnost. Také dveřní panely jsou jednodílné a nabízená čalounění jsou volena tak, aby umocnila dojem kvality a robustnosti.
Již při prvním pohledu vypovídá vzhled vozu Logan MCV o jeho praktickém zaměření. Tvar zadního okna a přední nárazník se širokou maskou chladiče dodávají linii vozu dynamický ráz. Masivní boční ochranné lišty podtrhují celkovou robustnost vozu. Vertikálně posazená zadní světla oblých tvarů jsou důkazem moderně pojatého designu.
Nový Logan MCV se také pyšní velice prostorným interiérem. Ve voze totiž lze přepravovat až 7 dospělých cestujících, přičemž pro každého z nich je k dispozici plnohodnotná sedačka. K dispozici je také zavazadlový prostor rekordního objemu. V pětimístné konfiguraci je k dispozici prostor o objemu až 700 litrů. Při dvoumístném uspořádání se tento prostor zvětší na objem 2350 litrů, díky čemuž je možno naložit i mimořádně objemné předměty. Pro další nezbytnosti je připravena řada odkládacích prostorů: schránky pod středovou konzolou a ve výplních předních dveří, kapsy na opěradlech sedadel, stropní přihrádka, schránky v zavazadlovém prostoru ... celkem více než 54 litrů důmyslných odkládacích míst.
Osvědčené a moderní motory V nabídce motorové palety Loganu MCV najdeme stejné pohonné jednotky, které se osvědčily již pro vezri sedan. Všechny motory a převodovky pocházejí z nabídky mateřského Renaultu. V nabídce najdeme tři motory benzinové (1.4 MPI, 1.6 MPI a 1.6 16V) a jeden diesel 1.5 dCi. Oba motory MPI jsou osvědčenými osmiventilovými čtyřválci. Jde o levné, silné a nenáročné motory, jež perfektně ladí s celkovým pojetím modelu Logan. Oba motory se vyznačují vysokým točivým momentem, který je k dispozici již od nízkých otáček a díky němuž může řidič využít širokého rozmezí využitelných otáček. Velká pozornost byla věnována také optimální hmotnosti vozu. V základní verzi má proto Logan MCV hmotnost pouhých 1165kg. Díky takto nízké hmotnosti jsou dosahovány jak lepší dynamické parametry vozu, tak i nižší spotřeba pohonných hmot.
Motor 1.4 MPI dává výkon 55kW (75 koní) v 5500 otáčkách a maximální točivý moment dosahuje 112 Nm ve 3000 otáčkách. Motor 1.6 MPI pak dosahuje výkonu 64kW (90 koní) při 5500 otáčkách a točivý moment vrcholí na hodnotě 128 Nm ve 3000 otáčkách. Oba motory MPI jsou spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou, jakou najdeme také v modelech Renault Mégane II a Renault Laguna II. V případě obou těchto motorů jsou první tři převodové stupně kratší, díky čemuž je dosaženo rychlejšího rozjezdu a akcelerace vozu z nízkých rychlostí a otáček. Výhoda kratších převodových stupňů se projeví především při větší obsazenosti nebo větším zatížení Loganu MCV. Zbývající dva převodové stuně jsou delší, aby bylo dosaženo lepší akustické pohody při vyšších rychlostech a také snížena spotřeba pohonných hmot. S motorem 1.4 MPI tak Logan MCV dosahuje kombinované spotřeby paliva pouhých 7,6 l/100km.
Motor 1.6 16V nabízí dynamičtěji založeným řidičům vyšší výkon 77kW (105 koní) při 5750 otáčkách. Maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 148 Nm ve 3750 otáčkách, ovšem již ve 2000 otáčkách je k dispozici 90% této hodnoty. Logan MCV s tímto motorem zrychlí z klidu na 100 km/h za 11.8 sekundy. Maximální rychlost pak činí 174 km/h a kombinovaná spotřeba je pouhých 7,5 l benzinu na 100km. Motor 1.6 16V je spřažen s pětistupňovou manuální převodokou JR s vylepšenou synchronizací a ovládáním lanovody. Díky tomuto řešení bylo dosaženo zkrácení drah řadicí páky a lepší přesnosti při řazení. Pro všechny benzinové motory platí servisní interval pro výměny oleje 30000 km.
Jediným zástupcem dieselových motorů pod kapotou Loganu MCV je motor 1.5 dCi. aké tento motor pochází od mateřského Renaultu a jde o čtyřválec se systémem vstřikování common-rail druhé generace a nízkotlakým přeplňováním. Kombinovaná spotřeba Loganu MCV s tímto motorem činí 5,3 l/100 km. Maximální výkon motoru dosahuje 50 kW (70 koní) ve 4000 otáčkách a točivý moment vrcholí hodnotou 160 Nm v 1700 otáčkách. V rozmezí 1500 až 3500 otáček je k dispozici přes 85% této hodnoty. Motor je opět spřažen s manuální pětistupňovou převodovkou s velmi dlouhými převodovými stupni, aby se co nejlépe využil vysoký točivý moment motoru a současně dosáhlo co nejnižší spotřeby paliva. Foto: Renault
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?