Opel Corsa je na trhu sotva pár měsíců a OPC (Opel Performance Center) již připravil její ostrou verzi. A to rovnou takovou, že se jedná o nejvýkonnější Corsu, která kdy brázdila silnice.
Že OPC vylepšuje vozy Opel, to ví každý příznivec této značky. Model Astra se mu povedl dokonce tak, že se jedná o nejrychlejší hot-hatch na trhu. A aby Astře nebylo smutno, upravili odborníci z OPC i novou Corsu.
O pohon Corsy OPC se stará přeplňovaný benzínový motor 1,6 litru naladěný na 141 kW (192 koní) a 230 Nm, který ji katapultuje na stokilometrovou rychlost za 7,2 s a umožní vyvinout až 225 km/hod. Maximální kroutící moment lze dočasně zvednout až na 260 Nm pomocí funkce "overbost" (zvětšení plnícího tlaku turbodmychadla). Výkonnému motoru sekunduje ručně řazená šestistupňová převodovka, která přenáší výkon k přední nápravě obuté do pneu 215/45 R17 (18'' kola jsou za příplatek). "Papírová" spotřeba je 7,9 l/100 kilometrů, jaká bude reálná spotřeba, na to si budeme muset počkat.
Podvozek ladili specialisté OPC na Severní smyčce Nurburgringu. Výsledkem je silnější zadní náprava, snížený podvozek o 10 mm, sportovní pružiny a větší stabilizátory. Standartně dodávaný systém ESP byl naladěn pro sportovní vyžití řidiče, když Vás bude i tak omezovat, můžete ho úplně vypnout. O zastavení tohoto malého rozjetého rychlíku se starají ostré 16'' odvětrávané brzdové kotouče s modře (jak jinak) nastříkanými třmeny.
Zepředu zdobí novou Corsu OPC agresivní spotrovní nárazník, zezadu střešní spojler, který spolu s difuzorem zajišťuje i lepší přítlak vozu k silnici. Rozšířené prahy, trojúhelníková koncovka výfuku, sportovní zrcátka nebo velké nasávací otvory v předním nárazníku zase podtrhují celkový sportovní šmrnc tohoto malého rychlíku.
Premiérově můžete novou Corsu OPC shlédnout na březnovém autosalonu v Ženevě, po kterém začnou i její prodeje. Ford Fiesta ST nebo Renault Clio Sport mají dalšího, více než zdatného soupeře.
Foto. General Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?