Že OPC vylepšuje vozy Opel, to ví každý příznivec této značky. Model Astra se mu povedl dokonce tak, že se jedná o nejrychlejší hot-hatch na trhu. A aby Astře nebylo smutno, upravili odborníci z OPC i novou Corsu.
O pohon Corsy OPC se stará přeplňovaný benzínový motor 1,6 litru naladěný na 141 kW (192 koní) a 230 Nm, který ji katapultuje na stokilometrovou rychlost za 7,2 s a umožní vyvinout až 225 km/hod. Maximální kroutící moment lze dočasně zvednout až na 260 Nm pomocí funkce "overbost" (zvětšení plnícího tlaku turbodmychadla). Výkonnému motoru sekunduje ručně řazená šestistupňová převodovka, která přenáší výkon k přední nápravě obuté do pneu 215/45 R17 (18'' kola jsou za příplatek). "Papírová" spotřeba je 7,9 l/100 kilometrů, jaká bude reálná spotřeba, na to si budeme muset počkat.
Podvozek ladili specialisté OPC na Severní smyčce Nurburgringu. Výsledkem je silnější zadní náprava, snížený podvozek o 10 mm, sportovní pružiny a větší stabilizátory. Standartně dodávaný systém ESP byl naladěn pro sportovní vyžití řidiče, když Vás bude i tak omezovat, můžete ho úplně vypnout. O zastavení tohoto malého rozjetého rychlíku se starají ostré 16'' odvětrávané brzdové kotouče s modře (jak jinak) nastříkanými třmeny.
Zepředu zdobí novou Corsu OPC agresivní spotrovní nárazník, zezadu střešní spojler, který spolu s difuzorem zajišťuje i lepší přítlak vozu k silnici. Rozšířené prahy, trojúhelníková koncovka výfuku, sportovní zrcátka nebo velké nasávací otvory v předním nárazníku zase podtrhují celkový sportovní šmrnc tohoto malého rychlíku.
Premiérově můžete novou Corsu OPC shlédnout na březnovém autosalonu v Ženevě, po kterém začnou i její prodeje. Ford Fiesta ST nebo Renault Clio Sport mají dalšího, více než zdatného soupeře.
Foto. General Motors