Že by Citroenu nestačily dvě prostorná MPV? Největší model C8 dostal nedávno menšího bratříčka C4 Picasso pro sedm cestujících a nyní představuje Citroen ještě menší verzi s pěti sedadly.
Nový 5-ti sedadlový C4 Picasso má na délku 4,47m, šířku 1,83m a výšku 1,66m, což jasně vypovídá o nadměrném vnitřním prostoru, Picasso pojme 5 cestujících s maximálním pohodlím a ještě mu zůstane 500 litrů zavazadlového prostoru, které lze zapuštěním zadních sedadel do podlahy zvětšit až na 1 734 litrů.
Prostornost není zdaleka dominantou Picassa, na první pohled dokáže zaujmout i vzhledově, krátký „čumák“ s kapotou navazující na čelní okno protáhle až k půli vozu a pomalu klesající záď decentním křidélkem působí velmi elegantně, stejně jako protáhlé přední a zadní světlomety.
Ve výbavě nechybí 7 airbagů, kvalitní audio soustava s vyklápěcími LCD displei v opěrkách zadních sedadel, brzdný asistent nebo za příplatek vzduchový podvozek, speciální akustická okna, či velké střešní okno.
Pod kapotou se objeví čtveřice motorů, dva benzínové – 127k 1,8 16v a 2,0 16v se 143 koňmi. Nicméně většinu příznivců rodinných MPV vozů tíhne k dieselovým motorům a zde Picasso nabízí 110k 1,6HDi nebo silnější 2,0HDi se 138k.
zdroj: Citroen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.