Opel Corsa je na trhu sotva pár měsíců a OPC (Opel Performance Center) již připravil její ostrou verzi. A to rovnou takovou, že se jedná o nejvýkonnější Corsu, která kdy brázdila silnice.
Že OPC vylepšuje vozy Opel, to ví každý příznivec této značky. Model Astra se mu povedl dokonce tak, že se jedná o nejrychlejší hot-hatch na trhu. A aby Astře nebylo smutno, upravili odborníci z OPC i novou Corsu.
O pohon Corsy OPC se stará přeplňovaný benzínový motor 1,6 litru naladěný na 141 kW (192 koní) a 230 Nm, který ji katapultuje na stokilometrovou rychlost za 7,2 s a umožní vyvinout až 225 km/hod. Maximální kroutící moment lze dočasně zvednout až na 260 Nm pomocí funkce "overbost" (zvětšení plnícího tlaku turbodmychadla). Výkonnému motoru sekunduje ručně řazená šestistupňová převodovka, která přenáší výkon k přední nápravě obuté do pneu 215/45 R17 (18'' kola jsou za příplatek). "Papírová" spotřeba je 7,9 l/100 kilometrů, jaká bude reálná spotřeba, na to si budeme muset počkat.
Podvozek ladili specialisté OPC na Severní smyčce Nurburgringu. Výsledkem je silnější zadní náprava, snížený podvozek o 10 mm, sportovní pružiny a větší stabilizátory. Standartně dodávaný systém ESP byl naladěn pro sportovní vyžití řidiče, když Vás bude i tak omezovat, můžete ho úplně vypnout. O zastavení tohoto malého rozjetého rychlíku se starají ostré 16'' odvětrávané brzdové kotouče s modře (jak jinak) nastříkanými třmeny.
Zepředu zdobí novou Corsu OPC agresivní spotrovní nárazník, zezadu střešní spojler, který spolu s difuzorem zajišťuje i lepší přítlak vozu k silnici. Rozšířené prahy, trojúhelníková koncovka výfuku, sportovní zrcátka nebo velké nasávací otvory v předním nárazníku zase podtrhují celkový sportovní šmrnc tohoto malého rychlíku.
Premiérově můžete novou Corsu OPC shlédnout na březnovém autosalonu v Ženevě, po kterém začnou i její prodeje. Ford Fiesta ST nebo Renault Clio Sport mají dalšího, více než zdatného soupeře.
Foto. General Motors
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?