Ať už dáte více na emoce nebo na rozum, BMW M5 Touring osloví obě stránky Vašeho já úplně stejně.
Po sedanu BMW M5 přichází na scénu i M5 v provedení Touring (kombi). Stejně jako u sedanu pod kapotou tepe "Motor roku" - vysokootáčkový desetiválec V10 o objemu 5,0 litru dávající 373 kW (507 koní) a 520 Nm, ale navíc zde máte k dispozici až 1650 litrů zavazadlového prostoru (v základní konfiguraci 500 litrů). Takže na klikaté okresce to natřete i ryzím sporťákům a zároveň můžete odvézt rodinu se všemi zavazadly na dovolenou. Vynikající motor doplňuje sedmistupňová převodovka SMG s 11 jízdními programy (stejná jako u sedanu), speciálně naladěný podvozek s nastavitelnými tlumiči nebo třeba M-diferenciál umožnující přenést až 100% výkonu na neprokluzující kolo. Pohon zadních kol a téměř ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu jsou zárukou zábavných jízdních vlastností. A kdyby jste to náhodou s tou zábavou přehnaly, pohlídá Vás stabilizační systém DSC.
Superkombi dokáže pokořit stokilometrovou hranici za 4,8 vteřiny, maximální rychlost je omezena na "klasických" 250 km/hod a papírově si M5 řekne o 15 l/100 km. Po deaktivaci omezovače je schopno kombi uhánět rychlostmi přes 300 km/hod, což z něj činí nejrychlejší kombi dostupné na našem trhu. Doplňky jako vyhřívaná sedadla, úchyty ISOFIX pro dětské sedačky, držáky nápojů nebo zadní sedadla sklopná v poměru 60:40 z něj zase činí praktické kombi, ve kterém bude radost cestovat.
Mezi Audi RS6 a Mercedesy třídy E upravené AMG přichází další lahůdka - BMW M5 Touring. Do kterého rychlíku by jste nastoupily Vy?
Foto: BMW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.