Ať už dáte více na emoce nebo na rozum, BMW M5 Touring osloví obě stránky Vašeho já úplně stejně.
Po sedanu BMW M5 přichází na scénu i M5 v provedení Touring (kombi). Stejně jako u sedanu pod kapotou tepe "Motor roku" - vysokootáčkový desetiválec V10 o objemu 5,0 litru dávající 373 kW (507 koní) a 520 Nm, ale navíc zde máte k dispozici až 1650 litrů zavazadlového prostoru (v základní konfiguraci 500 litrů). Takže na klikaté okresce to natřete i ryzím sporťákům a zároveň můžete odvézt rodinu se všemi zavazadly na dovolenou. Vynikající motor doplňuje sedmistupňová převodovka SMG s 11 jízdními programy (stejná jako u sedanu), speciálně naladěný podvozek s nastavitelnými tlumiči nebo třeba M-diferenciál umožnující přenést až 100% výkonu na neprokluzující kolo. Pohon zadních kol a téměř ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu jsou zárukou zábavných jízdních vlastností. A kdyby jste to náhodou s tou zábavou přehnaly, pohlídá Vás stabilizační systém DSC.
Superkombi dokáže pokořit stokilometrovou hranici za 4,8 vteřiny, maximální rychlost je omezena na "klasických" 250 km/hod a papírově si M5 řekne o 15 l/100 km. Po deaktivaci omezovače je schopno kombi uhánět rychlostmi přes 300 km/hod, což z něj činí nejrychlejší kombi dostupné na našem trhu. Doplňky jako vyhřívaná sedadla, úchyty ISOFIX pro dětské sedačky, držáky nápojů nebo zadní sedadla sklopná v poměru 60:40 z něj zase činí praktické kombi, ve kterém bude radost cestovat.
Mezi Audi RS6 a Mercedesy třídy E upravené AMG přichází další lahůdka - BMW M5 Touring. Do kterého rychlíku by jste nastoupily Vy?
Foto: BMW
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.