Že by Citroenu nestačily dvě prostorná MPV? Největší model C8 dostal nedávno menšího bratříčka C4 Picasso pro sedm cestujících a nyní představuje Citroen ještě menší verzi s pěti sedadly.
Nový 5-ti sedadlový C4 Picasso má na délku 4,47m, šířku 1,83m a výšku 1,66m, což jasně vypovídá o nadměrném vnitřním prostoru, Picasso pojme 5 cestujících s maximálním pohodlím a ještě mu zůstane 500 litrů zavazadlového prostoru, které lze zapuštěním zadních sedadel do podlahy zvětšit až na 1 734 litrů.
Prostornost není zdaleka dominantou Picassa, na první pohled dokáže zaujmout i vzhledově, krátký „čumák“ s kapotou navazující na čelní okno protáhle až k půli vozu a pomalu klesající záď decentním křidélkem působí velmi elegantně, stejně jako protáhlé přední a zadní světlomety.
Ve výbavě nechybí 7 airbagů, kvalitní audio soustava s vyklápěcími LCD displei v opěrkách zadních sedadel, brzdný asistent nebo za příplatek vzduchový podvozek, speciální akustická okna, či velké střešní okno.
Pod kapotou se objeví čtveřice motorů, dva benzínové – 127k 1,8 16v a 2,0 16v se 143 koňmi. Nicméně většinu příznivců rodinných MPV vozů tíhne k dieselovým motorům a zde Picasso nabízí 110k 1,6HDi nebo silnější 2,0HDi se 138k.
zdroj: Citroen
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.