Opel Corsa je na trhu sotva pár měsíců a OPC (Opel Performance Center) již připravil její ostrou verzi. A to rovnou takovou, že se jedná o nejvýkonnější Corsu, která kdy brázdila silnice.
Že OPC vylepšuje vozy Opel, to ví každý příznivec této značky. Model Astra se mu povedl dokonce tak, že se jedná o nejrychlejší hot-hatch na trhu. A aby Astře nebylo smutno, upravili odborníci z OPC i novou Corsu.
O pohon Corsy OPC se stará přeplňovaný benzínový motor 1,6 litru naladěný na 141 kW (192 koní) a 230 Nm, který ji katapultuje na stokilometrovou rychlost za 7,2 s a umožní vyvinout až 225 km/hod. Maximální kroutící moment lze dočasně zvednout až na 260 Nm pomocí funkce "overbost" (zvětšení plnícího tlaku turbodmychadla). Výkonnému motoru sekunduje ručně řazená šestistupňová převodovka, která přenáší výkon k přední nápravě obuté do pneu 215/45 R17 (18'' kola jsou za příplatek). "Papírová" spotřeba je 7,9 l/100 kilometrů, jaká bude reálná spotřeba, na to si budeme muset počkat.
Podvozek ladili specialisté OPC na Severní smyčce Nurburgringu. Výsledkem je silnější zadní náprava, snížený podvozek o 10 mm, sportovní pružiny a větší stabilizátory. Standartně dodávaný systém ESP byl naladěn pro sportovní vyžití řidiče, když Vás bude i tak omezovat, můžete ho úplně vypnout. O zastavení tohoto malého rozjetého rychlíku se starají ostré 16'' odvětrávané brzdové kotouče s modře (jak jinak) nastříkanými třmeny.
Zepředu zdobí novou Corsu OPC agresivní spotrovní nárazník, zezadu střešní spojler, který spolu s difuzorem zajišťuje i lepší přítlak vozu k silnici. Rozšířené prahy, trojúhelníková koncovka výfuku, sportovní zrcátka nebo velké nasávací otvory v předním nárazníku zase podtrhují celkový sportovní šmrnc tohoto malého rychlíku.
Premiérově můžete novou Corsu OPC shlédnout na březnovém autosalonu v Ženevě, po kterém začnou i její prodeje. Ford Fiesta ST nebo Renault Clio Sport mají dalšího, více než zdatného soupeře.
Foto. General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.